fbpx

Land Rover Defender z Konga: Tohle stále jezdí!

Zajímavosti

Written by:

Zřejmým faktem je, že nový Land Rover Defender není zcela plnohodnotným nástupcem. Novinka je mnohem vyspělejší, sofistikovanější a luxusnější vozidlo. Dost možná více než by Defender měl být. Chuť vyrazit do terénu má stále, ale vzhledem k cenovce a pojetí vozu s ním málokterý zákazník mimo zpevněnou cestu někam vyrazí. Živoucím důkazem, co nový Defender asi nikdy nezažije, je „defík“ z Konga.

Pan nezničitelný

O čem není pochyb je, že Toyota Hilux, obzvláště ve starší verzi, je držák. Jeho kvality docenil také britský TopGear v čele s Jamesem Clarksonem. Receptem na bezúdržbovost se ve většině případů odvíjí od jednoduchosti použité techniky. Tyto vozy mají nespočetné zastoupení v rozvojových zemích nebo u dobrodruhů. 

Nezlomnost historických závodních vozů na Dakar Classic kromě Ondřeje Klymčiwa s Škodou 130LR předvedla také tým Vintage Racing Team z Česka sedlající trojici britských offroadů.

V Kongu je možné vše

Na YouTube se před časem objevilo video, které ukazuje bezpochyby nejotlučenější Defender, jaký kdy bylo možné vidět. Nedokážu si osobně představit, že by ten dnešní Defender za svůj život takové zacházení zažil. S takovým množstvím elektroniky a složitých systémů by přežil dost možná polovinu toho co tento.

  Čas karantény, čas na automobilové omalovánky

Kanál Passy zdokumentoval naprosto zdevastovaný Land Rover Defender v Kongu. Offroad není až tak starým, jak se může na první pohled zdát. Díky zdařilé kamufláži čítající nespočet důlků, zkorodované a špinavé díly lze jen těžko uvěřit, že je „pouze“ 28 let starý! Pod kapotou má dieselový motor 300 D. Jeho současný stav je daleko za hranicí toho, co si vůbec dokážeme představit, ale stroj je stále v provozu a funkční. S takovým vozem se setká jen hrstka z nás. Najeto má mít více než jeden milion kilometrů!

Pokud chcete motor nastartovat, musíte samozřejmě terénní vůz roztlačit. Dáno je to pravděpodobně tím, že není žádný startér. Není zde žádná palivová nádrž, místo toho je nafta uložena ve velké trubce vedle motoru. Nemůžu říci, že by motor běžel hladce, ale při vytočení zní (téměř) jako zdravý. Starší vznětové motory, zejména ty bez turbodmychadel a systémů filtrace výfukových plynů, jsou zkrátka prakticky nezničitelné.

Kdyby se však podařilo dostat tento vůz na výstavu do Evropy, nedivil bych se vzhledem k moderním trendům, že by ho někdo označil za povedené umělecké dílo. Nikoho by totiž nenapadlo, že by s tímto vozem někdo ještě byl schopný jezdit.

  Nový Hyundai Kona N jako hudební nástroj?

O historii tohoto Defenderu a o tom, jak se stalo, že vypadá tak špatně, se zatím nikdo nedopátral. Jisté je, že ani po natočení videa život tohoto kousku neskončil a zrezlý Defender si píše svou historii nadále.

Reklamy