fbpx

Mazda odhalila svou budoucnost. Bude svůdná jako nikdy dřív

Novinky

Written by:

Mazda se na ženevském autosalonu pochlubila dvojicí konceptů. Konceptem kompaktu pod názvem Kai a čtyřdveřového „kupátka“ pojmenovaného Vision Coupe. Nejednalo se o světovou premiéru, ta proběhla na říjnovém autosalonu v Tokiu. Na evropské půdě se ale tyto koncepty objevily poprvé.

Mazda Kai

V rudém metalickém laku působí Kai velmi dynamickým dojmem a předvádí jak skvěle by mohla vypadat nová kompaktní Mazda 3. Design se nese již tradičně ve jazyku Kodo.

Obrovská maska s miniaturními světlomety a nezvykle dlouhá kapota působí velmi sportovně. Možná ještě neobvyklejší je pozvolně se svažující záď a malá plocha očního prosklení. Velmi dobře jsou zamaskovány zadní dveře a fenomenální dojem z vozu podtrhují černě lakovaná dvacetipalcová kola. Rozměry konceptu se oproti současné generaci Mazdy 3 zmenšily (délka 4,42 m), koncept narostl jen do šířky. Je jasné, že sériový model, který bude z konceptu vycházet dostane výraznější kliky dveří, klasická zpětná zrcátka a menší průměr kol.

To v interiéru už odchylka od sériové varianty nebude tak výrazná, v kokpitu se totiž nachází klasika Mazdy zosobněná malým tříramenným volantem a palubními přístroji umístěnými v samostatných tubusech. Pouze rozměrný displej rozprostírající se v konceptu do volantu až ke spolujezdci bude nejspíše upraven.

  Nové Audi Q8 e-tron už všichni dobře známe! Nevěříte?

Za vzhledem nebude pokulhávat ani technika, v té by měla nová „trojka“ přinést novou podvozkovou platformu SkyActiv a dlouho očekávaný pohonný agregát označovaný jako SkyActiv-X. Půjde o zážehovou jednotku s kompresním zapalováním v kombinaci se zapalovacími svíčkami. Zatím se spekuluje o „dvoulitrovém“ objemu a výkonu asi 193 koní.

Mazda Vision Coupe

Neméně ladný je i druhý, a o poznání luxusnější koncept pojmenovaný Vision Coupe. Ten zaujme majestátními rozměry a monstrózní délkou kapoty. Ta kontrastuje s krátkou stupňovitou zádí.

Příď nese masku s klasickým designovým podpisem Mazdy. Parádním detailem jsou zadní kruhové světlomety trochu evokující styl vozů Ferrari. Čtyřdveřová karoserie disponuje bezrámovými okny a prosklenou střechou.

Pokud se koncept v této podobě dostane do sériové produkce bude se moct směle postavit čtyřdveřovým „kupátkům“ německé prémiové produkce. Koncept obdržel naprosto zaslouženě cenu pro „nejkrásnější koncepční vůz roku“ během autosalonu v Ženevě.

Pro AutoZoom Jan Ševčík

Reklamy