Novinky

Napůl auto napůl motorka. To je budoucnost městské dopravy.

Snížit množství škodlivin v ovzduší měst je cílem téměř všech vlád v Evropě a na celém světě. V rámci tohoto cíle probíhá intenzivně evropská spolupráce 12 partnerů ze 6 zemí na řešení městské dopravy a snížení emisních hodnot. Jednou z posledních vizí městské dopravy ze zrodila na základě techniky lehkých motocyklů Peugeot.

Díky svému tvaru a hybridní technologii nabízí tento nový produkt řešení elektromobility EU-LIVE, který lze použít na všech silnicích, řidiči řadu výhod:

  • lze ho použít bez omezení na silnicích i dálnicích, použití vozu je podmíněno vlastnictvím řidičského průkazu;
  • jeho naklápěcí mechanismus nabízí vynikající ovladatelnost, řízení je stejně snadné jako u tříkolového skútru. Více než polovina z 13 přihlášených patentů skupiny PSA se týkala právě tohoto mechanismu a řešení příčného kymácení. Systém využívá zejména hydraulické komponenty a hydropneumatické zavěšení.
  • Vůz dokáže jet v režimu s nulovými emisemi rychlostí až 70 km/hod díky dvěma elektromotorům v zadních kolech (In Wheel Motors). Vyvinuli je dva partneři konsorcia Elaphe a Brembo. Elektrická baterie 48 V – navržená společností Samsung SDI – se může dobíjet pomocí rekuperace energie při brzdění. Při jízdě mimo město rychlostí mezi 70 a 130 km/hod přebírá pohon jednoválcový benzínový motor Peugeot Scooter 31 kW. Celkový dojezd lehkého vozu je 300 kilometrů maximální rychlostí 130 km/hod.
  • Malé rozměry (240 cm × 85 cm) a otočné dveře usnadňují kolmé parkování a vůz nezabírá mnoho prostoru na silnici. Kabina je uzavřená a vyhřívaná a díky bezpečnostním pásům a airbagu řidič nepotřebuje helmu, rukavice, nepromokavou bundu a jiné prvky individuální ochrany.