Zajímavosti

Japonská klasika bez střechy? Žádný problém…

U Hondy si na Apríla nikdo hlavu nelámal, a tak vzali dosluhující generaci Hondy CR-V a jednoduše celou střechu uřízli. Ihned zapomeňte na skládající mechanismus střechy, nebo na přepracovanou záď vozu… kterou radši ani neukázali.

Naopak co ukázali jsou díly ze střechy, které jsou vyskládané naproti vozu. Honda prostě uřízla střechu doslova a do písmene. Automobilka sama potvrzuje, že tuhost karoserie se snížila o 100 %, a tak není divu, že po prvním přejetí jakékoliv nerovnosti na silnici by se vozidlo tak rozkmitalo, že by se klidně málem celé rozpadlo. Pokud se ale podíváme do historie, zjistíme, že se jedná pouze o první Hondu CR-V bez střechy rovnou od samotného výrobce.

V minulosti, konkrétně v roce 1998, si vzala do parády finská karosárna Valmet také Hondu CR-V. Karosárna si s vozem opravdu vyhrála, a tak nechyběla celá propracovaná zadní část včetně plátěné střechy. Bohužel se jednalo pouze o koncept. Koncept, který jaksi předpověděl budoucnost, která právě probíhá. Pokud tedy vypustíme čistokrevné off-roady, s nápadem na SUV bez střechy. Tak například, Nissan přišel v roce 2011 s Muranem cabriolet, který sice nebyl každému po chuti, ale v zásadě byl na svoji dobu dost originální.

Jako další exemplář, který určitě stojí za zmínku, je Range Rover Evoque Cabrio. Verze Cabrio je zde s námi již od roku 2015. O dva roky později se nám představil bizarní Mercedes-Maybach G650 Landaulet. V následujících letech by měl následovat Volkswagen, který potvrdil, že pracuje na „otevřené“ verzi T-Roc. Každopádně se necháme překvapit, jestli se Honda nechá inspirovat konkurencí. Třeba vezme svůj Aprílový žertík vážně a za pár let sama představí novou CR-V bez střechy.