fbpx

Nález za několik desítek miliónů korun?

HistorieZajímavosti

Written by:


V dnešní době už jsou téměř vyčerpány tzv. stodolové nálezy, a pokud se nějaký najde, jedná se o nálezy v zapomenutých vesničkách, z pozůstalosti. Šok zažili automobilové nadšence, když v severní části Londýna našli v opuštěné hale sérii zapomenutých aut. Nález čítá na 174 vozů různého stáří!

Stal se zázrak

Čím více stoupají ceny veteránů, tím více se někteří snaží ke svému splnění snu jednoho vlastnit probádávat opuštěné budovy v neznámých vesnicích. Na konci léta ve Velké Británii se podařilo něco nevídaného. Zanedbalá hala skrývala po několik desítek let vozy na dnešní poměry vzácné a ve většině případů v kompletním, zachovalém stavu. Pár kousků v hale v severní části Londýna byla dokonce pod plachtou. Až s podivem je fakt, že hala přes neudržovaný stav perfektně uchránila svůj poklad. Několika milimetrová vrstva prachu je pro nálezce pomyslnou třeničkou na dortu. Část klasik už dokonce odjel z haly “po své ose”, čímž pomyslná cena vzrostla.

Zajímejte se rychle! Nebudou…

Už na konci léta, přesně 28.8. otevřela hala ukrývající 174 vozidel různého stáří své brány pro potencionální kupujcí. Přestože byl “den otevřených dveří” uspořádán na poslední chvíli, těšil se velkému zájmu. Vozidla by měla v blízké době zamířit na známý aukční portál eBay. Všechny aktuality zveřejní na svém instagramovém profilu London Barn Finds.

Ráj všech sběratelů

Mít takto velkou sbírku je snem snad každého veteránisty. Nález čítající až na výjímky vozy z evropské produkce z období 50.-80.let by bohatě stačil na otevření většího muzea. V hale ale stojí také vozy o dost mladší z přelomu tisíciletí.

  GALERIE: Toyota NCSV - avantgardní kombi ve stylu kupé

Sklad vozidel v severním Londýně

Obrázek 1 z 24

Mě osobně zaujala tato pětice vozů.

BMW 2002 tii Touring

Už základní BMW 2002 je nezapomenutelným modelem značky ze 70. let. Vedle klasického kupé vznikl z karoserie 02 hatchback nazvaný Touring, Jeho výroba začala roku 1971 a za pouhé 3 roky produkce se prodalo 25 827 modelů Touring. Nalezený model je však ještě něco speciálnějšího! Červený exemplář pochází z 422 kusové série modelu 2002 tii, nástupce 2002 ti. Model 2002 tii používal motor se vstřikováním paliva o výkonu 128 koní. Stačilo to k dosažení maximální rychlosti 185 km/h.

Land Rover Lightweight Series III

V roce 1972 nahradila Series III starší verzi Series IIA. Vůz zůstal v podstatě stejný. Změn, leč drobných, se dočkal podvozek, převodovka získala synchronizaci už od 2. převodového stupně. Po elektronické stránce byla řada III vybavena nově alternátorem namísto dynama řady IIA. Po modernizaci se přemístil spínač zapalování z přístrojové desky do nového krytu sloupku řízení. Lightweight si i po modernizaci zachoval dřívější kovovou přístrojovou desku řady IIA. Kolem roku 1980 měl motor v souladu s civilními modely pět hlavních ložisek namísto tří.

Výroba Lightweight skončila v roce 1984, kdy Land Rover Series III nahradily modely 90 a 110. Celkem bylo vyrobeno 37 897 vozů Lightweight.

Morris Minor

Alec Issigonis, tentýž konstruktér, který o 11 let později navrhl legendární Mini, původně požadoval plochý čtyřválec, ale nakonec byl montován spolehlivější motor SV série E o objemu 0,9 litru. Z dnešního pohledu nijak oslnivý výkon 27 koní tenkrát bohatě stačil. Po 4 letech ho nahradil o 3 koně výkonnější motor Austin OHV o objemu 0,8 litru. V roce 1956 se ve vozech s označením Morris Minor 1000 montoval motor (948 cm3) s výkonem 37 koní. V roce 1953 se začal montovat nový motor o objemu 1,1 litru (48 k), který dokázal dosáhnout rychlosti až 125 km/h. Za 23 let se 3,76 metru dlouhého Morrise prodalo na 1 583 619 kusů! Jedná se o vůbec první britský vůz, který překonal 1 milion prodaných vozů. Přesto se jedná o ceněný veterán.

  TOP10: Nejprodávanější auta roku 2017
Nissan 300ZX

Japonské kupé, v jinak evropské sbírce vozů, působí lehce jako černá ovce sbírky. K samotnému modelu. Z názvu modelu značí 300 objem V6 a písmeno Z odkazuje na Datsun 240Z. Písmeno X bylo zase převzato od předchůdce 280ZX, a vyjadřovalo zaměření vozu na luxus a komfort. O pohon první generace označované jako Z31 se staral podélně uložený vidlicový šestiválec. Motor V6 tak vystřídal řadové šestiválce používané dosud v řadě Z. Na evropský trh se motor V6 VG30E s atmosférickým plněním, rozvodem OHV a objemem 2960 cm3 dodával naladěný na 166 koní a točivý moment 236 Nm. Vyrobilo se přes 300 tisíc vozů, z čehož jen minimální počet zůstal na domácí půdě.

BMW M5

Mezi vozy v hale se najde také první M5! Model M55 se vyznačoval objemem 3,5 litru, šestiválcovým motorem o výkonu 218 koní a 310 Nm při 4 000 ot. Na 100 km/h zrychlilo M535i za 7,2 sekundy a ručička na tachometru se zastavila až při 230 km/h. Celkově vzato bylo BMW M535i harmonicky vyladěným, výkonným sportovním sedanem vypiplaným pro nároky vyšší třídy. Přestože však bylo M v názvu, inženýři BMW Motorsports ještě nepovažovali M535i za čistokrevný M vůz.

Reklamy