fbpx

Nová Honda CR-V: broušení drahokamu k dokonalosti

Novinky

Written by:

Jedno z nejprodávanějších SUV v Severní Americe a dosavadní vrchol tentýž značky v portfoliu v Evropě. Jeho již šestá generace nabídne více luxusu, bezpečí a šarmu. Honda CR-V přijíždí v novém, lákavějším balení.

Nový design modelu CR-V pravděpodobně není pro mnohé velkým překvapením. Představu o vzhledu novinky jsme měli již v květnu, kdy byly na internetu zveřejněny snímky čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií. Nyní si můžeme lépe prohlédnout. Větší mřížka chladiče se více ztotožňuje s americkým pick-upem Ridgeline. Přední část vozu nyní bez chromovaných dílů vypadá více robustně. Tenčí světlomety dále zdůrazňují velikost mřížky, přičemž vyšší modely Sport a Sport Touring s hybridním pohonem dostaly také agresivnější přední a zadní nárazník. Sport Touring vyjíždí na 19palcových litých kolech.

Společnost Honda se nesnažila pouze vylepšit panely karoserie, aby získala mohutnější vzhled. Nové CR-V je o téměř 7 cm delší. Do šířky přitom narostl pouze o centimetr. Prodloužení rozvoru o 4 cm nezní jako mnoho, avšak v součtu díky těmto větším rozměrům se stává šestá generace CR-V největší ze všech. Cestující na zadních sedadlech těží z většího prostoru pro nohy a vzadu je 744 litrů zavazadlového prostoru. Po sklopení opěradel zadních sedadel se prostor zvětší dokonce až na 2166 litrů!

O co menší změny pod povrchem…

Oproti exteriéru se dá v interiéru mluvit o větších změnách. Pro fanoušky se však stále o překvapení nejedná. Nové CR-V si hodně vypůjčuje od modelu Civic a má stejné elegantní uspořádání se standardní 7palcovou dotykovou obrazovkou umístěnou uprostřed palubní desky. Už v základní verzi řidiče vítá digitální přístrojový panel o stejné úhlopříčce. U modelů s vyšší výbavou se obrazovka infotainmentu zvětší až na 9 palců. Standardem je šedé a černé látkové čalounění. Dopřát si můžete ale také kůži. Honda uvádí, že středová konzola modelu CR-V nabízí nejvíce úložného prostoru ze všech vozů této třídy. Ověřit si to budeme až osobně.

  Honda Integra je zpět! Její znovuzrození obstará Acura

Standardem je podpora Apple CarPlay a Android Auto, stejně jako 15 W bezdrátové nabíjení smartphonu. Nejvyšší výbava Sport Touring k tomu přihodí ještě prémiové audio Bose s celkem dvanácti reproduktory! Nepochybuji o tom, že v novince dostanete bezkonkurenční požitek z hudby.

Součástí všech výbavových linií je sada asistenčních a bezpečnostních systémů Honda Sensing. Ten pro rok 2023 zahrnuje novou širokoúhlou kameru s 90stupňovým zorným polem a radarový systém, který vidí do 120 stupňů. Standardem je sledování mrtvého úhlu a k dispozici je asistent pro jízdu v dopravní zácpě Honda s brzděním při nízké rychlosti a rozpoznáváním dopravních značek. Při cestách mimo zpevněné cesty je aktualizován systém Honda Real Time AWD, který nabízí několik jízdních režimů v závislosti na podmínkách. Poprvé v modelu CR-V je k dispozici kontrola sjíždění z kopce.

Downsizing už není moderní

Při uvedení na americký trh bude nová Honda CR-V nabízena ve čtyřech stupních výbavy. Začíná se výbavou EX, následuje EX-L a obě jsou vybaveny známým přeplňovaným 1,5litrovým čtyřválcovým motorem o výkonu 190 koní (142 kW). Stupně výbavy CR-V doplňují Sport a Sport Touring, přičemž každý z nich je vybaven modernizovanou 2,0litrovou čtyřválcovou hybridní pohonnou jednotkou. Vylepšená konfigurace má ve skutečnosti o něco nižší výkon ve srovnání s odcházejícím modelem – 204 oproti 212 koním -, ale točivý moment se zvýšil na 335 Nm. Modernizovaný hybrid by měl v blízké budoucnosti představovat hned 50 % prodaných CR-V! U nás v Evropě bude nové CR-V pouze s hybridní jednotkou. Rozvržení výbavových stupňů v době vydání článku není jasně dáno.

  Dacia Jogger přichází s hybridním čtyřválcem!

Elektrifikovaným modelům Honda věří. Nástupce legendárního supersportu NSX se nevyhne dokonce plně elektrické verzi. Rychle vyprodaná rozlučková edice Type S však dokazuje, že zákazníci mají názor na elektromobilitu odlišný.

Suma sumárum

Jelikož jsem čerpal z amerického zastoupení Hondy, lze očekávat jisté změny v dostupných verzích na českém trhu. Ostatně už nyní v rámci příslibu značky se v Evropě neprodá žádná nová Honda pouze s pohonem na fosilní paliva. Jako nejpravděpodobnější se tak jeví scénář dostupného jediného motoru o objemu dvou litrů a hybridním pohonem.

Situace se tak od odcházející generace pouze s pohonem e:HEV nezmění. Honda oznámí ceny nového modelu CR-V později. Základní modely EX a EX-L se začnou prodávat v létě a hybridní modely Sport a Sport Touring se začnou prodávat ke konci roku. V českém konfigurátoru vyjde pátá generace aktuálně minimálně na 839 900 Kč.

2023 Honda CR-V Sport Touring

Obrázek 1 z 29

Honda CR-V Sport Touring; Honda Media press

Reklamy