fbpx

Nejmenší model Kia Picanto prošel faceliftem

Facelift nejmenšího modelu značky se prozatím představil coby derivát pro zámořské trhy pod jménem Morning. Malé autíčko do města jsme prozatím mohli pozorovat pouze pod mohutnými obklady maskování. Pojďme se tedy podívat, co facelift modelu přinesl za novinky.

Novinky

Written by:


Vozidlo o velikosti skoro 3,6 metru na délku dostalo omlazovací kůru v podobě přiostření vzhledu rozvíjející designový směr značky. Třetí generace je tu s námi od roku 2017, je nabízená s třemi motorizacemi 1.0 CVVT, 1.25 CVVT a 1.0 T-GDI s filtrem pevných částic. Dostupná ve sportovnější verzi GT Line nebo X-Line, který má dobrodružnou povahu.

Exteriér

Můžeme si tak všimnout agresivněji tvarovaného „tygřího nosu“, na který navazuje nová grafika předních světlometů. Dále se změnil předního nárazník, který opět přidává víc lakovaných prvků. V zadních partiích vozu upoutá falešná dvojice koncovek výfuku. Nová jsou též světla a nárazník. Tomuto sportovnějšímu zaměření sekundují boční nástavce prahů a 16“ kola z lehkých slitin. Na střechu Picanta nově můžete mít menší střešní okno. Nová je také barva, kterou můžete vidět na obrázcích, s názvem Honeybee.

Interiér

V interiéru jde Picanto vstříc mladším a dnešní digitální době. Znamená to použití barevného displeje palubního počítače o rozměru 4,2 palce. Nový je též infotainment. Ten narostl na 8“ a je plně dotykový. Nejmenší model se též chlubí připojením na internet. V rámci modernizace Morning poskytuje například i bezdrátové dobíjení vašeho telefonu, odvětrávaná přední sedadla nebo rozpoznávání hlasu.

  Volvo představilo nový 1,5litrový tříválec pro XC40

Bezpečnost

O bezpečnost posádky v případě nárazu se postará 7 airbagů. Pomoct při jízdě může zástup asistentů jako systém pro předcházení kolizí, výstražný systém pro pozornost řidiče, asistent sledující mrtvý úhel nebo asistent na držení vozu v jízdním pruhu.

Kia Picanto facelift

Motory

Motorizace jsou seškrtány na jedinou pohonnou jednotku. Tou je litrový motor spojený se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. S 76 koňmi pod kapotou a 95 N.m. si myslím, že je výkon je pro městský provoz velmi solidní. Je třeba vzít v potaz, že Evropa řeší v dnešní době emise skleníkových plynů. Tudíž automobilky se snaží zamezit placení pokut za nedodržení limitu, právě omezením nabídky. Nezbývá než počkat, zda nás seškrtání nabídky čeká či nikoli. Hybridní či plně elektrické ústrojí předpokládat jako u konkurenčních modelů nemůžeme. My ovšem měli možnost otestovat vlajkovou loď tehdejší doby od značky Kia, právě s hybridním ústrojím.

Oficiální představení modelu pro tuzemské trhy by mělo být v nejbližší době.

Reklamy