fbpx

Alfa Romeo Giulia GTA/GTAm hlásí vyprodáno

NovinkyTOP

Written by:


Poněkud riskatní krok znovuzrozené alfy se povedl. Jako dárek ke 110. výročí značky vznikla dvojice ostrých sedanů Giulia GTA a GTAm. Pro někoho celkem předražený, dvoumístný sedan (GTAm) určený pro okruhové řádění neměl v nabídce místo, přesto se série nyní kompletně vyprodala.

Historické okénko

Psal se rok 1965 a světlo světa spatřila závodní Giulia GTA. Pod její vývoj se podepsal tým Autodelta Racing z Arese. Přesčasové hodiny, které údajně tým mechaniků na projektu strávil, se kladně promítly do proměny ikonického na okruhové vozidlo. Také tehdy vznikla Giulia GTA v pětisetkusové sérii. Tento počet prodaných kusů otevřel brány pro typové schválení ve třídě Group 2 Turismo.

Ve znamení alleggerimento (odlehčení) se zapracovalo na ráfcích kol, které byly vyrobeny z magnéziové slitiny. jeho současný protějšek se pyšní specifickým designem a centrální maticí, tedy řešením inspirovaným světem formule 1, které je mezi silničními sedany zcela jedinečné. Za zmínku stojí i použití lehkých materiálů jako například Peraluman 25.

Moderní interpretace GTA

Alfa Romeo Giulia GTA byla od počátku prezentována jako sběratelský automobil, který vznikl v rámci oslav 110 let od založení italského výrobce. Giulia GTA a GTAm jsou jakýmsi důkazem, čeho je Alfa stále schopná vyprodukovat.

  Mercedes-Benz EQS oficiálně! Elektrizující novinka na scéně

I přestože jde o primárně sběratelské auto, přičemž ho tak i Alfa Romeo prezentovala, neponechala při vývoji nic náhodě. Za výsledný charakter vozu stojí také dvojice týmu Alfa Romeo z Formule 1, Antonio Giovinazzi a Kimi Räikkönen. Snaha oživení zapomenuté slávy Alfy Romeo hnala inženýři a mechaniky kupředu. Během práce si nejextrémnější Giulie vysloužila kódové označení „Monstrum“.

Na okruhu je doma

Pod kapotou si našel místo dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru. Oproti sériové Quadrifoglio posílil ještě o dalších třicet koní, na výsledných 540 k (398 kW). Zároveň si oproti “čtyřlístku” polepšila i co do hmotnosti. Citelných 100 kilogramů zhubla díky širokému využití uhlíkových vláken nejen v exteriéru, ale také interiéru. Z Formule 1 si převzala například středové matice kol.

Aerodynamické prvky vzešly ze spolupráce se společností Sauber Engineering, která má 50leté zkušenosti v motoristickém sportu. Ostatně některé díly byly s ohledem na co největší přítlak testovány ve vlastním aerodynamickém tunelu, který je jedním z nemodernějších v celé Evropě.

  O co jsme přišli v Ženevě 2020

Pokud by snad ze svého speciálního sedanu někdo chtěl udělat vyloženě okruhové náčiní, byla u Alfy odpovědí GTAm. Verze GTAm přidává ochranný vnitřní rám, závodní sedadlo pro vás a spolujezdce doplněné o šestibodové pásy a místo pro helmy. S hmotností 1520 kg Alfa Romeo Giulia GTAm vystřelí z klidu na stovku už za 3,6 sekundy.

Alfa Romeo Giulia GTA

Obrázek 1 z 57

Bez peněz do hospody nelez

Ostudu své “prababičce” rozhodně neuřízla. Vyprodání edice trvalo sice více než rok a půl, ale s přihlédnutím k ceně 176 500 eur v případě „obyčejné“ verze GTA a GTAm, kde cena je cena 181 500 eur, už něco vysvětluje! V přepočtu 4,8 milionu resp. přes 4,9 milionu korun se totiž nabízí otázka, jestli by nebylo lepší peníze investovat už do supersportu. Ostatně přiložené video dokazuje, že je dokonce lepší než kdejaký supersport.

Symbolický odkaz na původní Giuliu GTA je také vymezení počtu vyrobených pětiset kusů. Ty našly svůj domov u zákazníků po celém světě, ve větším počtu v Číně, Japonsku a Austrálii. Zatím se nikdo nechvástá svým úlovkem na území České republiky, není tedy jasné, jestli se některý z 500 kusů objeví i u nás.

Reklamy