fbpx

Mansory F8XX oficiálně. První pohledné Mansory?

TOP

Written by:


Úpravce jménem Mansory si na nic nehraje a svým velmi kontroverzním designem kolikrát vyrazí dech. Bude Mansory F8XX svou umírněnou povahou zapadat do jinak extravagantních staveb mladé značky původem z Mnichova?

Mansory F8XX

Obrázek 1 z 17

Jedná se totiž o přestavbu dalšího supersportovního vozu Ferrari F8 Tributo na zcela nový MANSORY F8XX. Novinka by měla odpovídat požadavkům své klientely. A přesně to jim Mansory nabídl. Vyšší výkon, odlehčenou karosérii a nezaměnitelný design.

Obyčejnější, přesto nezaměnitelný

Exteriér

Pozornost na sebe strhne nový přední nárazník, nástavce prahů, dvojice křidelék ve tvaru písmene L, včetně dalších detailů, které mají přiznaná ultralehká uhlíková vlákna Forged Carbon. Vnější design vozu je podpořen také novým a speciálním lakem Catania Green.

K dosažení cíle co nejvíce uspořit nadbytečné kilogramy byly použity lehké komponenty karoserie z již zmíněného materiálu Forged Carbon. Ultralehké kované ráfky YT.5 uspořily další “kila”. Pneumatiky mají velikost 255/30 ZR21 vpředu a ještě větší 335/25 ZR22 na zadní nápravě.

Interiér

Sportovní atmosféru interiér kombinuje s vysokou funkčností, pohodlím a designem. Prostor pro cestující je kompletně potažen béžovou kůží s bílými detaily, doplněný o karbonové části. U Mansory si ostatně nechávají u veškeré produkce záležet na nejvyšší úrovni interiéru. Logo značky najdete na koženém sportovním volantu, na kobercích a několik precizně vyšívaných log také na sedadlech.

  Naštval ho šéf, tak mu sešrotoval Ferrari

MANSORY F8XX přirovnává samotná automobilka k uměleckému dílu. Pravda je, že nejen F8XX se v Mansory vyrábí ručně, s ohledem na detaily, jako pravé umělecké dílo.

Vyšší výkon neuškodí

Kromě vzhledu byla u modelu F8 Tributo také rozsáhle přepracována technika. Zatímco základní Ferrari F8 Tributo nabídne přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3.9 litru o výkonu 720 koní a 770 Nm, inženýři z interního oddělení Mansory ze stejného základu zvedli výkon na 880 koní a 960 Nm! Z nuly na stovku se dostane za 2,6 sekundy, tedy ještě o 3 desetiny sekundy rychleji, než model z Maranella. Maximální rychlost se následně zvedla z původních 340 km/h na 354 km/h.

Mansory však umí také změnit vůz k nepoznání – jen vzpomeňme na celkem nedávnou stavbu Mansory Cabrera, postavenou na základech Aventadoru SVJ. Konečně by se mohlo jednat o krok správným směrem. Ale musíme si připustit, že majitelé dražších vozů touží po co možná nejšílenější a nejoriginálnější věci, mezi které řadí i svůj vůz.

Reklamy