fbpx

Hybridní crossover Ford Puma bude závodit!

NovinkyZajímavosti

Written by:


V roce 2022 začíná platit pro speciály WRC podmínka zástavby soutěžního speciálu hybridním pohonem. Ford to pojal po svém a místo hybridní Fiesty nabídne větší, třídveřový crossover Puma!

Elektrický pohon nejen do města

Nový rallyový vůz dokazuje odhodlání Fordu pokračovat v elektrifikaci. Společnost počátkem letošního roku oznámila, že všechny osobní vozidla v portfoliu nabízených pro Evropu bude do poloviny roku 2026 plně elektricky poháněných nebo plug-in hybridních s nulovými emisemi. Přičemž přechod na čistě elektrický je plánován do roku 2030.

„M-Sport Ford Puma Rally1 podrobí hybridní pohon nejvyšší zkoušce a prokáže, že tato technologie je schopna podat vzrušující výkon.“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance.

Tým M-Sport Ford World Rally Team (WRT) na začátku letošního roku oznámil svůj závazek k nové tříleté dohodě zavádějící hybridní technologii do nejvyšší úrovně globálního rally sportu. Sofistikované nové plug-in hybridní hnací ústrojí poskytne výkon na úrovni konkurence i schopnost pohybovat se mezi etapami skrz města a servisními tábory pouze na elektřinu.

Ford Puma Rally1 WRC Prototyp

Obrázek 1 z 9

Pohonný systém

Pohonný systém Puma Rally1 pracuje na podobných principech jako silniční vůz Puma EcoBoost Hybrid. M‑Sport Ford Puma Rally1 dostane motor 1,6 EcoBoost a propracovaný 100 kW elektrický motor. Baterie nabídnou kapacitu 3,9 kWh. Pro zvýšení účinnosti a výkonu nebude chybět výkonný rekuperační systém. Závodní Puma Rally1 jej využije k navýšení výkonu až na 100 kW po dobu maximálně tří sekund během závodu.

  TEST: Lexus LS 500 vs. Mercedes S560 AMG s překvapivým výsledkem

Stejně jako plug-in hybridní technologie dostupná zákazníkům Ford na vozidlech, včetně modelu Kuga Plug-in Hybrid, lze baterii také dobíjet pomocí externího zdroje energie v servisních místech. Doba potřebná pro nabítí baterií trvá přibližně 25 minut. Hybridní systém o hmotnosti 95 kg je chlazen kapalinou a vzduchem. Aby odolal nejtěžším zásahům štěrku a jiných nešistot, je umístěn v krytu s balistickou pevností.

Pohled na novou éru WRC

Soutěžící FIA WRC Rally1 budou používat od sezóny 2022 bez fosilních paliv. Nahradí ho smícháním syntetických a biologicky odbouratelných prvků k výrobě paliva, které je stoprocentně udržitelné.

“Nová éra vozů WRC je jedním z dosud největších technologických pokroků ve WRC.” Zavedení hybridu znamená, že vozy budou výkonnější než kdy dříve. Zároveň budou přímo odrážet pohonné jednotky v jejich silničních protějšcích, “uvedl Malcolm Wilson OBE, generální ředitel společnosti M-Sport.

“Uvedení tohoto nového vozu na trh v Goodwoodu je také velmi zvláštní a je jednou z nejznámějších událostí v kalendáři Motorsport.” Já a celá společnost M-Sport se těšíme na pokračování velmi úspěšného partnerství s Fordem, abychom dosáhli výsledků a udrželi Ford v popředí během této nové a velmi vzrušující éry, “řekl Wilson.

  Ford GT odkazuje na slavnou minulost

Prototyp Puma Rally1 bude poprvé k vidění na probíhajícím Goodwood Festival of Speed od 8. do 10. července. Řídit vývojový vůz bude M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux a testovací jezdec M-Sport Ford Matthew Wilson.

Ford ve světě WRC není nováček

Ford je stálým partnerem společnosti M-Sport od roku 1997, kdy zajistil sedm mistrovství světa FIA v rally a více než 1500 etapových vítězství. M-Sport Ford Fiesta WRC, kterou nová Puma Rally1 nahradí, si od svého uvedení v roce 2017 zajistila tři tituly mistrovství světa v rally.

Reklamy