fbpx

Mercedes-Maybach slaví 100 let! Připravil si speciální edici

Novinky

Written by:


Čas plyne jako voda a mnohé automobilky tu s námi jsou již více než jedno století! K automobilkám, které toto první významné trojciferné výročí již oslavily, se přidává také luxusní Mercedes-Maybach.

Jak šel čas

Otec a syn Maybachové založili společně luxusní značku už v roce 1909. Až o deset let později však přišli s prvním vozem, který si odbyl premiéru v Berlíně na autosalonu roku 1921, tedy před sto lety. Během druhé světové války se maybach soustředil na výrobu motorů do obrněných vozidel.

Maybach Typ W3 22/70HP

“Přemýšlím o tom nepřetržitě, neustálý impuls: zdokonalení techniky,”

Wilheim Maybach

Po docela dlouhém, hluchém období přišel ke slovu Daimler, který představil roku 1997 na autosalonu v Tokiu nový luxusní sedan na základech tehdejšího “eska”. Přestože se snažil zaujmout vysokým výkonem a luxusními materiály, produkční čísla modelů 57 a 62 neodpovídala investovanému úsilí a hlavně financím. Svou váhu na bankrotu roku 2013 nesla také krize v letech 2007-2008.

Až roku 2015 se podařilo jméno Maybach znovu dostat do širšího povědomí a to výhradně pod taktovkou mercedesu. Vedle nových modelů Mercedes-AMG se tak ukázal také první Mercedes-Maybach. Výrobce superluxusních aut se dnes soustředí pouze na dva nejluxusnější osobní modely v portfoliu stuttgartské značky. A tato značka nyní prezentuje dva vozy v limitované sérii Edition 100.

Ke sto letům dvěstě modelů

Pochopitelně jimi jsou třída S a GLS. Velmi konzervativní až chladné odstíny dvoutónového lakování moc obecenstva okolo vozu nenaláká, ale Mercedes-Maybach není pro veřejnost nýbrž pro jednotlivce, jež může oslovovat pane. Při bližím prozkoumání exteriéru natrefíme na decentní loga upomínající na stoleté výročí Edition 100. Logo značky včetně nápisu “Edition 100” zdobí sloupek C (třída S) nebo sloupek D (GLS). Nápis “Edition 100” zdobí také kryty nábojů. Kovaná kola modelu GLS a kola třídy S rovněž září v novém šedém provedení.

  Nová Škoda Fabia Rally2 se už pilně testuje!

V interiéru obou vozů najdete prvotřídní materiály. Méně praktická avšak velmi elegantní je kombinace bílé se stříbrošedou perletí. U této varianty to nekončí. Narozdíl od exteriéru si můžete nechat vyrobit na zakázku kompletní interiér dle vašeho gusta a finančních možností.

Zajímavou libůstkou je doplněk, jenž bude ozdobou vašeho vozu v garáži. Zákazníci obdrží ke svému vozu speciální krycí plachtu s logem dvojitého M. Exkluzivitu edice dále podtrhuje kryt vozu s ikonickým dvojitým M a ručně vyráběné pouzdro z měkké křišťálově bílé nebo černé kůže ve velikosti pořadače – určené k uložení klíčů a dokladů.

Pro mohutné SUV pouze do osmi

Největší, nejluxusnější SUV ze Stuttgartu je o 33 centimetrů vyšší S-Class. Mercedes-Maybach GLS nabídne jediný motor. Zážehová V8 s výkonem 557 koní naprosto sedí k celkovému charakteru vozu. Kdo by také závodil s téměř třítunovým SUV? Pro někoho může být rozhodující vyšší posez, z něhož může pramenit pocit většího bezpečí a jakéhosi nadhledu nad okolním děním. Vyšší karosérie nabízí velkorysý interiér s prostorem pro nohy 1,10 m a vzduchové odpružení, se kterým si lze užít zábavu i při stání na místě. Interiér je odhlučněn a zdobí ho nejjemnější kůže. Elektricky výsuvné podběhy zajišťují maximální pohodlí při nastupování a vystupování.

Luxus s třešničkou

Kdo má na opičku, musí mít i na banány, říká jedno přísloví. Platí to také o nejluxusnější S-Class. Luxusní sedan Mercedes-Maybach třídy S se řadí do stejné kategorie (také svou cenou) jako kupříkladu Rolls-Royce Phantom, tedy do vozů, kde je snad i hřích auto řídit sám a nenechat se vozit svým šoférem. Ale. Ta úžasná vidlicová dvanáctiválcová symfonie pod kapotou vás spíš donutí usednout za volant. Navíc za ušetřené peníze, které byste jinak dali za osobního řidiče, hned upotřebíte při prvním tankování. Velká 612 koňová V12 si vezme kolem 14 litrů na 100 km.

  Ještě exkluzivnější! Mercedes-Maybach třídy S dostal nový vzhled

K vrcholům výbavy patří hlukově izolovaný zadní prostor první třídy s prostorovým zvukovým systémem Burmester 4D, vyhřívání a masážní funkce sedadel a high-tech obrazovky infotainmentu. Oproti verzi třídy S s prodlouženým rozvorem má Maybach ještě o dalších 18 cm delší rozvor a poprvé je vybaven pohonem všech kol. Ani třída S není ochuzená o špičkové vzduchové odpružení, což k předpokládané ceně je samozřejmost.

Mercedes-Maybach S 680 4MATIC „Edition 100“

Obrázek 1 z 25

Maybach neoznámil cenu, za kterou se budou specialitky prodávat, ovšem je téměř jisté, že ceny obou vozů budou vyšší, než na jaké částce tyto modely začínají. “Edice 100” bude u prodejců na prvních trzích k dispozici od začátku roku 2022, další trhy budou následovat v průběhu roku. Objednávky na limitovanou speciální sérii budou přijímány od čtvrtého čtvrtletí roku 2021.

Jak to bude dál?

Veletrh IAA Mobility 2021 v Mnichově posloužil jako premiéra pro vizi Mercedes-Maybach “Concept EQS” a poskytl tak náhled na první plně elektrický sériový model z roku 2023. SUV bude založeno na modulární architektuře pro luxusní – a prémiové třídy elektromobilů Mercedes-Benz.

Mercedes-EQ EQS by mohl být vůbec první plně elektrický Maybach. Elektrickou budoucnost naznačily už dříve představené koncepty SUV-kupé Ultimate Luxury nebo dvojice elegantních Mercedes-Maybach 6 a 6 Cabriolet. Jisté je to, že s odchodem oněch dvou modelů skončí definitevně spalovací motory jako takové u Maybachu.

Reklamy