Novinky

Volkswagen Touareg – posun na vrchol

Nová již třetí generace modelu Touareg střídá po dlouhých osmi letech svého předchůdce. A inovace již byla třeba, datum vzniku už byl na druhé generaci patrný. Dokonce nová generace je automobilkou prezentována jako vlajková loď její produkce, a ti zejména v Číně kde byla novinka oficiálně představena. Staví se i nad Arteon jenž částečně nahradil luxusní Phaeton. Z modelu Arteon přebírá i část designových prvků, to je jasně vidět na ztvárnění přídě, kde světlomety plynule přecházejí do masky.

Nové SUV od Volkswagenu mezigeneračně povyrostlo, to je dáno použitím platformy MLB Evo. Tu již využívají koncernoví sourozenci Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a Lamborghini Urus. Na délku se Touareg vyšplhal na hodnotu 4878 mm (+77 mm), do šířky na 1984 mm (+ 44 mm). Naopak výška vozu se mezigeneračně snížila na 1702 mm (- 7 mm). I přes významný nárůst rozměrů Touaregu dokázali konstruktéři snížit hmotnost o celých 106 kg, a to zejména díky většímu využití hliníku. Prakticky smýšlející zákazníky potěší i zvětšení zavazadlového prostoru na 810 litrů (+ 113 litrů). Kdo by měl obavu, že ztratí Touareg své schopnosti pohybu v náročném terénu může zůstat v klidu. Nájezdové úhly se mezigeneračně zlepšily o jeden stupeň vpředu i vzadu, brodivost zůstala na stejném parametru 580 mm. Praktičnost potvrzuje i zachování parametru tažení přívěsu o hmotnosti do 3,5 tuny.

Technika která bude ve třetím vydání Touaregu k dispozici bude zpočátku tvořena výhradně vznětovými jednotkami ve spojení s automatickými převodovkami a výlučně s pohonem všech kol. Základ nabídky bude zatím tvořit dvojice vidlicových šestiválcových turbodieselů „kubatury“ 3,0 litru ve výkonových variantách 170 a 210 kW. Pokud by někomu nedostačovala výkonnost šestiválce bude k dispozici „topmodel“ s osmiválcovým vidlicovým turbodieselem „kubatury“ 4,0 litru o výkonu 310 kW a s monstrózním kroutícím momentem 850 N.m. Dále by měl být k dipozici ještě plug-in hybrid využívající kooperaci zážehového „třílitru“ TSI s elektromotory. Jako poslední by měla přijít do prodeje jediná zážehová verze poháněná jednotkou 3,0 TSI s výkonovou špičkou 250 kW.

Design jsem již lehce zmiňoval, nový Touareg pokračuje v designových šlépějích typu Arteon. Mohutná majestátní příď integruje světla s technologií LED-Matrix se 128 moduly diod a s dynamickou regulací dálkových světel. Vzezření přídě se odlišuje dle varianty, výbavy Elegance a Atmosphere sázejí na chromové lišty, pokud zákazník zvolí vyšší výbavový stupeň R-line dostane sportovnější „look“. Ten kdo si nepotrpí na chrom, bude moct zvolit paket „Black Style“ s černou maskou chladiče, černými zrcátky a černými lištami kolem oken. Pohled na Touareg z boku se nevymaňuje z tradičních vyvážených linií, záď je lehce v kontrastu s masivní přídí a drži se trochu usedlého standardu značky.

V interiéru tam se výhrady budou hledat těžko, zde se designéři rozmáchli a dodali svému SUV moderní a zároveň luxusní kokpit. Nazvali jej „Innovision Cockpit“. Digitální palubní přístroj plynule přechází do systému infotainmentu. Ovládání lze provádět pomocí dotyků, gest nebo hlasem. K dispozici jsou čtyři USB porty a schránka pro indukční nabíjení mobilního telefonu. Konektivita s mobilními telefony je na špičkové úrovni, nabízí podporu funkcí MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Nechybí velkoplošné výdechy ventilačního systému ve stylu Passatu a Arteonu. Celek doplňuje tříramenný multifunkční volant.

Jako vlajková loď má Touareg na palubě řadu moderních systémů jako asistent nočního vidění „Night Vision“, aktivní řízení všech kol, asistent pro jízdu v koloně, asistent pro sledování dopravy v příčném pruhu, aktivní stabilizátory a v neposlední řadě i pneumatické odpružení.

Na přesné specifikace, výbavy a ceny si musíme ještě pár měsíců počkat.