fbpx

Mercedes-Benz EQS oficiálně! Elektrizující novinka na scéně

NovinkyTOP

Written by:


Po boku Mercedes-Benz S-Class se stane elektrická novinka výkladní skříní značky. Nově vzniklou rodinu EQ, skládající se zatím z malého crossoveru EQA a většího EQC, doplnil dnes sedan EQS.

Design

Sériový vůz se moc neliší od konceptu Mercedes-Benz Vision EQS, představeného minulý rok. V první řadě se při navrhování modelu myslelo na aerodynamiku. Celý vůz působí velmi harmonicky. Jistou část za to nesou tvary vozu, které nemají téměř žádnou hranu. Proto odpor vzduchu klesl na součinitel 0,20, což je rekordní hodnota u sériově vyráběného vozu! Pomohla tomu kapotáž spodních partií, aerodynamická kola ve velikostech 19 až 22 palců nebo optimalizovaný zadní spoiler a aktivni mřížka vpředu. Černá maska je doplněna o několik desítek malých znaků automobilky. Design nenarušují ani kliky dveří, které jsou zapuštěny.

V galerii jsme vám nabídli EQS ve výbavě Edition One s exkluzivním dvoubarevným lakováním. Trošku rozpaky ve mě však budí zadní část vozu, která se nepodobá klasickým sedanům. Tento prvek automobilka nazývá Onebow a ponese ho také menší EQE. Velmi překvapivou zprávou je objem zavazadlového prostoru s 610 litry. Podívat se můžete také na oficiální video.

Mercedes-Benz EQS 580 Edition One

Obrázek 1 z 23

První liga

Už před nějakým časem se Mercedes pochlubil výkonnostním rozpětím verzí v nabídce. Už základních 245 kW ve specifikaci EQS 450+ se mi zdá jako vskutku dostatečný výkon, ale Mercedes EQS 580 nabídne dokonce 385 kW! Mercedes u tohoto nekončí a časem nabídne dokonce ještě výkonnější verzi. Máme se tedy na co těšit. Specifikace EQS 580 4Matic disponuje až 855 Nm točivého momentu! Poháněná můžou být všechna nebo jen zadní kola. V případě pohonu všech kol bude jeden motor vpředu a druhý vzadu. Maximální rychlost je více než dostatečných 210 km/h. Slabší verze EQS 450+ z 0 na stovce je už za 6,2 sekundy, silnější EQS 580 to zvládne ještě o 1,8 sekundy rychleji!

  Maserati opět odhaluje MC20 jako poctu Sterlingu Mossovi

Baterie

Bát se o dojezd opravdu nemusíte. Na výběr budou dvě kapacity baterií – 90 a 107,8 kWh. Nebudu vás napínat, dle metodiky WLTP by měla novinka zvládnout vzdálenost až 770 kilometrů na jedno nabití! Díky inteligentnímu řízení teploty baterií se nemusíte starat o problém s přehříváním soustavy baterií. Myslelo se i na obávaný požár vozu, při kterém se využije robustní hliníkové pouzdro, v němž jsou baterie uloženy. Na samotné baterie platí záruka 10 let nebo 250000 km na výrazný pokles jejich kapacity.

Model EQS se dobije rychle. Pouhých 15 minut na nabíječce o výkonu 200 kW by mělo stačit pro 300 kilometrů. Z 0 do 80 procent se stihne nabít dokonce už za 31 minut! Wallbox s napětím 240 V zvládne stejný úkol za něco málo přes 11 hodin.  Mercedes-Benz bude pravděpodobně spolupracovat s veřejným poskytovatelem nabíjení dříve, než první modely dorazí k zákazníkům.

Interiér ve znamení displejů

Nový model EQS nabídne jako první MBUX Hyperscreen s úhlopříčkou 52 palců! Palubní desku tak tvoří celkem tři displeje sjednocené do jednoho celku. Interiér vypadá možná až moc futuristicky, ale své fanoušky si určitě najde. Head-up displej promítá navigaci na čelní sklo přesně do zorného pole řidič, což je nejen pohodlné, ale hlavně bezpečně.

  Sedmdesátky na scénu! Opel Manta se vrací!

Interiér bude nabízen ve třech barevných provedení. V černé barvě působí více sportovním dojmem, který můžete posílit červeným ambientím osvětlením.

Rozmazlit a pak rozmazlit ještě víc

Mercedes-Benz EQS vás bude umět uklidnit. Například při dobíjení lze aktivovat funkci Power Nap. Díky ní se během nabíjení zatáhne panoramatické okno a sklopí přední sedadla skoro do vodorovné polohy. Po uplynutí předem nastaveného času se zastaví přehrávání uklidňujících zvuků, které mají za úkol rozmělnit ruch ulice, zpět se napřímí sedadla a rozsvítí interiér.

Další dost exkluzivní záležitostí je volitelný HEPA filtr a senzor kvality vzduchu pro vnější i kabinový vzduch. Funkce Energizing Air Control na prostřední obrazovce umožňuje řidiči sledovat stav systému, včetně rozdílu v kvalitě mezi vnějším světem a kabinou elektromobilu. Filtr funguje také proti virům a bakteriím, což potvrzuje německý výzkumný ústav OFI.

Mercedes se nebál napěchovat EQS nejmodernějšími asistenty. Jmenovat mohu například adaptivní tempomat Distronic, asistent řízení s automatickou změnou jízdního pruhu a například také pokročilý asistent automatického nouzového brzdění při srážkách vpřed, vzad a v příčném směru. V duchu doby máte možnost využít autopilota level 3, jenž se postará o popojíždění v kolonách bez toho, aniž byste museli držet volant.

Na kolik novinka vyjde?

Americké zastoupení Mercedesu se nechalo slyšet, že se ceny nemají o moc lišit od konvenčního Mercedes-Benz S-Class. Zda přijde na trh ještě letos, prozatím bohužel nevíme.

Reklamy