fbpx

Bentley Continental GT Speed oficiálně!

Kdo si myslí, že řvoucí bestie Continental GT Speed nabídne skokově vyšší výkon, je na omylu. Přesto má novinka od Bentley rozhodně co nabídnout.

NovinkyTOP

Written by:


Automobilka z britského města Crewe se nechala slyšet, že už za 9 let bude každý její model ryzím elektromobilem. Verzi Speed s W12 lze tak považovat za labutí píseň velkých motorů Bentley. Smutným faktem je, že Bentley v tom není samo, kdo opustí v blízké budoucnosti spalovací motory.

Bentley Continental GT Speed

Obrázek 1 z 12

Zaslouží si přídomek Speed?

Pojďme se detailněji kouknout na technické parametry vrcholného modelu Continental GT. Musím vás předně upozornit, abyste se na extrémní nárůst výkonu “gétéčka” netěšili. Verze Speed technicky vychází z modelu Continental GT W12. Motor s uložením válců do písmene W má výkon 659 koní. Posílil tedy jen o 24 koní vůči výchozímu modelu. Hodnota točivého momentu dokonce zůstala nezměněna. Avšak musím připustit, že rovných 900 Nm je už tak dost působivé číslo. Ani si nemyslím, že to nějakému procentu zákazníků bude vadit.

Co už by vadit mohlo je fakt, že se ze semaforu dostanete stejně rychle jako o 34 000 dolarů levnější W12. Nový model akceleraci 0-100 km/h zvládne o jednu desetinu rychleji. Výsledná hodnota 3,6 sekundy je více než dostačující. Maximální rychlost 335 km/h umožní rychlý průlet krajinou.

  PSA představilo trojici bezemisních dodávek

Jeho přednosti lpí na elektronice

Nejvíce si u Continentalu GT pohráli vývojáři s nastavením softwaru. Nově máte na výběr ze třech jízdních režimů – Bentley, Comfort a Sport. První dvě jmenované nabízí lepší trakci. Poprvé v Bentley dostal Continental GT Speed zadní elektronický diferenciál nazývany eLSD. Speciálně vyladěný systém nabízí jistotu při průjezdech v zatáčkách, zlepšenou podélnou stabilitu, vylepšenou citlivost plynového pedálu a poskytuje lepší trakci za nepříznivých podmínek na silnici. Po přepnutí do režimu SPORT vůz řadí dvakrát rychleji než v “základní” W12.

Na notě střídmosti

Bentley Continental GT Speed na první pohled nepoznáte. Exteriér zůstal nezměněn, až na detaily v podobě nástavců prahů nebo jiného stylu masky. Nebo také odlišné koncovky výfuku, z nichž se line jedinečný řev motoru. Asi nejvíce upoutají nová 22″ kovaná kola v odstínech stříbrné, černé a šedivé. Za nimi se usadily nové o 33 kilogramů lehčí karbon-keramické kotouče.

Totéž by šlo říct o interiéru kupé. Odlišné vnitřní prahy upozorní, že sedáte do nejdynamičtějšího silničního vozu v historii Bentley. Kromě prezentovaného černého klavírního laku máte na výběr také z tradičních dekorů dřeva nebo velmi efektní uhlíková vlákna. Přičemž před spolujezdcem naleznete jeden z mála nápisů, upozorňující na vrcholnou specifikaci Speed. Pokud chcete zdůraznit sportovní charakter “gétéčka”, sáhnout byste měli spíše po černé kůži s kontrastním červeným prošíváním než po jejím světlém provedení.

  Závěrečný Hungaroring vynesl Jáchymu Galášovi vítězství mezi juniory!

Ptal se někdo na cenu?

Jak se říká ,,To nejlepší na závěr”. Verzi Speed bude možné zakoupit v obou karosářských variantách – kupé a kabriolet. Levněji vyjde uzavřená verze Continental GT Speed s cenou 274 900$ (v přepočtu něco málo přes 6 milionů korun), verze Convertible pak vyjde na 302 400$, což by u nás mělo znamenat cenovku startující na 6,68 milionů korun!

Reklamy