fbpx

Audi Quattro S1 se nástupce nedočká. Nebo že by ano!?

Bude to návrat Audi ve velkém nebo se nástup do nelítostného odvětví motorsportu nepodaří? Audi A1 ve válečných barvách uvidíte na trati už v letošním roce!

NovinkyTOP

Written by:


Ještě neslavme. Důležité je říct, že se nejedná o pravověrného nástupce legendy Skupiny B. Přesto Audi A1 quattro Rally2 na první pohled sdílí legendární barevnou kombinaci a pohon všech kol Quattro.

A1 Sportback je v lecčem podobný S1

Jako základ posloužil známý malý hatchback Audi A1, který je skoro totožný se zmíněnou S1. Pro představu sériový model A1 má na délku 4029 mm, do šířky 1740 mm a na výšku 1409 mm. V porovnání s legendou je tedy A1 o 131 mm kratší, 77 mm užší a o 69 vyšší. Samozřejmě se soutěžní speciál lehce v rozměrech liší. Už z oficiálních fotografií je patrné, že tým nešetřil svůj speciál na sněhu nebo štěrku. Později v tomto roce se také nový tým zaměří na zkoušení asfaltové specifikace.

Pod taktovkou týmu EKS JC

Ač byste mohli právoplatně přisuzovat vývoj nového rallyového speciálu továrnímu oddělení Audi Sport, budete děkovat na špatné adrese. Celý vývoj vozu má na starost nově vytvořený tým EKS JC. Tým EKS můžete znát už 7 let z jiného odvětví motorsportu ne tak vzdálenému rally. V roce 2014 vstoupil tým EKS do FIA WorldRX s vlastními vozy Audi S1 EKS RX quattro, které se ukázaly jako jeden z nejúspěšnějších rallycrossových vozů moderní doby.

  Peugeot nemohl nastoupit do marocké rally se svým novým sepeciálem! Je příliš široký
Audi S1 RX quattro
Zdroj: EKS

“Když byla uvedena na trh nová generace Audi A1, věděli jsme, že z toho chceme něco postavit. A protože každý zná mou vášeň pro rally, rychle se ukázalo, že postavíme rallyový vůz.” říká Mattias Ekström, dvojnásobný mistr světa v rallycrossu. Nový tým spolupracuje také s Rally Technic. “Sada Rally2 poskytuje jedinečnou rovnováhu mezi cenou a výkonem pro konkurenty, ale v tomto případě je také kombinována s legendární značkou a slavným bodykitem.” říká k novému speciálu Chris Coertse.

Má šanci?

O vývoj se postará bývalý šampion FIA Junior WRC Emil Bergkvist. Navíc se stačí podívat oficiální video a je hned jasné, že celý vývoj vozu probíhá pro umístění na prvních příčkách ve své kategorii. “V tuto chvíli je vůz připravený k závodění, ale budeme stále pracovat na jeho doladění.” uvádí Joel Christoffersson, manažer týmu EKS JC. Pod kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru, který produkuje výkon 263 koní a je spárován s pětistupňovou sekvenční převodovkou.

Audi A1 quattro Rally2
Zdroj: EKS

Kdy novou A1 quattro uvidíme na trati?

Malým překvapením na závěr je, že nový závodní vůz můžeme očekávat na tratích již tuto sezónu. Účast bude na některých místních nebo mezinárodních shromážděních. Matias Ekström přidal komentář, že vyobrazené Audi A1 quattro slouží prozatím pro jejich vlastní potřebu. Až bude celý tým spokojen s jeho výkonem, nebrání se pronájmu nebo prodeji A1 dalším konkurentům. Máme se tedy na co těšit!

  Giulia Quadrifoglio a Stelvio Quadrifoglio prošly modernizací a dostaly nové svěží barvy
Audi A1 quattro Rally2
Zdroj: EKS

Reklamy