fbpx

Dacia mění logo: od zítra již se starým neobjednáte

Novinky

Written by:

Vše začalo změnou nového loga Dacia od poloviny roku 2021. Změna dealerské sítě do nového kabátu započala rokem 2022. Až nyní se dostala na řadu samotná auta. Kompletně novou modelovou řadu s nově koncipovanou maskou si můžete prohlédnout níže v galerii.

Nové logo, nové závazky do budoucna

Kromě prosté změny designu nová identita ztělesňuje závazky do budoucna a staví na pevně zakotvených hodnotách, které stojí za úspěchem značky Dacia.

Výrazným prvkem nové identity značky je emblém Dacia Link, který se nachází vpředu uprostřed mřížky chladiče, která je sama o sobě přepracovaná a nyní v bílé barvě. Ten představil koncept 4,6metrového SUV Dacia Bigster.

Stejně jako články řetězu tvoří propojená písmena „D“ a „C“ v minimalistických liniích zcela nový emblém, který odráží robustní jednoduchost nového designu. Dacia Link je snadno rozpoznatelným obrazem značky, který je viditelný zblízka i zdálky. Emblém se nachází také na středu každého víčka náboje kola.

Změny jsou i jinde

Další viditelnou změnou je přidání loga na zadní panel a volant každého vozidla. Minimalistický design nápisů byl zredukován, takže zůstalo jen to nejnutnější, co stačí k rozeznání jednotlivých písmen.

Mezi další změny, které byly provedeny v designu, patří příchod šedé barvy Monolith Grey na střešní ližiny, přední a zadní ližiny a boční zpětná zrcátka u modelů Sandero Stepway a Duster. 

„Odhalení celé modelové řady Dacia s novou vizuální identitou představuje třetí a poslední kapitolu strategie nasazení, která byla zahájena před více než rokem. Tento nový vesmír je v souladu s našimi hodnotami – jednoduchý, robustní, autentický – v asertivnější a modernější podobě. Toto nasazení je pro značku Dacia novým viditelným impulsem k dosažení jejích ambicí.“

Denis Le Vot, generální ředitel společnosti Dacia

Stejné DNA, nový impuls

Během několika měsíců Dacia obnovila svou modelovou řadu dvěma novými přírůstky do rodiny: plně elektrickým modelem Spring a Joggerem, všestranným rodinným vozem segmentu C.

  Nový Ford Mustang: poslechněte si ho!

Zavedení nového vizuálního značení představuje vyvrcholení obnovy značky. Dacia skutečně změnila vše, ale stále zůstává věrná podstatě značky.

Tato podstata znamená vyrábět vozy bez příkras, jen s nejnutnějšími prvky, které odpovídají očekáváním našich zákazníků. Vozidla Dacia jsou především robustní a spolehlivá, jsou skutečně všestranná a lze je používat k nejrůznějším účelům, ať už jde o běhání po městě, nebo útěk na víkend do přírody. Zbrusu nová barva Lichen Khaki je zemitý odstín podobný přírodnímu mechu, má svou velkolepou premiéru a podtrhuje úzké sepětí značky Dacia s přírodou.

Dacia je tu proto, aby otřásla situací a přehodnotila automobilový průmysl, zejména prostřednictvím snahy o prosazování chytrých spotřebitelských postupů. To se projeví postupným upouštěním od některých materiálů, jako je chromovaný dekorativní materiál, ale také, jako již několik let, od veškeré kůže živočišného původu.

Dacia tak postupně uvede v život jeden ze závazků, které skupina Renault přijala na své valné hromadě 23. dubna 2021. Od roku 2023 tak bude Dacia první značkou skupiny, která omezí maximální rychlost všech svých vozidel na 180 km/h.

  VIDEO: Dacia Sandero Stepway propadla v losím testu. Tohle s ní nezkoušejte

Vítaná změna

„Zavedení nové vizuální identity napříč celou modelovou řadou Dacia je skvělým cvičením v koordinaci. Díky příspěvkům všech obchodních linií má nyní značka Dacia novou kůži, ale stále stejnou DNA. Tato změna je příležitostí ukázat, že náš způsob automobilismu může být stále stejně zásadní jako přitažlivý.“

Lionel Jaillet, Product Performance Director Dacia

„Zjednodušené logo je velmi symbolické pro zaměření značky na návrat k základům. Stejně tak emblém Dacia Link inspirovaný světem meachniky evokuje jednoduchost a robustnost. Nese také symboliku odkazu, který je silným prvkem komunity Dacia.“

David Durand, ředitel designu Dacia

„Dacia se mění s dobou, stejně jako se mění image její značky. Také základy jednotlivých produktů jsou stále silnější, aby odpovídaly velmi reálným očekáváním našich klientů. Všestranná, robustní vozidla, stavěná do terénu, s důmyslnou výbavou a pragmatickým přístupem k cenově dostupným a ekologickým automobilům. Nová vizuální identita vyjadřuje tato sdělení a činí značku ještě přitažlivější. Dnešek je pro značku Dacia novým začátkem!“

Lionel Jaillet, Product Performance Director Dacia

Kompletně přepracovaná celá modelová řada

Pravděpodobně poprvé v automobilovém průmyslu se nová vizuální identita zavádí současně v celé modelové řadě Dacia. Objednávky budou otevřeny již 16. června, první dodávky proběhnou v posledním čtvrtletí roku 2022.

Na to, aby zákazníci viděli nový vzhled na vlastní oči, si budou muset počkat do pařížského Mondialu v říjnu 2022 a první vozy se dostanou k prodejcům značky Dacia v následujících dnech.

Dacia modelová řada 2023

Obrázek 1 z 12

JOGGER - SANDERO STEPWAY - DUSTER - SPRING - SANDERO - LOGAN

Reklamy