fbpx

Acura NSX se loučí silnější limitovanou verzí Type S.

Novinky

Written by:


Honda/Acura NSX se stala v době své premiéry senzací. Jeho nástupce se zpočátku tvářil jako nástupce se vším všudy. High-tech pohon zapříčinil cenově náročnější vývoj a tudíž vyšší cenovku.

Opravdu to bude oslava?

Automobilka pro oslavu posledního roku výroby modelu NSX nechá postavit pouze 350 vozů, z čehož bude pouze 50 pro ostatní trhy a 300 pro USA, kde má Acura největší odbyt. Avšak na americkém trhu se podle GoodCarBadCar prodalo minulý rok pouze 25 kusů! Za jak dlouho se tedy vyprodá verze Type S je otázkou.

Odvážný design

Exteriér

NSX Type S je již třetím modelem značky po SUV MDX a sedanu TLX. Stejně jako u nich došlo k přepracování zejména přední části. Ta oproti základnímu NSX dostala masivnější nasávací otvory. Přepracovaná aerodynamika sehrála svou roli na nejrychlejším, nejvýkonnějším a nejlépe ovladatelném sériovém supersportu NSX. Agresivní zadní difuzor z uhlíkových vláken čerpal byl modelován ve stylu závodního speciálu NSX GT3.

Novinka obouvá jedinečná pětipaprsková kovaná kola s lepivějšími pneumatikami značky Pirelli P-Zero. Rozchod kol se roztáhl o 1 centimetr vpředu a o 2 cm vzadu. Nevšimnout si nelze polepů Type S a matného laku Gotham Gray. Ten je ovšem dostupný pro pouhých 70 kusů NSX Type S.

  Hyundai začíná pracovat na vlastním supersportu! Dorazí za 5 let s logem Genesis

Acura NSX Type S

Obrázek 1 z 29

Interiér

Kokpit NSX Type S dostal exkluzivnější čalounění stropu Alcantarou. Přihrádka pro řidičské rukavice dostala stejně jako opěrky hlavy vyšité logo Type S. Čalounění dostalo kontrastní červené prošívání. Ve stejné barvě dostanete také bezpečnostní pásy.

Vyladěno k dokonalosti

Pod karbonovým krytem motoru se skrývá dosud nejvýkonnější sériově vyráběný motor značky Acura. Modernizovaná verze motoru V6 se dvěma turbodmychadly a třímotorový hybridní systém, který si přilepšil o 27 koní na výkon 600 koní a točivého momentu 492 Nm (+16 Nm). Tento nárůst výkonu dělá z modelu NSX Type S nejvýkonnější a nejrychlejší silniční vůz Acura všech dob. Devítistupňová převodovka DCT má o 50% rychlejší odezvu při řazení nahoru a nový režim rychlého řazení dolů. Společně s revolučním pohonem všech kol Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) s vektorováním točivého momentu přináší rychlejší zrychlení, ostřejší průjezdy zatáčkami a emocionálnější jízdní zážitky než jakýkoli silniční supersport. Okruh Suzuka v Japonsku zvládl o 2 sekundy rychleji než stávající model. Baterie mají o 20 procent větší kapacitu a zároveň o 10 procent vyšší výkon.

Jestli byste chtěli ještě přiostřit novou verzi Type S, neměli byste zapomenout přiobjednat paket Lightweight Package, který zahrnuje karbon-keramické brzdy, kryt motoru z uhlíkových vláken a paket interiéru z uhlíkových vláken. Karbonový díl střechy, který snižuje těžiště máte však už ve standardu. To má za výsledek úsporu celkové pohotovostní hmotnosti téměř 58 kg.

  VIDEO: BMW předvedlo nejdelší drift na světě - 374 km bokem!

Známe cenu a budoucnost modelu

Novinka si odbyla premiéru během světoznámého automobilového týdne v Monterey. Každá Acura NSX vyrobená v roce 2022 v Performance Manufacturing Center v Marysville v Ohiu bude model Type S. NSX Type S je již nyní k dispozici pro objednávky zákazníků na firemních stránkách. Model 2022 NSX Type S startuje na částce $169500 a za paket Lightweight si připlatíte 13000 dolarů.

“NSX je pro značku Acura neuvěřitelným úspěchem, který vedl k obnovení značky Acura jako výkonné značky a připravil půdu pro návrat modelu Type S,”

Jon Ikeda, viceprezident a ředitel značky Acura

Nad budoucností modelu NSX v dalších generacích visí mnoho otazníků. Od vývoje nové generace supersportu by automobilku mohl odradit malý zájem ze strany zákazníků, což v jistém ohledu vyvrací Ikeda. “Jsme společnost nadšenců a již nyní zkoumáme, jaká by měla být příští generace sportovních vozů v nadcházející elektrifikované éře.”

Bude oním nepřímým nástupcem chystaná Integra?

Reklamy