Společnost Manhart je významným ladičem (úpravcem) evropských vozidel, zejména německých. Nyní předvádí upravený vůz, který společnost nazývá S 400. Ač by to mnohého fanouška aut mohlo svádět, nejedná se o Mercedes-Benz. Společnost veškerou svou pozornost věnovala sedanu Audi S3.
Audi A3 je tu s námi už nějaký ten pátek. Oficiálně si jeho čtvrtá generace měla odbýt premiéru na ženevském autosalonu roku 2020. Ten se však opravdu až na poslední chvíli zrušil, přestože vystavovatelé měli většinu pódií a dokonce i vozů již na místě nebo alespoň na cestě. Inu covid. Nyní je tato doba naštěstí již za námi a Audi A3 v našich končinách bere za minulý rok dokonce první příčku prodejů v segmentu prémiových kompaktů.
AUDI prezentuje nový druh paliva: Zachrání nás? | AutoZoom (auto-zoom.cz)
Zatímco se ostřejší Audi S3 představilo jen o půl roku poté, na RS3 jsme museli ještě čekat další rok. Dokonale vyladěnému pětiválci a podvozku se přeci už nic nevyrovná. Manhart si o tom však myslí své a dokázal, že už s modelem S3 dokáže v lecčem překonat právě vrcholné provedení kompaktního modelu RS 3.
K dokonalosti stačilo ve výsledku málo…
Německý úpravce vzal 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec a výkon posunul na 400 koní (298 kW) a 515 newtonmetrů. Pro srovnání, sériová S3 má 306 koní (228 kW) a 400 Nm. Pro dosažení výrazného zvýšení výkonu Manhart montuje nový mezichladič, sání z uhlíkových vláken, výfuk z nerezové oceli od společnosti Remus a přemapovanou řídicí jednotku.
Hodnoty S3 vyladěného Manhartem dokonce překonávají RS 3, která má 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 394 (294 kW) a 500 Nm.
Nové Audi RS 3 téměř bez maskování na prvních fotkách! | AutoZoom (auto-zoom.cz)
Kromě úprav pohonného ústrojí Manhart namontoval sadu pružin H&R, které S3 snížily o 30 mm. Na brzdy se však prý nesáhlo. Koncovky výfukového potrubí zdobí karbon.
Model S 400 se na fotkách nevyznačuje výraznými změnami. Pro zvýraznění úprav společnosti Manhart má šedou karoserii s červenými a černými akcenty, včetně asymetrického pruhu. Jezdí na sadě 19palcových kol Manhart Concave One se saténově černým povrchem.
Suma sumárum
Zobrazovaný předváděcí vůz nemá žádné změny v interiéru a jen pár drobností odlišující model S 400 od klasické S3. Pokud byste přemýšleli nad úpravami, které bude možné obdivovat hned na první pohled, Manhart uvádí, že na přání zákazníka může oba aspekty vylepšit. Když zabrouzdáte na oficiální shop Manhart, po chvíli zjistíte, že si můžete například doobjednat strop alá Rolls-Royce s LED světly imitující noční oblohu. Laciné to však nebude…
Jen v krátkosti ještě zmíním, že na našem trhu je Audi S3 Sportback TFSI (228kW) k mání za 1 359 900,- Kč (sedan 1 389 900,- Kč). Důležité je podotknout absenci modelu Audi RS 3 napříč všemi stránkami Audi v konfigurátoru. Brzy prozradíme víc!