fbpx

Mercedes EQT Marco Polo Concept: obytňák v malém

Novinky

Written by:

Po větších modelech Vito, V-Class a jejich elektrických variantách se pohodlně zabydlíte v nejmenším MPV stuttgardské značky. Mercedes-Benz představuje dva koncepty Marco Polo pro přeměnu elektrické dodávky EQT na obytný vůz. Zároveň se ukazuje vůbec poprvé právě produkční model Mercedes-Benz EQT.

Dvakrát Marco Polo, pokaždé jinak, vždy elektricky

Plně oddán kempování

Stříbrná dodávka v galerii má přestavbu interiéru na obytný vůz. Souprava využívá jako výchozí bod připravovaný model EQT s dlouhým rozvorem a přidává výklopný střešní stan. Tento prvek lze využít chytře i jako zvýšení „stropu“ a tedy vaření a pohyb po kabině je rázem pohodlnější. Nahoře se nachází prostor na spaní o rozměrech 1,97×0,97 metru. Výhled do prostranství ze stanu zajišťují okna na zip.

Vaši nezávislost na kempech nebo v přírodě podpoří solární panel na střeše. Chytré nebo spíš nutné řešení je další vyjímatelná baterie. Z té cestující berou elektřinu na spotřebiče namísto, aby vybíjeli akumulátor pohánějící motor, což by nepříjemně mohlo narušit plány na další přesuny.

Ve spodní části je rozkládací matrace o rozměrech 2 × 1,15 metru. Lavice vytváří na jedné straně místo k sezení i při rozloženém lůžku. Pro zajištění soukromí se okna po stisknutí tlačítka zatemní. Chválíme! Nikdo přeci nechce řešit nezvané hosty. Ač se jedná o logický a nepostradatelný prvek výbavy, ne každý vůz stejného zaměření takovou vychytávku nabízí.

Kuchyňský kout je samozřejmě scvrknutý, ale obsahuje dřez, indukční varnou desku a chladicí box. Pokud byste si raději připravovali jídlo venku, je v zásuvce umístěn odnímatelný plynový kempinkový vařič. Rozkládací stůl je elektricky výškově nastavitelný.

Jestli vám přijde tato konfigurace povědomá, vězte, že Renault představil Hippie Caviar Motel na letošním autosalonu IAA v Hannoveru.

  Opel jde do elektromobility jako blesk! Opel Manta se vrátí

Když vyjedete do přírody jednou za rok

Modrý model EQT na těchto fotografiích je model s krátkým rozvorem a ve svých útrobách skrývá předobraz modulu Marco Polo. Má dvě části. Tento model by měl sloužit spíše jako alternativa ke stanům než jako plnohodnotný obytný vůz. Spací část je součástí standardní výbavy a kuchyňská linka je příplatkovou výbavou. Všechny díly modulu Marco Polo jsou lehké a snadno odnímatelné. Jednotlivé díly se připevňují k poutacím okům v zavazadlovém prostoru.

O rozměrnou rozkládací matraci o rozměrech 2×1,15 metru nepřijdete. Součástí balení jsou zatemňovací kryty oken, aby cestující mohli spát v soukromí. Kuchyňská jednotka přidává 12litrovou nádrž na vodu, 16litrovým chladícím boxem a plynový kempinkový vařič. Hodit se můžou také další dvě židle a stůl, které lze namontovat uvnitř nebo vně dodávky.

Klasické EQT má po premiéře!

Aktuální portfolio čítá už čtyři elektrické modely: dodávka eVito, eSprinter, eVito Tourer a EQV. Nové EQT bude pravděpodobně nejmenším MPV umožňující právě obytnou variantu. Zvenčí byste elektrickou verzi od T-Class možná ani nerozeznali. Výraznějším rozdílem je jiná maska chladiče, která nově, dle jiných elektrických modelů mercedesu, sdružuje hlavní světlomety do jednoho celku. Black Panel ale ukrývá dynamicky řešené žaluzie usměrňující proudění vzduchu. Díky použité platformě se akumulátory dostaly pohodlně do podlahy a nesnížily znatelně velkou variabilitu a funkčnost interiéru.

EQT je 4498 mm dlouhý, 1859 mm široký a 1819 mm vysoký. Varianta s dlouhým rozvorem přijde na trh v roce 2023.

Stejně jako T-Class tak nové EQT se může pochlubit nízkým nákladovým prahem ve výšce pouhých 561 mm, který usnadňuje nakládání těžkých předmětů. Posuvné dveře na obou stranách vozidla nabízejí vstupní otvor široký 614 milimetrů a vysoký 1059 milimetrů. To umožňuje pohodlný přístup do zadní části vozu a nakládání lze flexibilně provádět ze tří stran, včetně zadních dveří. Na zadní lavici je místo až pro tři dětské sedačky. Tuto schopnost z tiskové zprávy jsme si důkladně ověřili u sourozence během nedávného testu Nissan Townstar.

  Další retro na scénu! Znovuzrozený Renault 4

Elektrické MPV s trojcípou hvězdou

Pohonnou jednotku EQT tvoří elektromotor o výkonu 121 koní (90 kilowattů) a točivém momentu 245 newtonmetrů. Dodávka se dodává s baterií o kapacitě 45 kWh. V práci, doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích lze EQT pohodlně nabíjet střídavým proudem (AC) o výkonu 22 kW pomocí palubní nabíječky. EQT nabídne stejnosměrnou nabíječkou o výkonu 80 kW. Doba nabíjení z 10-80 % trvá 38 minut. Součástí standardní výbavy modelu EQT je také nabíjecí zástrčka CCS a nabíjecí kabel CCS pro nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. Konkurenti z líhně Stellantis však nabízí o chlup lepší parametry.

Model už brzy vstoupí na evropský trh za zaváděcí cenu přibližně 49 000 eur. Podle společnosti Mercedes bude modul Marco Polo k dispozici „v blízké budoucnosti“. Sériová verze stříbrného Marco Polo, tedy více „obytná“, se objeví v druhé polovině roku 2023.

Poznámka pod čarou

Kromě toho divize Mercedes-Benz Vans v rámci své strategie udržitelného podnikání „Ambition 2039“ sleduje cíl, aby flotila nových osobních a užitkových dodávek byla do roku 2039 z hlediska bilance CO₂ neutrální v celém hodnotovém řetězci

Reklamy