fbpx

Alternativní historie Formule 1 – Co by kdyby

Zajímavosti

Written by:


Každý z nás si čas od času pohrává s myšlenkami typu “Jak by to asi vypadalo, kdyby…”. Pojďme si s těmito myšlenkami společně pohrát u vizualizací monopostů Formule 1, které připravil známý designer Sean Bull.


Sean Bull patří mezi nejznámější současné designery v motoristickém světě. Spolupracuje s takovými jmény jako je Renault F1, GEOX Dragon Racing, Hyundai WRC. Připravuje také designy přileb pro závodníky mezi které patří Charles Leclerc nebo Marcus Ericson.


Audi F1

Automobilka Audi za sebou má bohatou závodní historii včetně účasti ve Formuli 1. Ještě v předválečné éře motorsportu patřila tým Auto Union (předchůdce Audi) mezi závodní špičky.

V posledních letech byla značka Audi, potažmo celý koncern Volkswagen již několikrát spojován se vstupem do F1. Audi se ale rozhodlo jinak a zaměřilo se na vytrvalostní závodění, na DTM a od roku 2016 i na šampionát Formule E.

Představte si ale, jak by dnes mohl motorsport vypadat, kdyby v roce 1999 Audi vstoupilo do světa F1, namísto vytrvalostního závodění.

Je možné, že bychom se dočkali na základě tlaku Volkswagenu dočkali motorů Audi TDI F1?

O vstupu Audi do F1 se spekulovalo i v roce 2017 s příchodem nových technických regulí. Jaká dvojice jezdců by podle za Audi závodila?

  TOP10: Nejlepší britská auta všech dob

Porsche F1

Příběh Porsche a F1 je podobný jako u Audi. I tato německá značka za sebou má historické úspěchy v královně motorsportu a v nedávné době byla spojována s návratem do F1. Porsche dokonce postavilo v roce 2018 funkční prototyp motoru pro F1, nakonec se ale rozhodlo jinak a vstoupilo se svým továrním týmem do Formule E.

Toyota F1

Toyota patřila mezi lety 2002 a 2009 mezi nejbohatší týmy Formule 1. Větší úspěchy ale nepřicházely, ani přes velké investice. Před začátkem sezóny 2010 proto vedení automobilky rozhodlo Formuli 1 opustit. Nic na tom nezměnil ani fakt, že vše bylo již připraveno pro novou sezónu. Tým se ještě pokoušel zachránit Srb Zoran Stefanović, ale marně. Co myslíte? Měla by Toyota na to stát se v hybridní éře top týmem?

Honda F1

Hondy ve Formuli 1 s vlastním týmem působila úspěšně v šedesátých letech minulého století. V osmdesátých letech se vrátila a proslavila se primárně jako dodavatel motorů pro monoposty McLaren. Násedovala delší odmlka, ukenčená až na začátku nového tisíciletí. V roce 2004 Honda odkoupila většinový podíl v soukromém týmu Lucky Strike BAR Honda a vznikl tak opět samostatný tovární tým Honda. I ten ale zmizel a to v ten nejhorší možný okamžik. To je ale na samostatný článek. Pojďme se teď raději zamyslet, jak by to dopadlo, kdyby Lucky Strike BAR Honda v F1 zůstal. Stal by se úspěšným v dnešní éře hybridních motorů? Co kdyby Honda svůj tým nikdy neprodala? Vstoupil by Mercedes do F1?

BMW F1

Německé BMW se do F1 vrátilo po dlouhé odmlce jako tovární podpora týmu Williams. Toto partnerství vydrželo do roku 2005, než BMW odkoupilo většinový podíl v konkurenčním týmu Sauber. Toto partnerství trvalo ale jen do roku 2009. Jak by to asi vypadalo, kdyby BMW z F1 neodešlo? Co kdyby se Robert Kubica nezranil při rally? Dosáhlo by BMW na vrchol v roce 2010?

  Hyundai Santa Fé dobylo Jižní pól

Peugeot F1

Peugeot byl v F1 v devadesátých letech známý dodavatel pohonných jednotek. Spolupracoval s týmy McLaren, Jordan a Prost. V minulém desetiletí se pravidelně účastnil vytrvalostních závodů WEC. Designer Sean Bull si pohrál se scénářem, kdy by se Peugeot po 2 sezónách bez výhry v Le Mans Peugeot vrhl v roce 2013 do světa Formule 1. Jak by to asi vypadalo? Umíte si představit složení jezdecké dvojice Peugeotu?

Reklamy