fbpx

Ideální Mazda MX-5? Nezalekne se ani písečné duny!

Zajímavosti

Written by:

Za více než 33 let historie miaty se malý japonský sportovní vůz stal kultem. Mazda MX-5 aktuální generace (ND) se již 7 let prohání po světě bez větších změn. Vystoupit z davu se někteří majitelé pokuší nejen u ní decentním tuningem. Opravdu nepřehlédnutelný kousek pak postavili v USA.

Tvrdohlavost nadšence neměla hranice

Vše začalo před několika lety, když v Kentucky vznikl „Offroadster“. Tým Paco Motorsports ho postavil na základech první generace MX-5, kterou si okamžitě oblíbili místní nadšenci. A to natolik, že si stejnou úpravu chtěl pořídit domů. Rozdíl byl v tom, že zájem měl o nejnovější model Miaty – ND. Přestože Paco Motorsports ve skutečnosti nestaví vozy pro zákazníky, tento klient na tom trval. Navíc tým Paco již měl k dispozici Mazdu Miata RF ND z roku 2017 jako vývojový vůz. A tak se pustili do stavby této terénní Miaty RF na 30palcových „balónových“ pneumatikách.

Vyhodil peníze z okna: rozbrusem uřízl střechu ze svého Mercedesu za 5 milionů!

Úprav bylo nespočet

Sada zavěšení s použitím upravených tlumičů Koni s delšími progresivními pružinami, která měla zajistit 8-9palcový zdvih kol v každém rohu, byla první pořízenou položkou na seznamu. Změněna byla také celá geometrie zadního zavěšení, čímž terénní Miata získala o dva palce delší rozvor. Masivním 30palcovým zadním pneumatikám a 28palcovým zadním pneumatikám musely uhnout oba sériové nárazníky. Nahradily je robustní trubkové nárazníky navržené v programu CAD. Na přání zákazníka musel tým vyměnit čtyřpaprsková kola za pětipaprsková.

  Spletitá cesta k Audi Q4. Znáte celý příběh?

Flexa se zakousla také do blatníků, které dostaly ocelové lemy. Univerzální program pro technické kreslení CAD usnadnil také vymýšlení nových nášlapných prahů vyrobených z ocelových trubek. Základní rysy designového jazyku Kodo, jsou však stále dominantní.

Reflektory Hella v blízké budoucnosti nahradí LED světlomety Hella s dálkovými a potkávacími světly. Chystají se ještě další potenciální úpravy, například nosič kufru a polep karosérie, ale auto je z větší části hotové.

Na motoru však žádné změny provedeny nebyly. Stále tedy používá atmosférický čtyřválec Mazda o objemu 2,0 litru a výkonu 155 koní. Navzdory nižšímu výkonu by ve spojení s pohonem zadních kol, mohlo jít o skvělou hračku na léto!

Něco za něco

Nová, zcela jedinečná stavba přitáhla velkou vlnu pozornosti a toho chce Paco Motorsports využít. Tým absolvuje několik propagačních jízd v Barber Motorsports Parku a se svým novým vozem se chystá na několik srazů modelu MX-5. Až poté si zákazník bude moct nakonec převzít svou terénní Miatu.

  Hyundai Santa Fé dobylo Jižní pól

Nejlepší na této stavbě však je, že by mohla být brzy k dispozici každému majiteli Miaty, který o ni bude stát! Mark Rivera ze společnosti Paco Motorsports řekl serveru The Drive, že plánuje prodej úpravy odpružení pro majitele Miaty. V plánu by mohly být také nárazníky a posuvníky kyvných ramen, ale to zatím není jisté. I když v současné době není známo, kolik tyto díly budou stát.

Paco Motorsports podle mě má šanci zaujmout příznivce malého sporťáku v Severní Americe, čímž může rapidně narůst také počet objednávek, jakmile ji lidé začnou vídat. Za úpravu na MX-5 NA si účtuje v rozmezí $3,199.00 – $5,999.00 (cca mezi 77 až 145 tisíci korunami).

Mazda MX-5 Offroadster

Obrázek 2 z 6

Suma sumárum

Jestliže se podaří z garážového nápadu postavit byznys, bude to sloužit jako inspirace pro další kutily. Pochybuju, že by podobná úprava prošla také v našem státě, ale pro parádu na pár měsíců k takovýmu mácháči by si to dost možná koupil i u nás. Přeci jen zastoupení Mazdy MX-5 je tu hojné!

Reklamy