Testy

Exotické SUV se zárukou německé kvality? To je mexický Volkswagen Tiguan Allsapce 2.0 TDI (110 kW)

Nabídka vozů patřící do oblíbeného segmentu SUV je v dnešní době tak široká, že až přechází zrak. Zatímco ještě před několika lety nabízela každá automobilka jeden, nanejvýše dva vozy této kategorie, dnes je jimi trh doslova přeplněný. Máme zde velká SUV, máme kompaktní croosovery a máme samozřejmě mid-size SUV. Jenže i tak existují zákazníci (pravděpodobně), kterým je i taková nabídka málo. Výrobci proto přicházejí s dalšími verzemi známých SUV. Jedním takovým případem je i Volkswagen Tiguan ve variantě Allspace, který nedávno prošel naším redakčním testem. Jak se nám toto prodloužené SUV líbilo? To se dozvíte v následujících řádcích.

Když je Tiguan malý, ale Toureg moc velký

Rozdíl mezi verzí Allspace a běžným Tiguanem je patrný už na první pohled.  Ačkoli se může zdát, že rozdíl 27,8 cm v délce vozu je zanedbatelný, opak je pravdou. Tiguan Allspace působí jako by si ke snídani dal pořádnou dávku růstových růstových hormonů a zaleknout se nemusí ani svého většího bratra – Touarega, nebo českého Kodiaga, se kterým mimochodem sdílí moderní platformu MQB.

Pokud nevozíte školku, berte 5 míst

Stejně jako boleslavský medvěd nabízí i Tiguan Allspace ve své prodloužené zadní části možnost přikoupení sedadel pro další dva cestující. Pokud ale zmíněná dvě místa životně nepotřebujete, radíme vám se této položce v příplatkové výbavě vyhnout. Za 15 000 Kč si totiž pořídíte pouze místo pro 2 děti do 15 let.

Kufr jako malá jeskyně

Zavazadlový prostor i v sedmimístné variantě nabízí skvělých 700 litrů. Pětimístná verze o dalších 60 víc. Po sklopení druhé řady sedadel se objem zavazadlového prostoru dostane až na 1 775 litrů v případě sedmimístné varianty a na 1 920 v případě pětimístné.

Elegance a praktičnost

Popisování interiérů vozů značky VW je těžké. Snažíme se hledat chyby kde to jen jde. Je to ovšem marné. Volkswagen tohle zkrátka umí. Horizontální linie celou kabinu opticky rozšiřují, palubní deska působí elegantně a je vyrobena i slícována s důrazem na kvalitu. V kabině se nachází i dostatek odkládacích prostor, včetně praktických držáků na nápoje.

Moderna s nádechem klasiky

Už nějakou tu dobu můžeme sledovat postupný odliv klasických analogových přístrojů z interiérů značek pod křídly VW. Na druhou stranu se zde stále projevuje smysl pro tradici a snaha Volkswagenu o postupnou evoluci a ne o revoluci. Digitální přístrojový štít tak stejně stále zobrazuje rychlost i otáčky motoru v grafice, která simuluje analogové přístroje, což je mnohdy nepraktické. Jde ale o vkus, pokud patříte mezi milovníky klasického designu, toto řešení si jistě zamilujete. Co nás ovšem zarazilo je režim zobrazení velké mapy přes celou šíři přístrojového štítu. Pokud totiž zvolíte tuto funkci, není možné navigaci sledovat na středovém dotykovém panelu. To je matoucí.

V superlativech můžeme hovořit i o sedlech v první a druhé řadě sedadel. Jak jsme již zmínili výše, v té třetí není pro dospěláky mnoho místa a tyto místa chápejte spíše jako nouzová jen na kratší cesty. Sedadla jsou ve dvou prvních řadách prostorná a příjemně podrží tělo i v prudší zatáčce. Navíc lze všech 5 sedadel volně posovat v podélném směru.

Námi testovaný Tiguan Allspace ukrýval pod svou kapotou oblíbený dvoulitrový motor TDI o výkonu 110 kW. VW nabízí i jeho silnější verzi se 140 kW.

Do terénu je vybaven. Podívá se tam ale?

SUV dnes už dávno nejsou tím čím bývali. Z klasických offroadů se staly městské a příměstské stylovky. Při pohledu na našeho Tiguana máme ale pocit, že se to Volkswagen snaží změnit, nebo alespoň vytvořit takovou iluzi. Krom toho, že vůz disponuje pohonem všech kol v kabině naleznete i volič jízdních režimů se dvěma odlišnými režimy „Offroad“ (jeden pro sníh a druhý pro písek). Navíc je Tiguan po celé své délce vybaven bezpečnostním oplášťováním a náš kus se chlubil i offroadovými nášlapy. To dává napovědět, že Tiguan bude skvělý v terénu a my o tom rozhodně nepochybujeme. Jsme si ale jisti, že on, stejně jako všechna ostatní moderní SUV, stráví 90 % svého života na asfaltových komunikacích.

Jak velký Mexikán jezdí?

Sedíme v autě, poháněném klasickým dvoulitrovým „té dé íčkem“. Každý tak už více méně očekává, co se bude dít. Po studeném startu se do kabiny dostává trochu silnější brumlání, tolik typické pro vznětové motory. Po zahřátí agregát sníží svůj zvukový projev na nezbytné minimum a posádka není nucena zvyšovat hlas ani ve vyšších rychlostech.

Komfort na prvním místě

Maximální výkon motoru 110 kW a točivý moment 340 Nm v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG poskytuje řidiči naprostý dostatek síly pro komfortní cestování na delší trasy. Zmíněná převodovka funguje skvěle, bez jakéhokoli zaváhání a neklopýtne ani při podřazování při pomalém dojíždění.

Hádáme, že nejoblíbenější jízdní režim majitelů velkých naftových SUV je „Eco“. Stejně to máme i my, a to nejen kvůli úspoře paliva, ale i klidu na palubě. Motor v tomto režimu pracuje s nižšími otáčkami, předovka řadí dříve a při sundání nohy z plynu dokonce vyřazuje. V tomto režimu se nám dařilo držet spotřebu pod 7 litry na 100 km i při svižné dálniční jízdě. Při testování auta i jiných režimech jsme se dostali o litr výše. Což je na auto podobných rozměrů s pohonem 4 kol a automatickou převodovkou skvělý výsledek. Není to tabulkových 5,9, ale i tak je to skvělé.

Na rychlou jízdu zapomeňte, Allspace je pohodář

Jak jsme zmínili, 110 kW a 340 Nm je i pro vůz takových rozměrů víc než dost. Přesto na vymetání okresek s Tiguanem Allspace zapomeňte. I když je Tiguan až překvapivě stabilní a jeho podvozek žehlí nerovnosti s obrovskou jistotou, je jasně cítit, že vývojáři VW se soustředili spíše na pohodlí. Auto se při jízdě příjemně pohupuje a v zatáčkách vás jasně informuje, jak se aktuálně přenáší jeho hmotnost. V tomto smyslu je naladěné i řízení, které rozhodně nezaujme množstvím informací, které řidiči předá.