fbpx

Maserati Ghibli Hybrid je začátek nové éry Maserati

Dnes se světu představilo první elektrifikované vozidlo v historii Maserati. Značka Maserati o novince mluví jako o ztělesnění budoucnosti značky: odvážný životní styl inspirovaný tradicí a poháněný evolucí.

Novinky

Written by:


Novinka bohužel není novou generací, ale pouze s drobnými retušemi modernizovaná verze z roku 2017. Ghibli třetí generace se prodalo více než 100 000 exemplářích, i proto je tento sedan právě prvním vozem s hybridní technologií. První hybrid automobilky Maserati byl vyvinutý v Modeně.

Maserati Ghibli Hybrid

Příchod nového Ghibli Hybrid tak rozšiřuje řadu Maserati, která je nyní ještě konkurenceschopnější a reaguje na požadavky trhu.

Exteriér

Ghibli Hybrid lze poznat, částečně díky novému designu exteriéru i interiéru. Hlavním prvkem je, podobně jako například u hybridních Toyot, modrá barva, která byla vybrána k identifikaci všech automobilů s hybridní technologií a nového světa, který představují. Celou podobu můžete vidět ve videu.

Na vnější straně modrá barva charakterizuje tři ikonické boční průduchy, brzdové třmeny a blesk v oválu, který uzavírá Trident na zadním sloupku. Nový Ghibli Hybrid přinesl změny v přední části, kde si můžeme všimnout modernějšího loga. V zadní části vozu se přeměnila zcela grafika světel, inspirací přitom byly vozy 3200 GT a koncept Alfieri.

Motorizace

Maserati zvolilo mild-hybridní pohon zaměřený především na zlepšení výkonu, zároveň na snížení spotřeby paliva a snížení emisí. Čtyřválcový turbem dopovaný spalovací motor o objemu 2,0 l spolupracuje s alternátorem 48 V a dalším elektrickým kompresorem nazývaným e-Booster. Baterie jsou namontovány v zadní části automobilu, což přináší výhody v podobě lepšího rozložení hmotnosti. Hybrid v porovnání s naftovou V6 zhubl asi o 80 kg.

  Porsche 911 GT3 RS 2018 – vycizelovaná atmosféra

Výkon 330 koní a točivý moment 450 Nm jsou slušné hodnoty. Potěší také maximální rychlost 255 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Maserati si dalo záležet, aby hybridní varianta nepřišla o nezaměnitelný zvukový projev, který charakterizuje všechny modely Maserati. Dosáhlo toho díky optimalizovanému výfuku, který zahrnuje speciálně navržené rezonátory.

Interiér

V interiéru se znovu objeví stejná modrá barva, zejména v prošívaní sedadel. V rámci představení modelu si odbyl premiéru systém Maserati Connect, který umožňuje neustálé spojení s vozem. Multimediální systém Maserati Inteligent Assistant je nejnovější generace, založené na aplikaci Android Auto. Displej multimediálního systému s novou grafikou je uživatelsky příjemnější a zvětšil se na 10,1”. Doplnil ho také nový digitální přístrojový panel s novou grafikou.

Budoucnost značky

Ghibli Hybrid má být předzvěst toho, co pro nás italská automobilka chystá v následujících letech. Již v září se má totiž představit supersport MC20, který bude mít pod kapotou V6 s dvěma turbodmychadly. V roce 2021 se můžeme těšit na dvojici vozů GranTurismo a GranCabrio, které v nové generaci budou pouze jako elektromobily.

  Hyundai začíná pracovat na vlastním supersportu! Dorazí za 5 let s logem Genesis

Ghibli Hybrid bude vyráběn v závodě Avvocato Giovanni Agnelli (AGAP) v Turíně. České ceny ani datum vstupu na náš trh však nejsou v době vydání tohoto článku známy.

Reklamy