Testy

TEST: MINI Countryman Cooper D – Symfonie stylu a praktičnosti

Když se automobilka MINI v roce 2010 rozhodla reinkarnovat název Countryman a vstoupit na trh rodinných crossoverů, spustila se mezi puristy obrovská diskuze. Nicméně odvedla skvělou práci a tento nápad se jí opravdu povedl. Dnes již do tohoto velmi oblíbeného segmentu přichází s druhou generací a i když je nabídka velmi rozmanitá, MINI si přece jen zachovalo svůj charakter a je stále jedinečné.

Model Countryman první generace drží v rámci modelové řady MINI hned několik prvenství. Jedná se o první plnohodnotné rodinné vozidlo, jako první má 5 dveří a jako první nabízí pohon všech kol All4. Já měl možnost se seznámit s verzí Cooper D, která je takový střed nabídky a už v základu nabízí slušnou výbavu, jako například multifunkční volant či dotykový displej infotainmentu s velice povedenou grafikou. Nicméně individualizace je obrovská, své MINI si opravdu můžete ušít na míru.

Opravdu existuje něco jako zlatý střed?

Pod kapotou Cooperu D oknajdeme přeplňovaný naftový 2-litr s výkonem 110 kW a 330 Nm točivého momentu. Ve spojení s 8-stupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol je to opravdu dokonalý motor. Nabízí velice slušnou dynamiku, jeho chod je tichý a na dálnici při rychlosti 130 km/h jsem se dostal na hodnotu 4.5 l/100 km a to je skvělá hodnota. Nový 8-stupňový automat je také velké zlepšení oproti starému automatu z předchozí generace Countrymanu, který byl opravdu líný. Jeho chod je velice příjemný, řadí téměř okamžitě a je skvěle naladěný. Standartní podvozek na 18-palcových kolech je také skvělý. Je přesně mezi komfortním a sportovním nastavením, nicméně nepůsobí jako kompromis, ale jako trefa do černého. Auto skvěle drží stopu, kam otočíte volantem, tam jede a nedodává pocit, že by chtělo uhýbat jinam. Tady si MINI zaslouží velký plusový bod.

Elegance, která ožívá po setmění

Interiér vozidla je oproti předchozí generaci spíše skok než krok kupředu. Všude jsou použity kvalitní materiály, klasická tlačítka nahrazují stylové stíhačkové přepínače, elegantně provedené ambientní osvětlení, které hlavně po setmění dodává do interiéru nezapomenutelnou atmosféru. Rychloměr se nově přesunul ze středu vozidla na sloupek volantu a nahradil otáčkoměr, který je nyní na jeho levém okraji, což je dle mého škoda, protože to byl sice zbytečný detail, ale za to jedinečný a charakteristický. Příplatková sportovní sedadla jsou pohodlná a nabízí lepší boční vedení, než standartní sedadla a stojí za zvážení při koupi. Nicméně bych ocenil dofuky na bočnicích, aby se v nich člověk lépe ukotvil a při sportovnější jízdě v nich nelítal.

S rozměry 1822 mm na šířku a 4299 mm na délku oproti předchozí generaci nabral na rozměrech, ale nepůsobí vedle jiných aut nějak monstrózně, spíše naopak, ale interiér je stále velice prostorný. Přestože mám 180 cm, s místem nad hlavou jsem problém neměl, cestujícím vzadu zůstal dostatek místa na nohy a zavazadlový prostor se 450 litry je také víc než dostačující a po sklopení sedadel nabízí až 1390 litrů. Velké množství chytrých odkládacích míst, většina z nich má i protiskluzový povrch, z uživatelského hlediska je interiér velmi dobře promyšlený.

Brit srdcem i duší

Nejdůležitější ale je, že je to stále MINI. I pod taktovkou BMW si stále udržuje ten nezaměnitelný britský charakter a stále zůstává své a jde si svou vlastní cestou. MINI se nesnaží o revoluci a nejde také o nějáké retro, ale jdou dopředu a dělají to, co jim jde nejlépe. Být jedineční a přinášet úsměv na tvář. A to je důvod, proč vlastně nemá konkurenci, protože ta auta nejsou stavěná, aby byla lepší než nebo stejné jak a už po prvních momentech za volantem to jde cítit.

Celkově bych nový Countryman hodnotil velmi kladně. Za svou cenu nabízí hodně kvalitní muziky, jedná se o plnohodnotné rodinné auto, které pohodlně uveze 5 lidí na dovolenou k moři, kde můžete rodinu vysadit a jet se vyřádit do hor. Při testování jsem měl neustále nutkání se chovat jako chuligán, kdy máte pocit, že točíte pokračování filmu ‘ The Italian Job ‘ a to je ten nezaměnitelný charakter, kdy vzali smysluplnou myšlenku rodinného auta a prostě si to udělali po svém.

Za zapůjčení vozu k našemu testu děkujeme společnosti RENOCAR.

[ajax_load_more]