fbpx

Abarth F595: kapesní raketa dostala novou edici

NovinkyTOP

Written by:


Přestože se již nějakou dobu vyrábí nová elektrická “pětistovka”, neznamená to, že by se její starší generace se spalovacími motory chystala do důchodu! Potvrzuje to hned další nová limitovaná edice nabroušeného Fiatu 500, Abarth F595.

Velké nepatrné rozdíly

Design “nákupní tašky” se prakticky nezměnil od roku 2007. Většího faceliftu se dočkal až před 5 lety, kdy se však sejně změnily jen detaily. Podle mě je to jen dobře. Neustálé oživování nabídky dalšími a dalšími edicemi přes stáří vozu udržuje prodejní čísla neustále dostatečně vysoká.

Oproti jinému Abarthu řady 595 se liší v dost ohledech, které však poznáte až při bližším prozkoumání vozu. Nový Abarth F595 si kromě uzavřené verze můžete objednat i s plátěnou střechou. Novinka se odlišuje lakovanými prvky karosérie (zrcátka a části nárazníků) v odstínu Rally Blue. Sportovní vzhled dále vylepšují 17palcová kola z lehké slitiny Formula, která za sebou skrývají kotouče o rozměrech 284 mm vpředu a 240 mm vzadu. Nesmí tu chybět ani znak F595 na zadních dveřích a mlhových světlech.

Abarth F595

Obrázek 1 z 13

Kožený volant a kožená sportovní sedadla Abarth doplňuje černý rámeček displeje infotainmentu a nová matně černá palubní deska. V neposlední řadě je F595 standardně vybaven 7palcovým displejem se systémem Uconnect s rádiem DAB, s možností propojení chytrého telefonu přes Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici bude model F595 v barvách: Race White, Campovolo Grey, Track Gray, Scorpion Black, Record Gray a Tarmac Gray.

Motor s rodokmenem formule

Nepředstavujte si ihned šestiválce monopostů F1. Vše zústalo při starém. Italská automobilka se při úpravách známého čtyřválce nechal inspirovat motorem ze “svého” monopostu Formule 4.

  Výrazně zvětšené ledvinky aneb premiéra BMW řady 4 Coupé

Pod kapotou najdeme klasickou 1.4 T-jet zde vyladěnou na 165 koní. Točivý moment 230 Nm máte k dispozici již od 2 250 ot./min. Pro technicky zaměřené motoristy doplním, že zmíněný motor je vybavený turbodmychadlem značky Garrett s geometrickým kompresním poměrem 9:1. Nový Abarth F595 dokáže uhánět rychlostí až 217 km/h. Novinka se také chlubí dobrým časem v pružném zrychlení.

Motor je spárován s manuální nebo sekvenční automatickou převodovkou s mižností řazení pádly pod volantem. Sprint z 0 na 100 km/h potrvá s manuálem 7,3 s a u sekvenční automatické varianty budete o jednu desetinu sekundy pomalejší.

Výfuk Record Monza Sovrapposto na sebe v klidu upozorní dvěma koncovkami na každé straně, svisle nad sebou. Pouhým stisknutím tlačítka Scorpion na palubní desce však lze zesílit zvuk, skrze aktivní výfukový ventil a pak vás jen tak někdo nepřehlédne.

Propojení s Formulí 4

Italské mistrovství F4 poháněné společností Abarth je nyní v osmé sezóně, zatímco německá série ADAC F4 je v současné době v sedmém šampionátu. V roce 2014 si Formule 4 vybrala Abarth jako technického partnera pro dodávky svých motorů. Monoposty Tatuus jsou vybaveny motorem Abarth Turbo s objemem 1,4 litru a výkonem 160 koní. Vysoký poměru hmotnosti k výkonu se projevil skvělými parametry. Maximální rychlost se povedl dostat na hranici 241 km/h a zrychlení 0-100 km/h zvládne za přibližně 5 sekund. Jeho pověstná spolehlivost jde ruku v ruce nízkým nákladům týmu na sezónu. Splňuje tedy požadavek FIA na výcvik budoucích řidičů třídy Formula v souladu s hodnotami FIA a Abarth týkající se rozvoje mladých talentů. Od roku 2014 více než 350 pilotů usedlo za volant monopostu poháněným právě motorem z dílen Abarth.

  Peugeot e-308 se na trh dostane už za dva roky!

Dárek k 50. narozeninám

Přesně půlstoletí uběhlo od doby, kdy zakladatel firmy Abarth, Carlo Abarth zkonstruoval Abarth SE 025 Formula Italia.

V roce 1971 Italská automobilová sportovní komise (CSAI) spolupracovala s Fiatem na založení nového šampionátu vyhrazeného pro mladé italské jezdce. Cílem bylo (a stále je) zpřístupnit motoristický sport tím, že navrhne jednomístný vůz identický pro všechny a za nízkou cenu. Mezitím se Abarth sloučil s Fiatem a proto na výrobu dohlížel samotný Carlo Abarth. V srpnu téhož roku vznikl první prototyp navržený Mariem Colucci a dostal název Abarth SE025. Tento jednomístný vůz byl vybaven čtyřválcovým motorem Fiat o objemu 1,6 litru s dvojitým vačkovým hřídelem. Stejně jako tomu bylo u modelu Fiat 124 Sport, měl vysoce odolný ocelový trubkový rám doplněný zabudovaným ochranným rámem. Všechny komponenty vybral Carlo Abarth a byly převzaty z masově vyráběných vozů Fiat, Lancia a Abarth. Formula Italia se stala okamžitým prodejním hitem. Poptávka byla tak velká, že první dodávky monopostů byly provedeny až v polovině května 1972. Svůj závodní debut uskutečnil 29. června 1972 na okruhu v Monze s Paolo Bozzetto. Do roku 1979 se na trať vydalo mnoho mladých jezdců a někteří z nich postoupili na mistrovství světa Formule 1, včetně Bruno Giacomelli, Riccardo Patrese, Siegfried Stohr a Piercarlo Ghinzani.

Reklamy