fbpx

Nová Honda Civic Type R: Již lze nakonfigurovat!

Novinky

Written by:


Nová Honda Civic jedenácté generace se řídí evropským trhem, a proto přijela s ještě usedlejším a uhlazenějším designem a dala najevo, že UFO design osmé generace již nepřijde. Stejného receptu se držel ostrý Type-R. Už den po premiéře si ho můžete z pohodlí domova nakonfigurovat! Musíte se však přenést přes jednu věc.

Horké zboží…

…a to doslova. Nejen, že automobilka svůj hot hatch představila teprve před pár dny, ale o horké zboží se bude jednat i u prodejců! Zároveň se jedná o nejvýkonnější Type R v historii zároveň také to nejvýkonnější a nejrychlejší vůz, který kdy v Americe Honda nabídla! A co NSX? Výkonnější modely totiž pro americký trh narozdíl například od toho evropského přebírá sesterská automobilka Acura.

Vylepšený

Tímto přídavným jménem prozatím specifikuje nastavení podvozku. K podrobnějším datům se nedostanete, ani co se týče výkonu nebýt nápovědy, kterou jsem zmínil dříve, víme jen to, že se jedná o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. O přesun výkonu na přední kola se bude starat upravená šestistupňová manuální převodovka. Zatím se tedy nový CTR tváří jako japonec ze staré školy.

Výkon přes 320 koní, zrychlení z nuly na sto pod 5,7 sekundy…

Bez ohledu na to, jakou z pěti dostupných barev vyberete, dostanete černé nástavce prahů, velké pevné křídlo a zpětná zrcátka. Totéž lze říci i o kolech, která jsou u nové generace hot hatche menší. Model FK8 seděl na 20palcových kolech s pneumatikami 245/30, zatímco nový FL8 dostal 19palcová kola s širšími gumami 265/30. Honda se také rozhodla změnit značku pneumatik, když přešla z ContiSport 6 od Continentalu na Pilot Sport 4S od Michelinu.

  Opel Astra oficiálně! Nezůstal kámen na kameni

Interiér se nese ve sportovním duchu červenou střídá černá barva. Palubní deska sice pochází ze základního Civicu, ale je kompletně černá a před spolujezdcem si hrdě vystavuje logo Type R. Speciální jízdní režim +R dodává displeji před řidičem zcela nový sportovní vzhled. Novinka nabídne palubní záznamník dat nabízející informace o voze a jeho reakcích na řidiče v reálném čase.

Slovník netřeba

Honda spustila konfigurátor pro Civic Type R v Japonsku! Změnit si můžete barvu karoserie výběrem jednoho z pěti dostupných odstínů: Historic Championship White, Rallye Red, Boost Blue, Sonic Grey Pearl a Crystal Black Pearl. umožní vám prohlédnout si novou Hondu Civic Type R téměř ze všech úhlů. Než naskočíte do dvoubarevné kabiny, můžete také otevřít všechny dveře včetně kufru. Pravým jménem spíše 3D vizualizér dokáže také rozsvítit světla.

Prostřednictvím tohoto šikovného vizualizéru můžete dokonce nahodit motor a poslechnout si, jak zní přeplňovaný benzinový agregát o objemu 2,0 litru na volnoběh. Pro připomenutí minulá generace FK8 disponovala výkonem 316 koní a točivým momentem 400 Nm. Ve Spojených státech byl výkon o 10 koní nižší.

  Japonská klasika bez střechy? Žádný problém…

Bez ohledu na barvu karoserie má CTR červená přední sedadla v kombinaci s černou zadní lavicí, s níž kontrastují červené bezpečnostní pásy. Dokonce i koberečky jsou ve stejném červeném provedení, stejně jako na prošívání volantu a na tapecírunku dveří.

Konfigurátor najdete na oficiálních japonských stránkách Honda.

Suma sumárum

Nová Honda Civic Type R má opět nakročeno k tomu stát se modlou pro petrolheady! Na trh bude uveden letos na podzim, přičemž úplné technické specifikace a podrobnosti o ceně budou včas zveřejněny.

Sportovní modely jdou z trhu tiše, ale rychle. Neelektrifikovaných vozů ubývá. Megane R.S. odchází do důchodu. Volkswagen připravuje ostrou verzi hatchbacku ID.3 GTX. Ford svůj Focus RS zařízl už dříve. Mercedes novou generaci A-Class úplně nahradí kompaktním elektromobilem z vývoje Mercedes-EQ. Tak tedy ještě jednou. Letos v říjnu!

Reklamy