fbpx

KTM X-Bow GT-XR: GT2 na silnice s dojezdem 1000 km!

Novinky

Written by:


Po dlouhé odmlce představuje KTM novinku! Model X-Bow GT-XR má sloužit jako silniční obdoba závodního modelu GT2. Ultimativní sportovní hračka je označována za “nejnekompromisnější supersportovní vůz pro ulici”.

Nízké kupé je vyvrcholením historie modelu X-Bow, která začala již v roce 2008. Jeho základ představuje celokarbonový monokok. Během jeho kariéry vzniklo hned několik výkonnových variant otevřených motokár, závodní speciály a aktuálně je k dostání pouze tato čerstvá novinka.

Kapotovaná motokára s geny závoďáku

Design se nijak nezměnil a ani to ve výsledku není možné. Stejně jako britský Ariel ani rakouské KTM omezují vzhled všemožné výztuhy a samotný monokok. Lehká kapotáž pomáhá s homologací pro silniční provoz a také lepší aerodynamice. Narozdíl od předchůdců, X-Bow GT-XR můžete řídit bez helmy. Komfortu to však výrazně nepřidá.

Střecha se vyklápí včetně bočních a čelního okna. Funkci měkkého dozavírání jako dveře luxusního vozu nabídne také X-Bow. Uvnitř naleznete obrazovky po stranách bočního panelu. Promítají záběry pořízené bočními kamerami. Jako třeba u Audi e-tron nebo Hyundai IONIQ 5 nahrazují klasická vnější zrcátka s ohledem na lepší aerodynamiku. V zatáčkách podrží tělo skořepinová sedadla.

1000 km na jednu nádrž!

GT-XR má působivou suchou hmotnost pouhých 1250 kilogramů. Velká palivová nádrž, která pojme 96 litrů paliva, tak akorát vyjde na 1000 kilometrů. Dojezd se vyrovnává vznětovým motorům v osobních vozech.

  KTM představilo nový X-BOW GT4 2018 - závodní stíhačka, kterou chcete!

Rekordní jízda z Londýna do Madridu BMW 730d: přes 1600 km na jednu nádrž!

Srdcem modelu KTM X-Bow GT-XR je osvědčený motor 2,5 TFSI od Audi. Přeplňovaný řadový pětiválec produkuje v tomto provedení zdravých 493 koní (368 kW) při 6350 ot/min a 581 newtonmetrů točivého momentu při 5550 ot/min, což je podstatně více, než kolik dostanete v RS3 nebo TT RS. Od koncernu Volkswagen pochází také sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka (DQ500).

Není třeba dodávat, že vůz má pohon zadních kol a může se pochlubit diferenciálem s omezenou svorností pro optimální přenos výkonu.

K dosažení rychlosti 100 km/h z klidu potřebuje pouhé 3,4 sekundy a maximální rychlost je 280 km/h. Aby nedošlo k poškození spodku, může KTM na přání vybavit GT-XR hydraulickým zvedacím systémem na přední nápravě. Nejnovější X-Bow jezdí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech OZ Racing s pneumatikami 235/35 R19, resp. 295/35 R20.

KTM X-Bow GT4 působí jako batmobil i na závodní dráze

Odpružení využívá tlumiče Sachs a řidič si může nastavit světlou výšku vpředu i vzadu. KTM uvádí, že hmotnost je rozložena v poměru 44:56 vpředu/vzadu. Keramické brzdy jsou k dispozici za příplatek. Celokarbonová karoserie je lakovaná ručně.

  Pagani Huayra R je další nelegální bestie

KTM X-Bow GT-XR

Obrázek 1 z 26

Neoficiální limitovaná edice

Nový model GT-XR s motorem Audi, který se vyrábí ve stejném závodě ve Štýrském Hradci, kde vznikají i ostatní deriváty X-Bow, stojí 284 900 eur. Jedná se však o základní cenu před zabrouzdáním do příplatkové výbavy. Najdete tam kola s centrálním maticí a katalyzátor s tlumičem výfukového systému z nerezové oceli.

Jen pro představu. Rakouská továrna vyrobí ročně přibližně 100 kusů X-Bow! Raději tedy s objednávkou neváhejte. Obzvlášť pokud se řadíte mezi netrpělivé lidi.

Nakonfigurovat si svůj závodní speciál na silnice si už můžete na oficiálních stránkách výrobce KTM

Suma sumárum

Šílenost už to byla před 14 lety. Rakušáci dokázali, že se výzev nebojí. Jestli dostane nástupce je ve hvězdách. Vynikající pětiválec, špičkové až závodní nastavení podvozku a rozpláclý, kapotovaný vůz je zdrojem ryzího štěstí řidiče. Z důvodu praktičnosti vozu, ceny a výrobní kapacity pochybuju, že se s tímto vozem budete setkávat na silnicích.

Reklamy