fbpx

Američan v Evropě, Toyota Highlander přichází na trh

Po vstupu legendární Toyoty Camry a sjednocení modelové řady Corolla s novou generací, přichází Toyota s další novinkou z USA a tou je Toyota Highlander.

Novinky

Written by:


Motorizace a podvozek

Dosud největší hybridní SUV této značky sází právě pouze na hybridní pohon. Není se čemu divit, protože Toyota slaví celo světově prodejní úspěchy s hybridním ústrojím. Po 23 letech uvedení na trh prvního Priusu se prodalo již 15 milionů kusů. Co se týče motorizace, bude v nabídce jediná verze a to 2,5 litrový motor s atmosférickým plněním společně se zadním elektromotorem. Jako u nedávno představené Toyoty Yaris Cross, Highlander nabízí pohon všech kol AWD-i (All Wheel Drive-intelligent). Výkon celé soustavy je slušných 244 koní, potěší ovšem nejlepší poměr emisí CO2 a výkonu. Spotřeba by tak podle cyklu WLTP měla být vzhledem velikosti automobilu slušných 6,6 litru na 100 km a emise výfukových plynů by měly dosahovat 146 gramů na ujetý kilometr.

Highlander Hybrid je postavený na platformě Toyota GA-K, která svou s nízkou hmotností, tuhostí a zároveň nízkým těžištěm pomáhá vysoké karoserii SUV přidat na obratnosti a povaze v zatáčkách. Toyota Highlander Hybrid představuje vrchol nabídky a staví se tak nad Toyotu RAV4. Variabilita podvozkové platformy poskytla možnost modelu Highlander se natáhnout na délku 4950 mm.O komfort se postarají 20“ kola z lehké slitiny.

  Že jsou crossovery nudné? Tahle Toyota C-HR vás přesvědčí o opaku

Interiér

Toyota Highlander Hybrid má být SUV s plnohodnotnými sedmi sedadly na palubě. Dostat se na třetí řadu sedaček by tedy mělo být hračka. Druhá řada sedadel má možnost se posouvat v rozsahu 18 cm.zavazadlový o objemu 658 litrů. Ten se vám otevře po podkopnutí zadního nárazníku. Zavazadelník při využití dvojitého dna kufru a sklopení třetí i druhé řady sedadel poskytne prostor velikosti 1909 litrů. Ideální i pro přespání dvou osob. Úložné prostory nabízí kabina disponující vstupů USB pro první dvě řady sedadel. Interiér je k dispozici v černé nebo grafitové barevné schéma.

Američan rozmazluje řidiče 12,3“ displej multimédií, ventilovanými sedadly nebo bezdrátové nabíjení mobilů. Head-up displej nebo podpora Android Auto a Apple CarPlay je již v nabídce konkurence také samozřejmostí. Highlander láká na ticho v kabině, které by díky použití akustického čelního skla a předních bočních oken, respektive obkladem střechy, palubní desky, podlahy tlumícími hmotami a tlumících vložek kolem podběhů kol a zavazadlového prostoru mělo být docíleno komfortu na palubě Toyoty. Ovladačem jdou nastavovat též jízdní režimy ECO, NORMAL, SPORT a TRAIL Ty lze přepínat bez ohledu, zda jedete čistě na elektřinu v režimu EV.

  Jaguar obnovil výrobu legendárního závodního vozu D-Type
Toyota Highlander

Bezpečnost

Vůz je též napěchovaný pomocníky aktivní bezpečnosti. V paketu Toyota Safety Sense nabízí mimo jiné před kolizní systém s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám včetně funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci (totéž platí i pro cyklisty ovšem pouze za denního světla), adaptivní tempomat obohacený o podporu celého rozsahu rychlostí, rozpoznávání dopravních značek. Asistenta pro udržení v jízdním pruhu včetně asistenta pro upozornění jeho neplánovaného opuštění, které pomůže hlavně na delších cestách. V noci se též bude hodit automatické přepínání dálkových světel.

Asi tu nejdůležitější informaci jsme si pro vás nechali na konec. Tím je samotné spuštění prodeje. Toyota Highlander Hybrid přijde na trh počátkem roku 2021.

Reklamy