fbpx

Bugatti už nepatří pod Volkswagen! Rimac se hlásí o slovo

Novinky

Written by:


Přepisují se dějiny? Kdo by to byl řekl. Francouzské Bugatti ve své 110 leté historii opět mění majitele. Buďme však opatrní. Volkswagen se ikony nevzdal úplně! Chorvatská společnost Rimac Automobili se k dnešnímu dni spojila s ikonickou automobilovou značkou Bugatti Automobiles.

Za pouhých 10 let společnost Rimac Automobili pokročila od založení garážové firmy jednou osobou po oznámení nové společnosti s jednou z nejznámějších automobilových značek na světě a vytvořila Bugatti Rimac d.o.o. (anglicky – LLC).

Bugatti Rimac

Obrázek 1 z 4

Recept na automobilovou senzaci?

V odvětví, vyvíjejícím se stále rostoucí rychlostí, zůstává flexibilita, inovace a udržitelnost v samém jádru operací společnosti Rimac. Chorvatská značka prokázala, že může nejen držet krok, ale být průkopníkem, který určuje výkonnost a technologický standard pro ostatní. Spojení technické odbornosti a štíhlého provozu společnosti Rimac s 110letým dědictvím Bugatti v oblasti designu a inženýrských schopností představuje spojení předních automobilových myslí.

Přivítejte společnost Bugatti Rimac

V rámci dohody bude nově vytvořená skupina Rimac Group hlavním akcionářem s 55% podílem. Zakladatel firmy Mate Rimac si udrží svůj původní podíl ve skupině Rimac na 37%, Porsche na 24% (akcionářem je už od roku 2018), Hyundai Motor Group na tom zůstane stejně s 12% a ostatní investoři budou držet 27% akcií. Vývoj, výroba a dodávky bateriových systémů, hnacích ústrojí a dalších komponentů EV, s kterými je Rimac známý a kterým důvěřuje mnoho výrobců automobilů, budou rozděleny do nového subjektu – Rimac Technology, který bude stoprocentně vlastněn společností Rimac Group. Rimac Technology zůstane nezávislou společností spolupracující s mnoha světovými výrobci automobilů.

Mate Rimac povede novou společnost. Jako generální ředitel společnosti Rimac Group bude řídit jak Bugatti Rimac, tak novou divizi Rimac Technology. Bugatti a Rimac budou i nadále jako samostatné příslušné značky, přičemž si zachovají stávající výrobní zařízení a distribuční kanály. Rimac Automobili si ponechá své současné provozovny na okraji chorvatského Záhřebu a výroba Bugatti pokračuje ve francouzském Molsheimu. Bugatti Rimac zastupuje společnost, která bude rozvíjet budoucnost vozidel Bugatti i Rimac spojením výrobních zdrojů a odborných znalostí v oblasti výzkumu a vývoje, výroby a dalších oblastí.

  Elektromobily začnou z Mladé Boleslavi vyjíždět už v roce 2019

Globální ředitelství Bugatti Rimac bude časem umístěno v nedávno ohlášeném kampusu Rimac, který bude zároveň domovem Rimac Technology. Otevřen má být v roce 2023 a bude základnou pro veškerý výzkum a vývoj budoucích hyperautomobilů Rimac a Bugatti. Díky nejmodernějším technologickým inovacím pojme 2 500 vývojářů, kteří mají mít touhu posunout věci na absolutní hranici.

Vyjádření hlavních představitelů

Mate Rimac, zakladatel a generální ředitel společnosti Rimac Automobili, k dnešnímu oznámení uvedl: „Jedná se o skutečně vzrušující okamžik v krátké, ale rychle se rozvíjející historii společnosti Rimac Automobili. V tak krátkém čase jsme toho prošli tolik, ale tento nový podnik posouvá věci na zcela novou úroveň. Rimac a Bugatti se k sobě perfektně hodí, pokud jde o to, co každý přináší ke stolu. Jako mladá, agilní a rychlá automobilová a technologická společnost jsme se etablovali jako průkopník v oblasti elektrických technologií. S modelem Nevera jsme také prokázali, že dokážeme vyvíjet a vyrábět vynikající hyperauta, která jsou nejen rychlá, ale také vzrušující a vysoce kvalitní. Bugatti, s více než stoletými zkušenostmi v technické dokonalosti, také vlastní jedno z nejvýznamnějších dědictví ze všech automobilových společností v historii.“

Oliver Blume, předseda výkonné rady společnosti Porsche AG: „Spojujeme silné odborné znalosti společnosti Bugatti v oboru hyperautomobilů s obrovskou inovační silou společnosti Rimac ve vysoce slibné oblasti elektromobility. Bugatti do společného podniku přispívá tradičně bohatou značkou, ikonickými produkty, věrnou zákaznickou základnou a globální sítí prodejců. Kromě technologie Rimac přispívá novými vývojovými a organizačními přístupy. “

  Volkswagen zahájil prodej modelu T-Roc

Lutz Meschke, místopředseda výkonné rady a člen výkonné rady pro finance a IT ve společnosti Porsche AG: “První akcie v Rimacu jsme koupili již před třemi lety a od té doby jsme je postupně zvyšovali. To nám umožnilo vybudovat blízký vztah s Matem a jeho vysoce inovativním týmem již v rané fázi. Nyní z toho máme užitek. Rimac nám pomáhá svým know-how úspěšně vést emocionální a důležitou značku skupiny do budoucnosti. Jsem velmi hrdý a šťastný, že jsme tento společný podnik dovedli do cíle i přes četné výzvy. Dnes je dobrý den pro Bugatti, Porsche a celou skupinu Volkswagen. “

Aktuální produkce

Bugatti se nyní pilně stará o dodání všech kusů hypersportu Chiron. Není tomu tak dávno, co černým modelem Chiron Pur Sport oslavila značka 300. doručený Chiron. Nejnovějším přírůstkem je Chiron Super Sport. Jeho W16 produkuje výkon 1600 koní. Začněme rovnou u akcelerace jenž je neuvěřitelná. Například z klidu na dvě stě to trvá jen 5,8 sekundy, na 300 km/h to vytáhne za 12,1 sekundy. Ručička tachometru se zastaví na 440 km/h! K prodeji je připraveno 60kusová série s cenovkou 80 milionu korun bez DPH za kus.

Bugatti Chiron Super Sport

Obrázek 1 z 16

Rimac se aktuálně chystá na produkci svého elektrického hypersportu Nevera. Ten se chlubí parametry jako výkon 1408 kW, točivý moment 2360 Nm, dojezd 550 kilometrů. Akcelerace vyrazí dech: 0-96 km/h za 1,85 sekundy; 0-300 km/h za 9,3 sekundy a čtvrt míle pokoří už za 8,6 sekundy! Třešničkou na dortu je maximální rychlost 420 km/h! Ano, jedná se o elektromobil… Vyrobeno bude jen 150 exemplářů.

Rimac Nevera

Obrázek 1 z 18

Reklamy