fbpx

Mračna u VW: Polo končí a renesance modelu Golf

NovinkyTOP

Written by:

Výrobci automobilů nás varovali, že přísnější emisní předpisy by mohly urychlit zánik malých vozů se spalovacími motory. Norma Euro 7 má navržené datum zahájení platnosti od 1. července 2025. Volkswagen stojí před dvěma problémy, rozjetá rodina elektrických vozů ID a již zažitá tradiční jména modelů se spalovacím motorem. Přežije Polo a Golf do dalšího desetiletí?

Nejmenší balení s pořádnou přirážkou

Podle odhadu Evropské komise zvýší požadovanou cenu nového automobilu o 90 až 150 eur (2100-3600 Kč). Tento revidovaný návrh předpokládá výrazné snížení nákladů, neboť původní návrh odhadoval skokové zvýšení ceny o 304 EUR (skoro 7500 korun). Generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer varuje, že realita je zcela jiná. Podle něj bude něco jako subkompaktní hatchback dražší o 3000 až 5000 eur (přibližně 73000 až 121000 Kč), což by vůz fakticky zabilo. Pro lidi nakupující v tomto segmentu by se stal nedosažitelným. Volkswagen tak po vyškrtnutí malého Up! by omezil odspodu svou nabídku znovu.

TEST: Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-Line: první SUV kupé

Pro kolegy z časopisu Autocar šéf společnosti prozradil, že kromě přidání mild-hybridního systému automobilky budou muset také splnit přísnější bezpečnostní předpisy, které budou vyžadovat instalaci drahé techniky. Dodal, že inženýři potřebují několik týdnů na to, aby zjistili, zda se vyplatí investovat do malých vozů poháněných ICE:

„V tuto chvíli inženýři vyhodnocují, co to znamená. Ale pokud je to pravda [očekávaný dopad EU7 na cenu vozů], rozhodně už nebudeme investovat a budeme se držet jen plánu co nejrychlejší elektrifikace.“

Thomas Schäfer, generální ředitel Volkswagen

Polo = poslední mohykán?

Začátek konce malých benzinových vozů už naznačil Ford nedávným oznámením o ukončení výroby modelu Fiesta v roce 2023. Oblíbený model segmentu B si držel pozici na trhu již téměř 50 let. VW Polo je zhruba stejně starý jako Fiesta a oba modely uspokojovaly nadšence několika verzemi hot hatchů.

  TOP 10: Design, který šokoval

Stellantis se do konce desetiletí v Evropě stane výhradně elektrickým koncernem. Modely s konvenčním pohonem včetně nejmenších Peugeot 208, Opel Corsa a Citroën C3, přestanou sjíždět z výrobních linek do roku 2030 nebo ještě dříve.

Pokud padne Polo elektrifikaci, rozloučit se budeme muset brzy také s Ibizou a naší Fabií. Takový elektromobil by pak měl nahradit také crossovery Kamiq a spol.

Golf deváté generace přijde, ale jak ji pojmout?

V roce 2021 vydala společnost Volkswagen tiskovou zprávu o svých záměrech stát se „poskytovatelem mobility řízené softwarem“. Oznámení obsahovalo také informace o deváté generaci Golfu, která přijde ještě v tomto desetiletí. Nyní v srpnu generální ředitel Thomas Schäfer hovořil s deníkem Die Welt o tom, že rostoucí náklady na vývoj spalovacích motorů činí budoucnost hatchbacku nejistou. Dodal, že rozhodnutí padne v příštích 12 měsících. A jak je tomu dnes?

Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles si nejvyšší představitelé VW sedli a o osudu ikonického kompaktního modelu si popovídali s lidmi z Autocar. Nikoho nepřekvapí, že wolfsburská společnost je dostatečně chytrá na to, aby jméno „Golf“ zachovala vzhledem k dědictví, které za ním stojí – od poloviny 70. let se prodalo více než 35 milionů vozů.

  Nový Abarth 500e: kapesní raketa v elektrice!

K tomu Schäfer řekl: „Jméno Golf bychom v žádném případě neopustili. Máme ikonické názvy značek Golf a GTI. Bylo by šílené nechat je umřít a vypařit se.

Kompaktů bude více než dost!

Nabízí se jedna otázka: Kam se zařadí v přeplněné nabídce VW? Jak se ukazuje, ID.3 nikdy nebyl nástupcem Golfu. Schäfer jej popsal jako „spíše Golf Plus“. Tedy něco jako MPV na bázi Golfu, které se donedávna stále prodávalo (myšlena jeho druhá generace Golf Sportsvan).

Volkswagen Golf GTI BBS Concept – vkusný americký tuning

Schäfer naznačil, že příští generace Golfu bude menší než ID.3. V součtu to znamená, že zaplní místo nad elektrickým městským vozem ID.2 a pod novou generací ID.3. Pokud jde o zachování legendárního jména, generální ředitel VW naznačil, že by se mohl prodávat jako ID. Golf. Je to zajímavé rozhodnutí, protože většina z nás si myslela, že ID.3 nakonec zcela nahradí Golf, jakmile se vše stane elektrickým.

Abychom nezapomněli, VW nedávno oznámil crossoverovou verzi ID.3, takže modelů podobných velikostí bude poměrně dost. Schäfer uvedl, že bude vypadat „dramaticky jinak“ než hatchback. Ten dostane facelift v polovině cyklu v roce 2023 a přijde společně s výkonným derivátem GTX.

Zdroj: Autocar

Reklamy