fbpx

Klasický Peugeot 205 GTI dostal motor s 200 koňmi!

Restomod

Written by:

Klasický Peugeot 205 GTI jen s „jednašestkou“ o výkonu 76 kW dokázal před téměř 40 lety vykouzlit úsměv na tváři. Jeho jízdní vlastnosti se staly vzorem pro každý následně vzniklý hothatch. Společnost Tolman Engineering z Velké Británie si ho vzala do hledáčku a zmodernizovala jeho pohonnou jednotku.

DVĚ-STĚ koní!

Cílem společnosti Tolman bylo vytvořit model 205 GTI, který po zásahu neutrpí na jedinečném jízdním charakteru. Před vámi by měl stát pěkně vyladěný exemplář jako z původní éry s násobenou dávkou radosti za volantem. Restomod používá základ původního čtyřválce o objemu 1,9 litru. Motor dostal nové vačkové hřídele, portované 16ventilové hlavy válců, řídicí jednotku Motec a upravený výfuk. Výsledkem je téměř dvojnásobný výkon 200 koní (149 kilowattů). Sprint na 100 km/h trvá pouhých 6,5 sekundy.

Tolman Engineering se pověnovalo také pětistupňové manuální převodovce. Balíček úprav zahrnuje modernizované řadicí tyče a pouzdra. Výsledkem je podle firmy pozitivnější řazení. Jako volitelnou výbavu mohou kupující získat diferenciál Quaife Automatic Torque Biasing pro lepší trakci.

  Ferrari 250 GT Berlinetta SWB: tato V12 spaluje vodík!

Renault R5 Turbo 3E: restomod k 50. výročí

Tolman ladí tlumiče Bilstein podle své 205 GTI. Instaluje také nastavitelná spodní ramena a na míru vyrobený zadní stabilizátor. Už na vás záleží, zda ještě přihodíte nové brzdy využívající třmeny AP Racing a vedení z nerezové oceli.

Zvenčí stále osmdesátky

Exteriér těchto restomodů vypadá z velké části jako by vyjel z výrobní linky v roce 1983. Ladily se pouze sotva okem postřehnutelné detaily vozu. Zmínit mohu LED světlomety, které jsou jedním z větších vylepšení. Uvnitř je moderní vybavení, jako je připojení Bluetooth. Digitální přístrojový štít Motec LCD a dotykový displej infotainmentu jsou volitelnou výbavou.

Při přípravě vozů Tolman rozebere dárcovský vůz 205 na holý kov a pokryje jej antikorozní ochranou, ochranou proti odštípnutí kamenem a keramikou. Od převzetí vozu do finalizace uběhne přibližně 700 hodin.

Cena modernizovaného modelu 205 GTI od Tolmanu začíná na 55 000 liber s daní. Za zhruba 1,5 milionu dostanete kompletně zrestaurovaný kousek s určitou dávkou moderny, která však plně ctí tehdejší dobu.

  TEST: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8

Aby toho nebylo málo, Tolman se netají, že zkoumá možnosti restomodifikace dalších hothatchů z 80. a 90. let. Bude dalším vozem legendární Golf GTI?

Peugeot 205 GTI by Tolman Engineering

Obrázek 1 z 15

Historické okénko

Peugeot uvedl na trh model 205 GTI v roce 1984 s 1,6litrovým čtyřválcovým motorem o výkonu 104 koní (77 kW). V roce 1986 přišla verze s objemem 1,9 litru a výkonem 128 koní (96 kW). Spolu s větším motorem dostal tento model kotoučové brzdy vpředu i vzadu.

Zdroj: Tolman Engineering

Reklamy