fbpx

Honda Integra je zpět! Její znovuzrození obstará Acura

Novinky

Written by:


Acura dnes oznámila návrat modelu Integra během každoročního vystoupení na Monterey Car Week. Tří- a pětidveřový hatchback byl jedním ze dvou modelů, se kterými začínala Acura 27. března 1986. V příštím roce se vrátí jako nový kompaktní prémiový model.

Co čekat?

“Integra je zpět,” řekl Jon Ikeda, viceprezident a ředitel značky Acura. “Jsem nadšený, že se Integra vrací do modelové řady Acura se stejným duchem zábavy z jízdy a DNA původního modelu, čímž naplňuje náš závazek Precision Crafted Performance ve všech směrech – v designu, výkonu i celkovém zážitku z jízdy.” Design se nebude lišit od aktuálních modelů značky Acura.

Další podrobnosti o nové Acuře Integra budou k dispozici blíže k jejímu představení v roce 2022. Není jasné, jestli přijde pouze coby třídveřové kupé nebo naváže na svou třetí generaci a na trhu bude také Integra sedan. Vzhledem k aktuálnímu portfoliu americké značky je nabídnutí tříprostorové karosérie méně pravděpodobné. Totéž lze říci o využití podvozku a motorů aktuální 11. generace Hondy Civic.

Nezbývá tak než jen čekat na vyjádření Hondy, jestli se objeví také u nás.

Honda Integra Type-R 2022

Takto si vysnil Hondu Integra Type R nezávislý designér Jordan Rubestein-Towler. Pod kapotu nastěhoval 276 koňový čtyřválec i-VTEC o objemu 2,4 litru. Stojí na 18palcových kovaných kolech Enkei. Také ty a díly z uhlíkových vláken přispěly k nízké hmotnosti 1170 kilogramů.

Honda Integra Type-R 2022 render

Obrázek 1 z 13

Navázání na bohatou historii

Acura Integra 1. gen

Obrázek 1 z 12

Integra první generace: 1986-1989

Vše začalo v březnu roku 1986, kdy přišla na trh první generace modelu, nabízená jako třídveřový a pětidveřový hatchback. V duchu doby nabídla “mrkačky”. O pohon se staral točivý 1,6litrový čtyřválec DOHC (B16) s pětistupňovou manuální převodovkou. Hned rok poté časopis Car and Driver zařadil model Integra do svého seznamu 10 nejlepších vozů. Tentýž rok Acura Integra, vyladěná společností Comptech, zvítězila v sérii IMSA International Sedan, což bylo první vítězství vozů Integra v šampionátu.
Modernizace v roce 1988 přinesla zvýšení výkonu motoru na 118 koní, přepracovaný přední a zadní nárazník a upravený interiér. Model LS Special Edition se dodával s koly v barvě karoserie a speciálními plaketami.

  Hledáte ideální auto pro ženu? Kupte jí velký Lexus
Integra druhé generace: 1990-1993

Druhá generace přišla jako třídveřový hatchback a čtyřdveřový sedan s plně nezávislým dvojitým zavěšením kol ve všech čtyřech rozích a větším motorem 1,8 litru (B18) o výkonu 130 k. V roce 1992 jako druhý model Acura dostala verze GS-R systém VTEC po modelu NSX. Zcela nový 1,7litrový čtyřválec VTEC má výkon 160 koní. Standardní výkon motoru se rovněž zvýšil na 140 k při 6300 ot/min a 126 Nm při 5000 ot/min. Mezi další změny patří upravené přední a zadní nárazníky a nový čtyřramenný volant.
1992: Integra GS-R debutuje jako safety car na Velké ceně Kanady formule 1.
1993: Speciální edice LS je doplněna koženým interiérem a vysoce výkonnými pneumatikami.

Integra třetí generace: 1994-2001

Na podzim 1993 debutuje Integra třetí generace se zcela novým podvozkem a interiérem. GS-R s VTEC je poprvé k dispozici jako sedan. Model GS přišel roku 1997 se sportovním odpružením a standardním koženým čalouněním. GS-R dostal obložení interiéru imitací dřeva. Obě výbavy se navíc nově chlubily 16paprskovými hliníkovými koly. V USA se představila roku 1997 Integra Type R s ručně vyráběným 1,8litrovým motorem DOHC VTEC® o výkonu 195 koní (B18C), šikmým diferenciálem s omezenou svorností, vylepšeným odpružením a brzdami, o 93 kg nižší hmotností (-33 kg i ve srovnání s GS-R) a exkluzivním bílým lakem Championship White. Tento vůz se v roce 2019 s minimálním nájezdem v aukci prodal v přepočtu za neuvěřitelných 1,4 milionu korun! Podvozek a části karoserie pomocí jiné technologie svařování přispěly ke zvýšení tuhosti konstrukce a byly zesíleny montážní body zavěšení. Integra Type R ovládla mezi lety 1997 – 2002 šampionát SCCA World Challenge Touring Car Championship. Ostrá Integra Type R se vrací pro modelový rok 2000, k dispozici ve žluté barvě Phoenix Yellow nebo černé perleťové barvě Flamenco, standardně s klimatizací. Velký milník pro model Integra se stal rok 2001, kdy se stal hvězdou v akčním filmu Rychle a zběsile.

  Podoba sériové Dacia Bigster unikla na svět
Čtvrtá generace RSX: 2002-2006

2002: Zcela nová karoserie, podvozek, design a 2,0litrový čtyřválcový motor (K20) s technologií i-VTEC® s proměnným časováním (VTC™). Debutuje typ S s motorem o výkonu 200 koní a šestistupňovou manuální převodovkou.
2003: Paket Acura Factory Performance dostupný u prodejců přidává sadu pro úpravu karoserie, sportovní odpružení, 17palcová hliníková kola a pneumatiky. Po třech letech výroby přišel na řadu facelift. Krom přepracované přední i zadní části dostala Integra například nové titanové obložení interiéru. Automobilka se zaměřila také na vylepšené zavěšení pro lepší jízdní vlastnosti. Acura urvala první místo v mistrovství výrobců ve třídě SCCA World Challenge Touring Car s RSX postaveným společností RealTime Racing.

Reklamy