Ferrari Purosangue si včera odbylo svou premiéru. Po letech, kdy Ferrari všechny uklidňovalo, že své SUV nikdy nabízet nebude, je tu. Tedy o SUV se prý nejedná. Ať už si o prvním čtyřdveřovém voze značky myslíte cokoli, Purosangue si zachovává klíčové atributy značky. Nyní si ho můžete nakonfigurovat.
Pokud nejste fanoušky Purosangue v jeho startovní specifikaci Grigio Titanio, možná se vám bude líbit více po prostudování konfigurátoru Ferrari. Vizualizační nástroj vám sice umožňuje lakovat vůz do jedné z 24 barev, volit mezi šesti designy kol a pěti barvami třmenů a vybírat mezi 27 různými interiéry (včetně kůže, Alcantary nebo poloanilinového čalounění). Jestli vám jde matematika a permutace, vyjde vám téměř 20000 kombinací crossoveru Ferrari.
Pokud vám nestačí charakteristické odstíny Ferrari, jako je Rosso Corsa, Giallo Modena nebo Blu Tour De France, můžete si vybrat také z historického portfolia automobilky – Rosso Dino ze 70. let, Blu Scozia – známou z modelu 250 GT SWB. Na stránkách je navíc uvedeno, že prodejce Ferrari by vám mohl pomoci Purosangue ještě více individualizovat, případně s výběrem neuvedených barev laku a čalounění.
Konfigurátor nového Ferrari Purosangue
Bohužel konfigurátor neobsahuje ceny. Slavná automobilka sice potvrdila, že cena Purosangue bude při příchodu na evropské trhy začínat na 390 000 EUR, ale podle neoficiálních informací z jiných automobilových kruhů je známo, že cena dramaticky vzroste, jakmile se k ní přidají speciální možnosti laku, povrchové úpravy interiéru, sportovní výfuky, karbonové exteriérové kousky a barevné brzdové třmeny.
Velký, těžký… Je vůbec praktický?
Se suchou hmotností lehce nad 2 tuny se jedná o pořádný kus. O tom, že si s tím inženýři poradili na výbornou mluví čísla – zrychlení z nuly na sto 3,3 sekundy, z 100 km/h na 0 zastaví na 32,8 metru. Celý kolos dokáže atmosférická V12 rozpohybovat až na 310 km/h. Výkon 715 koní a točivý moment 715 Nm udělá z Purosangue polykače hlavně dálničních kilometrů. Raději jsem se neodvážil koukat na spotřebu benzínu při dnešních cenách.
Nové Ferrari 812 Superfast Versione Speciale: Poslední evoluce V12?
Prostoru dle prvních informací není mnoho. Kupříkladu téměř pětimetrové GTC4Lusso nabídne také čtyřmístný interiér a objem zavazadelníku menší jen o 23 litrů (450 l). Ano nenabídne druhý pár dveří. Purosangue zadní dveře otevře až do úhlu 79 stupňů! Sebevražedné dveře dodávající jistý punc jedinečnosti.
Suma sumárum
Podobně jako u BMW XM půjde o ekology nenáviděný model. Pro nás smrtelníky dost možná zbytečný model, kazící image značky. Pro zákazníky však o další kus do sbírky, který vzbudí, kdekoli se s ním ukážou, zájem ze strany veřejnosti. Uvidíme, jak moc pomůže Ferrari s nalákáním nových zákazníků.