fbpx

Číslo 5 žije! Renault 5 Turbo půjde opět koupit!

Novinky

Written by:


Samotná automobilka chce Renault 5, podobně jako Renault 4 přivést zpět k životu, což je pro nejednoho fanouška automobilky dobrá zpráva. Informace o tom, že se bude jednat pouze o elektromobily již méně. V tu chvíli přichází na scénu nová malosériová automobilka Legende Automobiles, která chce být pro vozy R5 Turbo jako Singer pro Porsche 911.

Vítej R5 Turbo 3, legendo!

Zní to jako sci-fi. Ovšem čím dál zvětšující se zájem o tzv. restomody, tedy o auta z doby minulé avšak s novou technikou, prospívá návratům velkých legend. Nesnaží se o ně jen malý výrobci jako v případě nových firem Legende Automobiles nebo Singer, ale například Opel.

Vzhled na prvním místě

Exteriér

Jeho ručně vyráběná karoserie na zakázku je vyrobena převážně z uhlíkových vláken, aby se udržela nízká hmotnost, a byla rozšířena tak, aby se na ni vešla větší 16palcová přední a 17palcová kola dostupná ve dvou různých provedeních. R5 Turbo 3 od Legende Automobiles vyměnil old-schoolové žárovky originálu za LED diody, přičemž si zachoval nezaměnitelný vzhled svého předchůdce. Vzduchové clony v C-sloupku jsou vizuálním (ale i funkčním) odkazem na modely Turbo 1 a Turbo 2, zatímco čtvrtinové sklo je orámováno karbonovými vlákny. Mohutná záď hostí prodloužený střešní spoiler v červené barvě, který je součástí kontrastní povrchové úpravy aplikované také na bočních zrcátkách, středech kol a A-sloupcích.

  Elektromobily (ne)představené v Ženevě 2020

Dvojité koncovky výfuku, umístěné ve speciálním dvoudílném zadním difuzoru, mají hranatý tvar, který doplňuje hranatý design vzdávající hold designu Renaultu. Turbo 3 vpředu i vzadu používá dvojité zavěšení kol, které představuje moderní převzetí konfigurace používané na závodním R5 Maxi Turbo.

Renault 5 Turbo 3 by Legende Automobiles

Obrázek 1 z 22

Interiér

Uspořádání kabiny méně znamená více bylo zachováno i v případě restomodu, analogové ciferníky však nahradil plně digitální přístrojový panel. Výrazné oranžové akcenty exteriéru pokračují i v interiéru a byly použity na výdeších ventilace a popruzích dveří, stejně jako na přetvarovaném dvouramenném volantu s minimalistickým designem.

Legende Automobiles vybavila Turbo 3 automatickou dvouzónovou klimatizací a ultratenkými sedadly s velkorysým bočním vedením a závodními pásy. Když se otočíte nenajdete zadní sedadla, ale ochrannou klec umístěná na horní části motorového prostoru. Ano, čtete správně!

Věrný svému druhu pohonu

Při tvorbě tohoto restomodu si pravděpodobně inženýři řekli, že při návratu do 80. let minulého století je třeba docílit alespoň stejných emocí za volantem jako kdysi. Právě proto se nemusíte bát elektromotoru místo toho spalovacího. Navíc zůstal dokonce vzadu jako tomu bylo u původního Turba před více než 40 lety!

O pohon pouze zadní nápravy se nyní stará přeplňovaný čtyřválcový motor. Výkon se zvedl o 251%! To je oproti původnímu výkonu 158 koní docela slušný pokrok a na zadní kola je nyní přenášen prostřednictvím moderní sekvenční převodovky nebo manuálu (v závislosti na dodavateli), který nahradil pětistupňovou manuální převodovku dárcovského vozu. Komu se nechce počítat, výkon nového Renaultu R5 Turbo 3 je rovných 400 koní. Více o motoru však výrobce neprozradil.

  Sportovní náčiní s názvem Acura TLX

Historické okénko

Renault 5 Turbo je závodní vůz homologovaný na silnice. Oproti původnímu modelu nezůstal kámen na kameni. Inspirace od Lancie Stratos je vidět nejen v exteriéru ale i na zvoleném řešení pohonu. Motor je za zadními sedačkami a poháněná jsou zadní kola. Z přeplňované 1.4 v Renualtu dostali výkon 160 koní a kroutící moment 210 Nm. To stačilo, aby vůz za 6,6 sekundy atakoval 100km/h. Pokračoval až do 209km/h. Po 2 letech se ukázala modernější a střídmější varianta Turbo 2. Minulý rok měla navíc verze Turbo kulaté výročí!

Nebude pro každého

Během šesti let, kdy byl model na trhu, bylo vyrobeno přibližně 1820 vozů Renault 5 Turbo 1 (spolu s 3167 vozy Turbo 2), což znamená, že Legende Automobiles oslovuje omezený počet zájemců. Uvidíme, kolik majitelů se vydá cestou restomodu, ale společnost tvrdí, že “ignorovala všechny finanční rady a nešetřila náklady na to, aby se jednalo o nejlepší možnou verzi ikony segmentu B”. Kdo by přeci jen chtěl více moderních prvků, může si počkat na chystaný Alpine 5, který bude vycházet z elektrického Renaultu 5.

Reklamy