fbpx

Ferrari SP51: další jednokusovka s nebem nad hlavou

Novinky

Written by:

Ferrari má za sebou v posledních letech řadu nádherných jednorázových vozů – Omologata, F12 TRS a SP48 Unica. Nyní automobilka v rámci Ferrari Special Projects představuje další unikát s názvem Ferrari SP51.

Stejně jako tyto předchozí stavby vytvořilo Ferrari tento roadster přesně podle požadavků jednoho ze svých zámožných zákazníků. Model SP51 je odpovědí na otázku „Co kdybych chtěl 812 GTS, ale bez skládací střechy a s karoserií zcela na míru?“. Výsledkem je jedinečný roadster V12 s čelním sklem ale bez střechy.

Ferrari Purosangue si lze už nakonfigurovat!

Italská kráska nahoře bez

Co se týče designu, není SP51 tak divoký jako některé jiné vozy „one-off“. Přední a zadní světla jsou o trochu jinak tvarované. Maska je větší a neskrývá karbonová vlákna. Za podběhy kol se nachází ostrý lamelový prvek, rovněž vyrobený z uhlíkových vláken. A protože se jedná o roadster, těsně nad hlavou řidiče se nachází prahová lišta z uhlíkových vláken. Ferrari tvrdí, že karoserii podrobilo mnoha počítačovým testům, aby se ujistilo, že nebude mít problémy s aerodynamikou stejně jako 812 Superfast.

  Lamborghini Huracán Sterrato: S(UV)persport končí éru spalovacích motorů

Ferrari 812 Superfast Versione Speciale. Poslední V12?

Barva Rosso Passionale na exteriéru je rovněž exkluzivní pro model SP51 a modrobílý pruh procházející středem vozu je inspirován modelem Ferrari 410 S z roku 1955. Zadní levitující sloupky mají nádech legendární 599 GTB.

Alcantara v kabině nese stejnou červenou barvu Rosso Passionale, zatímco tento modrobílý pruh pokračuje v kabině a lemuje středový tunel a konzolu mezi oběma sedadly. Ani „uvnitř“ nechybí spousta uhlíkových vláken.

Ferrari SP51

Obrázek 1 z 15

Co nevidíme, o SP51 nevíme

Pod kapotou si SP51 zachovává 6,5litrový V12 o výkonu 789 koní (580 kW) a podvozek. Je to tedy dle různých webů pouhý odhad. Svým způsobem by to měla být pravda. SP51 vychází totiž z modelu 812 GTS. Supersport s motorem vpředu se rozjede až na 340 km/h!

Ferrari neuvádí pohotovostní hmotnost ani čas zrychlení 0-100 km/h a už vůbec ne cenu, protože o tom vozy SP ve skutečnosti nejsou. Jde o způsob, jak umožnit nejoddanějším zákazníkům Ferrari, upustit svým nejvyšším fantaziím o vzpínajícím koni.

SP51 míří k dlouholetému zákazníkovi Ferrari a přednímu sběrateli na Tchaj-wanu. Ferrari nám samozřejmě nechce říct, kolik přesně stojí, ale jde snadno o stavbu za několik milionů dolarů.

Reklamy