fbpx

Ideální Mazda MX-5? Nezalekne se ani písečné duny!

Zajímavosti

Written by:


Za více než 33 let historie miaty se malý japonský sportovní vůz stal kultem. Mazda MX-5 aktuální generace (ND) se již 7 let prohání po světě bez větších změn. Vystoupit z davu se někteří majitelé pokuší nejen u ní decentním tuningem. Opravdu nepřehlédnutelný kousek pak postavili v USA.

Tvrdohlavost nadšence neměla hranice

Vše začalo před několika lety, když v Kentucky vznikl “Offroadster”. Tým Paco Motorsports ho postavil na základech první generace MX-5, kterou si okamžitě oblíbili místní nadšenci. A to natolik, že si stejnou úpravu chtěl pořídit domů. Rozdíl byl v tom, že zájem měl o nejnovější model Miaty – ND. Přestože Paco Motorsports ve skutečnosti nestaví vozy pro zákazníky, tento klient na tom trval. Navíc tým Paco již měl k dispozici Mazdu Miata RF ND z roku 2017 jako vývojový vůz. A tak se pustili do stavby této terénní Miaty RF na 30palcových “balónových” pneumatikách.

Vyhodil peníze z okna: rozbrusem uřízl střechu ze svého Mercedesu za 5 milionů!

Úprav bylo nespočet

Sada zavěšení s použitím upravených tlumičů Koni s delšími progresivními pružinami, která měla zajistit 8-9palcový zdvih kol v každém rohu, byla první pořízenou položkou na seznamu. Změněna byla také celá geometrie zadního zavěšení, čímž terénní Miata získala o dva palce delší rozvor. Masivním 30palcovým zadním pneumatikám a 28palcovým zadním pneumatikám musely uhnout oba sériové nárazníky. Nahradily je robustní trubkové nárazníky navržené v programu CAD. Na přání zákazníka musel tým vyměnit čtyřpaprsková kola za pětipaprsková.

  Volkswagen Lamando 5XL komfortně převeze 10 cestujících!

Flexa se zakousla také do blatníků, které dostaly ocelové lemy. Univerzální program pro technické kreslení CAD usnadnil také vymýšlení nových nášlapných prahů vyrobených z ocelových trubek. Základní rysy designového jazyku Kodo, jsou však stále dominantní.

Reflektory Hella v blízké budoucnosti nahradí LED světlomety Hella s dálkovými a potkávacími světly. Chystají se ještě další potenciální úpravy, například nosič kufru a polep karosérie, ale auto je z větší části hotové.

Na motoru však žádné změny provedeny nebyly. Stále tedy používá atmosférický čtyřválec Mazda o objemu 2,0 litru a výkonu 155 koní. Navzdory nižšímu výkonu by ve spojení s pohonem zadních kol, mohlo jít o skvělou hračku na léto!

Něco za něco

Nová, zcela jedinečná stavba přitáhla velkou vlnu pozornosti a toho chce Paco Motorsports využít. Tým absolvuje několik propagačních jízd v Barber Motorsports Parku a se svým novým vozem se chystá na několik srazů modelu MX-5. Až poté si zákazník bude moct nakonec převzít svou terénní Miatu.

  Maserati MC20 získává od američanů aerodynamický bodykit

Nejlepší na této stavbě však je, že by mohla být brzy k dispozici každému majiteli Miaty, který o ni bude stát! Mark Rivera ze společnosti Paco Motorsports řekl serveru The Drive, že plánuje prodej úpravy odpružení pro majitele Miaty. V plánu by mohly být také nárazníky a posuvníky kyvných ramen, ale to zatím není jisté. I když v současné době není známo, kolik tyto díly budou stát.

Paco Motorsports podle mě má šanci zaujmout příznivce malého sporťáku v Severní Americe, čímž může rapidně narůst také počet objednávek, jakmile ji lidé začnou vídat. Za úpravu na MX-5 NA si účtuje v rozmezí $3,199.00 – $5,999.00 (cca mezi 77 až 145 tisíci korunami).

Mazda MX-5 Offroadster

Obrázek 1 z 6

Suma sumárum

Jestliže se podaří z garážového nápadu postavit byznys, bude to sloužit jako inspirace pro další kutily. Pochybuju, že by podobná úprava prošla také v našem státě, ale pro parádu na pár měsíců k takovýmu mácháči by si to dost možná koupil i u nás. Přeci jen zastoupení Mazdy MX-5 je tu hojné!

Reklamy