fbpx

Mini JCW Electric je skutečností! Zatím jen na trať.

NovinkyZajímavosti

Written by:


Bude další čistě elektrickou značkou Mini? Automobilka Smart ukazuje, že do městského provozu se elektrický pohon ve spojení s malými rozměry hodí. Mini se rozhodlo spojením elektrického pohonu a zkratky JCW dokázat, že spalovací motor není jedinou cestou k zábavě za volantem.

Mini Electric Pacesetter inspired by JCW se poprvé ukázalo už v březnu

Před několika měsíci britská automobilka vypustila do světa sérii oficiálních fotografií, na kterých dovádělo maskované Mini Cooper John Cooper Works. Přestože bylo zřejmé, že vůz prodělá modernizaci, maskování mělo upozornit na větší novinku. Elektrický pohon! Vyobrazený testovací prototyp totiž nedisponoval žádnou koncovkou výfuku. U jiných vozů to snadno přehlédnete, jelikož je sami značky schovávají, ale zde se jednalo o čistě sportovní verzi, která vždy dávala svými koncovkami výfuku jasně najevo, že jedete v modelu JCW.

Elektrické JCW ukazuje možnou cestu

Nemusíte se ničeho bát. Jestli jste fanouškem klasického Mini Cooper JCW a představa volby elektrického motoru vás děsí, mám pro vás dobrou zprávu. Do provozu se alespoň prozatím nepodívá. Celým jménem Mini Electric Pacesetter inspired by JCW je určený jako safety car pro sérii Formule E.

„Už jsme si ukázali, jak dobře spolu s MINI Electric funguje zábava z jízdy a elektrická mobilita,“ říká Bernd Körber, vedoucí MINI. „Ovšem MINI Electric Pacesetter inspired by JCW jde alespoň o krok dále a spojuje výkonnostní charakter značky John Cooper Works s elektrickou mobilitou. Tato extrémní verze MINI Electric byla vyvinuta jako Safety Car pro Formuli E, takže zjevně není určena pro použití na veřejných komunikacích. Ale odhaluje jeden ze směrů, kterými bychom se mohli ubírat při elektrifikaci značky JCW. Zpráva pro mě je jasná: elektrifikace a John Cooper Works si nerozporují.“

  Extreme E - nejdrsnější závody elektromobilů se blíží

Zvenku elektrický pohon nepoznáte

Pokud má Formule E ukázat, že lze elektromobil chápat jako závodní vůz a pomoct výrobcům s vývojem, pak také Mini Electric Pacesetter inspired by JCW spojuje oba tyto faktory. Sériový Mini Cooper SE posloužil jako součást nevídané spolupráce mezi MINI Design, BMW Motorsport, FIA a Formulí E.

Exteriér

Pro trať dostal vůz zakázkově vyrobené spoilery a další aerodynamické prvky pomocí 3D tisku. Co zaujme na první pohled jsou do stran vytažené blatníky, mnoho aerodynamických doplňků, ohromné zadní křídlo, velký zadní difuzor a žádná koncovka výfuku. Své zbarvení má hlavně bezpečnostní význam, přesto také jistým způsobem uceluje sportovní charakter malého safety caru.

Kromě sponzorů najdete na karosérii reflexní prvky v Energetic Yellow. Touto barvou je také ohraničená hrana velkého zadního difuzoru.

Interiér

Dovnitř jako do správného závodního vozu posadíte vedle sebe navigátora a máte vůz plně obsazen. certifikovaného sedadla se šestibodovým bezpečnostním pásem schváleným pro závodní i silniční použití. Mini vyšlo vstříc různorodě stavěným lidem. Divně vypadající podsedák je vyroben v 3D tiskárně a je měnitelný. Volant má minimalistický tlumič nárazů z uhlíkových vláken a digitálního přístrojový panel. Centrální informační displej je nahrazen kvůli úspoře kilogramů krytem z uhlíkových vláken. Na středové konzole je řadicí páka, ruční brzda a ovládací prvky potřebných signálních světel – to vše z přiznaného uhlíkového vlákna. Dozadu se nastěhovala místo sedadel robustní ochranná klec, která v případě nehody ochrání posádku. Uvelebit se v sedadlech může kdokoliv.

Mini Pacesetter Electric inspired by JCW

Obrázek 1 z 10

Stačí mrňous na monoposty Formule E?

Za svůj výkon a nastavení vděčí oddělení BMW Motorsport. Důsledné dodržování lehkých konstrukčních zásad dává vozu Safety Car pohotovostní hmotnost cca. 1230 kg – což z něj činí cca. O 130 kg lehčí než standardní MINI Cooper SE. Systém pohonu – rovněž založený na systému modelu Cooper SE – produkuje 135 kW a 280 Nm. MINI Electric Pacesetter inspired by JCW zvládne sprint z 0-100 km/h už za 6,7 sekundy, což je o 0,5 sekundy rychlejší než sériový Cooper SE. Ještě důležitější pro Safety Car jsou však čísla v pružném zrychlení. Zde MINI Electric Pacesetter inspired by JCW vytasí všechny trumfy elektrického pohonu ve spojení s jednostupňovou převodovkou, který umožňuje čas, za jaký se dostane z 80 km/h na 120 km/h zkrátit o 3 desetiny sekundy oproti standartnímu Cooper SE.

  Peugeot e-308 se na trh dostane už za dva roky!

Pohonný systém se spojuje s odpružením závodního podvozku (nastavitelným ve třech směrech pro odskok, stlačení, výšku a prohnutí), aby poskytoval maximální pocit z jízdy. Uspořádání závěsného ramene zavěšení příčného ramene nápravy, zvětšení rozchodu kol o 10 mm, plus čtyřpístkové brzdy a kola z modelu John Cooper Works GP s pneumatikami Michelin Pilot Sport (rozměr 245/40 R18) završují celkový dojem z vozu. Jen pro zajímavost, přesně tyto pneumatiky mají namontované na předních kolech závodní vozy Formule E.

“Agilita, výkon, skvěle vypadající auto: MINI Electric Pacesetter Safety Car pro mistrovství světa FIA Formule E má všechno,” řekla Correia. “Řízení je velmi zábavné, připadá mi to jako na motokárách.”

Znáte dobře historii malého britského vozu? V našem článku jsme se věnovali vzniku jeho jména a závodní historii. Aktuální Mini Cooper jsme vám navíc blíže představili v našem redakčním testu.

Reklamy