fbpx

Hyundai i10 brzy dorazí v omlazeném balení

Novinky

Written by:


Nejmenší z rodiny korejské automobilky nemá zrovna lehký život, ostatně jako každý prcek v nabídce automobilek. Malé vozy mizí, jelikož marže na nich je malá, prodejní čísla také nejsou dvakrát oslnivá a zbytečně zvyšují flotilové emise. Jakési zpestření vymírajícího druhu poskytne brzy nový Hyundai i10.

První testovací mula Hyundai je vidět s částečným maskováním vpředu a vzadu. Název není zcela správný. Jelikož se jedná o model Grand i10 Nios – indického sourozence naší i10. Navíc po třech letech na trhu má model nejvyšší čas na facelift.

Nejmenší Chevrolet Spark končí! Zákazníci radši připlatí za SUV

Změny budou, ale ne mnoho

Přestože se jedná o model na jiném trhu, vím, že už aktuálně vyráběná i10 se liší opravdu jen málo. Stejných změn, které ukrývá maskovaný prototyp, se dočká také evropská verze.

Pozměněná bude maska chladiče, která by mohla jít více do plastické podoby ve stylu Hyundai Tucson. Na první pohled se nezmění vůbec nebo jen minimálně přední kapota. Zato se zcela změní přední a zadní nárazník. Zcela nová bude grafika zadních světlometů, která bude působit moderněji, jelikož jak lze pozorovat na maskovaných prototypech, klasickým žárovkám již odzvonilo. Modernizovaná i10 se dočká také nových kol z lehkých slitin.

  Stahují se mračna nad BMW X4? SUV kupé skončí!

Uvnitř by aktualizace mohly zahrnovat nové motivy interiéru a možná i nové druhy čalounění. Mohly by být přidány některé nové prvky, ale zásadní modernizace jsou nepravděpodobné. Indický Grand i10 Nios by mohl dostat šest airbagů, aby splňoval nadcházející bezpečnostní předpisy, aktuálně má pouze dva.

Čtyřválec zůstane

Ani facelift Hyundai i10 s největší pravděpodobností nebude znamenat změny v množství nabízených motorizací. Aktuálně se montují do malého hatchbacku tři motory: základní 1,0 MPi (67 k); 1,2 MPi (84 k) a speciálně pro verzi N line přeplňovaný litrový motor 1,0 T-GDI o výkonu rovných sta koní. Možnosti převodovek zahrnují pětistupňovou manuální převodovku a inteligentní automatickou převodovku AMT (pouze pro 1,0 MPi a 1,2 MPi).

TEST: Hyundai i20 1.0 – tříválec na korejský způsob

Narozdíl od indického klanu, si nemůžeme hned z výroby objednat variantu CNG s motorem o objemu 1,2 litru. Při provozu na CNG dosahuje motor výkonu 69 k a 95,2 Nm.

Pohybujeme se na tenkém ledě

Vzhledem ke kategorii vozu, se neočekává velké zdražovaní. Nyní se Hyundai i10 ve výbavovém stupni START nabízí s 1,0 MPi od 259990 Kč. Již modernizovaná Kia Picanto startuje na částce 289980 Kč. Ponechání si stávající cenové politiky dává smysl i při nahlédnutí do ceníku většího modelu i20, který začíná na 299990 Kč. V případě zdražování by tedy u i10 mohlo jít o poslední hřebík do rakve. Pokud by k němu přeci jen došlo, nebude nijak výrazné nebo si ho všimnete až v příplatkové výbavě.

  TEST: Hyundai i20 1.0 - tříválec na korejský způsob

Uvedení nové i10 na trh se očekává někdy v příštím roce.

Zdroj Rush Lane

Reklamy