fbpx

Mazda CX-5 prošla modernizací pro rok 2022

Novinky

Written by:


Dotažení k dokonalosti japonského designu Kodo (v překladu “duše v pohybu”). Tak bych charakterizoval novou Mazdu CX-5 po prvním shlédnutí. Novinky se neodehrály nejen zvenku, nýbrž i zevnitř. Co je vše nového?

Začátkem příštího roku se v Evropě začne prodávat výrazně modernizovaná verze stylového SUV Mazda CX-5. Mazda CX-5 modelového roku 2022 přináší nově volbu jízdního režimu Mi-Drive, vylepšenou jízdní dynamiku, nové výbavy odlišení výbav a rozšířenou nabídku bezpečnostních prvků.

Japonský styl v novém

Exteriér

Přední část modelu CX-5 z roku 2022 se vyznačuje novou mohutnou, trojrozměrnější mřížkou chladiče, která nahradila klasické mřížky. Přední nárazník je nyní celistvý, nenarušený žádnou lištou či mlhovými světlomety. Design, alespoň za mě, působí více harmonicky a čistě. Změnou prošly také přední i zadní sdružené svítilny. V obou případech ztratily po několika letech charakteristický kruhový podpis. Denní svícení nově odpovídá tvaru písmene “L”. Přibyla také nová barva exteriéru Zircon Sand.

Interiér

Už modernizace pro modelový rok 2021 představila větší 10,25” displej multimedálního systému. Pro “mazdaře” to není až taková změna, jelikož ho již znají z modelu 3, CX-30 nebo MX-30. Interiér novinky je nyní vybaven přihrádkou pro bezdrátové nabíjení telefonu zvané Qi ve středové konzole.

Model CX-5 2022 zavádí inteligentní volbu jízdního režimu Mazda (Mi-Drive), která umožňuje řidiči zvolit nejvhodnější jízdní režim jediným stisknutím přepínače. Některé modelové stupně vybavené systémem i-Activ AWD dále využívají režim Off-Road, díky němuž je překonávání trasy na nezpevněném a kluzkém povrchu příjemnější.

  Seat Ateca se po 4 letech dočká modernizace

Zapracovalo se také na odpružení a sedadlech s cílem zvýšit jízdní komfort a snížit únavu řidiče. Výrazně byl také potlačen hluk pronikající do kabiny.

V kufru byste asi při faceliftu nějaké novinky nečekali, ale opak je pravdou! Dvoudílná, oboustranná podlahová deska zavazadlového prostoru a práh zadních dveří jsou nyní ve stejné úrovni, což usnadňuje nakládání. Vítanou novinkou nejen pro pejskaře je také podlahová deska s voděodolnou stranou pro mokré nebo špinavé předměty.

Mazda CX-5 (2022)

Obrázek 1 z 21

Evoluce pod kapotou

Modelový rok 2021 a 2022 se v ničem zásadním neliší. Nabídka zážehových motorů startuje na dvoulitrovém SKYACTIV-G165. Kromě něho benzín ještě tankuje větší 2,5l čtyřválec o výkonu 194 koní. Aby se zalíbil zeleně smýšlejícím lidem a vaší peněžence, umí vypínat dva válce. Vznětové motory by měly zůstat stejné jako v aktuální nabídce. Čekat lze beze změn 2,2l turbodiesel naladěný buď na 150 nebo 184 koní. Všechny motory nabízí kombinaci s pohonem předních nebo všech kol. Zatímco všechny ostatní pohonné jednotky dostanete i s manuální šestistupňovou převodovkou, největší SKYACTIV-G194 je spárován pouze s automatem se stejným počtem převodů. Právě automatická převodovka by měla sehrát roli pro snížení emisí japonského crossoveru.

Nové výbavové stupně

Novou Mazdu CX-5 půjde objednat také v těchto třech nových modelových stupních zahrnující jemné rozdíly, které definují jejich charakteristické znaky.

Asi nic neříkající název výbavy Newground poznáte hned. Crossover totiž nabídne outdoorovější vzhled díky oplastování karosérie doplněné o stříbrnou lištu v předním a zadním nárazníku. S černými zpětnými zrcátky, limetkově zelenými akcenty (stejný avšak v červené má Homura) na přední masce chladiče a 19″ černými broušenými koly z lehké slitiny. Interiér kombinuje semišové čalounění s kontrastními limetkově zeleným prošíváním a orámováním výdechů klimatizace.

  Američan v Evropě, Toyota Highlander přichází na trh

Výbavová linie Homura je v nabídce již nyní, avšak pro rok 2022 bude ještě více sportovnější. Nově se může pochlubit sportovní leskle černou povrchovou úpravou přední masky chladiče, lemování podběhů kol, spodních částí nárazníku, dveřních lišt a zpětných zrcátek. Všimněte si v galerii čeveného znaku v levém horním rohu masky, který právě odkazuje na výbavu Homura. Devatenáctipalcová kola z lehkých slitin jsou lakována černou metalízou. Červené prošívání zdobí černá kožená sedadla, volant, řadicí páku a výplně dveří.

Nejvyšší High+ kombinuje jednotný jednobarevný exteriér, který podtrhuje krásu dynamických tvarů Kodo designu. Stříbrná 19″ kola z lehké slitiny umocňují elegantní vzhled vozu. Čalounění interiéru je ze zvlášť hladké kůže Nappa. Pomyslnou třešničkou jsou lišty s luxusní texturou pravého dřeva.

Na bezpečnost se nezapomíná

Řada bezpečnostních systémů i-Activsense modernizovaného modelu CX-5 nyní zahrnuje systém Cruising & Traffic Support (CTS). Systém CTS pomáhá snižovat únavu řidiče tím, že pomáhá s ovládáním plynového a brzdového pedálu a řízení, když uvízne v dopravní zácpě. Přední adaptivní LED světlomety (ALH) prošly také vývojem, který umožňuje jemnější kontrolu nad rozložením světla.

Postupné aktualizace a zdokonalování všech aspektů vozu vedly k tomu, že se CX-5 stal klíčovým modelem, který se podílí na ročním prodeji v Evropě přibližně 21 %. Ceník a konfigurátor budou dostupné už v průběhu října.

Reklamy