fbpx

Ferrari 812 Superfast Versione Speciale. Poslední V12?

Novinky

Written by:


Automobilka z Maranella nedávno oficiálně oznámila příchod plně elektrického supersportu v roce 2025. Bohužel nic víc neprozradila. O to víc potěší dnešní novinka! Přivítejme limitovanou edici 812 Superfast VS!

Uhlazený, přesto agresivní

Přesně touto dvojící slov bych popsal chystaný supersport. Přední část vozu má dva vyčleněné otvory pro přívod chladicího vzduchu na brzdy. Zajímavým prvkem je předěl napříč kapotou. Zadní otvory pro odvod vzduchu poukazují na zvláštní pozornost věnovanou aerodynamice. Narozdíl od standardní 812 Superfast, se čtveřicí kulatých koncovek výfuku, nabídne 812 VS dvě svislé koncovky s obdélníkovým designem, které jsou umístěny co nejvíce v rozích nárazníku. Lemují tak zvětšený zadní difuzor z uhlíkových vláken s několika žebry pod vozidlem, které usměrňují proudění vzduchu.

Ferrari 812 Superfast Versione Speciale

Obrázek 1 z 5

Než přijde doba elektrická

Informace o motoru a použité technice jsem zatím velmi skoupé, přesto už nyní víme, že od kapotou bude být poctivý vidlicový dvanáctiválec. Poskytnout by měl neuvěřitelných 830 koní, což mu dává titul nejvýkonnějšího spalovacího motoru, jaký kdy byl vestavěn do silničního automobilu Ferrari. Nesmíte se ale nechat zmást. Dříve uveřejněné modely SF90 Stradale a LaFerrari mají sice vyšší výkon, ale ten celkový, tedy v kombinaci s elektromotorem.

  Ford GT odkazuje na slavnou minulost

Je to také vůbec nejvyšší silniční vůz Ferrari s plným výkonem při 9 500 otáčkách za minutu. Abychom uvedli tato čísla na pravou míru, běžný Superfast produkuje 800 koní při 8 500 otáčkách za minutu, takže dalších 1 000 otáček za minutu by se mělo promítnout do úžasného zvukového projevu vymírajícího plemene – klasické 6,5 litrové V12.

Točivý moment je zatím nezveřejněný, i když očekáváme něco málo přes 718 Nm při 7 000 otáčkách za minutu. Díky kombinaci vylepšení aerodynamiky s extra výkonem si můžete být jisti, že Ferrari našlo způsob, jak Superfast ještě zrychlit. VS by měl trumfnout zrychlení standardního modelu, jehož parametry jsou: zrychlení 0-100 km/h za 2,9 sekundy, 0-200 km/h za 7,9 sekundy a maximální rychlost 340 km/h.

Mezi další podrobnosti, které v tomto náhledu sdílí Ferrari, patří opět implementace řízení všech kol spolu s novou verzí řídícího systému dynamiky vozidla Slide Slip Control. Jistý je úbytek hmotnosti, dosažený rozsáhlým použitím uhlíkových vláken uvnitř i vně, což znamená, že VS bude vážit méně než 1 525 kg v případě Superfastu.

  Mansory F8XX oficiálně. První pohledné Mansory?

Neoficiální název 812

 V současné době označuje Ferrari vylepšenou 812 jednoduše jako „speciální verzi“ tedy po italsku Versione Speciale. VS snoubí agresivnější vzhled a krásu přesně tak, jak by moderní vůz se vzpínajícím se koněm ve znaku měl.

Nutno podotknout, že ještě dávno před uveřejněním těchto snímků automobilkou, po internetu kolovala fotografie právě 812 VS. Automobilka vůz představila už dávno svým věrným zákazníkům. Lze tedy očekávat, že už při příchodu na trh bude série beznadějně rozebrána. Veškeré informace rozšíříme až při oficiální premiéře 5. května. Zde mají být uveřejněny další podrobnosti, včetně oficiálního názvu.

Reklamy