fbpx

Nová Toyota Prius se dočkala prvního tuningu

Novinky

Written by:

Toyotě se podařilo to, co se zdálo prakticky nemožné, a tento týden představila skutečně atraktivní Prius. Má více než jen trochu DNA nové subznačky Crown v kombinaci s elegantními tvary a ostrými světly vpředu i vzadu. Vlastní tuner automobilky neztrácí čas, protože Modellista nyní představuje několik karosářských kitů pro kompletně přepracovaný hybrid. V závěsu hned své úpravy předvedl také TRD.

Buď Neo Advance Style nebo Elegant Ice Style

Neo přidává neony? Ne tak doslova, ale poněkud stále výrazně. V rozích nárazníku jsou umístěny LED diody ve tvaru bumerangu a doplňují je dvě modrá světla v rozích spodního přívodu vzduchu. Celý nárazník je pak viditelně delší než sériový. Nový design kol se složitým uspořádáním paprsků se pravděpodobně moc radosti při údržbě neudělá.

TEST: Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i – Terénu se nebojí!

Elegantní Ice Style je decentnější. Bez přídavných světel za to s dávkou chromu. Obdélníkové ozdobné prvky ve spodní části zadního nárazníku budí dojem falešných koncovek výfuku. Kola jsou (bohužel) totožná s těmi z modelu Neo. Součástí paketu jsou i mohutnější boční prahy a rozšířený přední nárazník. Jak dlouho přežije nárazník v netknutém stavu, se radši nehodlám odhadovat.

  TOP 10: Design, který šokoval

Tovární koření

Kterákoliv nová Toyota je okamžitě bombardována množstvím vylepšení vyvinutých společnostmi Modellista a TRD. Toyota Racing Development předvádí modernizovaný model se sortimentem dílů pod značkou Gazoo Racing.

Na rozdíl od křiklavého paketu Modellista jsou tyto díly GR Parts decentnější. Vpředu je patrný výrazný lem spoileru, zatímco vzadu se nachází dvojice křidélek na zadních dveřích. Prius 2023 obouvá pravděpodobně o něco většími koly a zdá se, že má černé větrné deflektory (ofuky), protože ty jsou v Zemi vycházejícího slunce zřejmě stále v kurzu.

Nová Toyota bZ3 oficiálně: kladivo na Teslu Model 3

Není to poprvé, co Toyota dává Priusu úpravu GR! Populární hybrid se v Japonsku dočkal sportovních kousků už v druhé polovině roku 2017. Prius Alpha ve specifikaci JDM (alias Prius v ve Spojených státech a Prius+ v Evropě) a Prius PHV (Prius Prime v USA) jsou na domácím trhu k dispozici ve výbavě GR Sport již zhruba pět let. GR Sport se nachází na konci potravinového řetězce GR, umístěný pod střední úrovní GR a nejvyšší úrovní GRMN.

Novinka na trhu

Pátá generace Toyoty Prius je o 22 milimetrů širší než předchozí model, a jeho rozvor se protáhl o 50 mm, přestože celková délka se zkrátila o 46 mm. Design vozu čerpá z nového stylu toyot – elektromobilu bZ4 X a subznačky Crown. Z profilu vůz působí více klínovitě, což nemusí všem vyhovovat. Kola mohou mít velikost až 19 palců. Nebál bych se o nejnovějším Priusu tvrdit, že se jedná o nejpovedenější Prius všech dob! A to nejen vzhledově.

  Drift Toyoty GT86 byl vidět až z vesmíru

TOP 10: Design, který šokoval

V případě naší, plug-in hybridní verze, výkon až 220 koní (164 kW) celkem k agresivnějším úpravám docela sedí. PHEV je poměrně rychlý. Sprint na 100 km/h zvládne za 6,7 sekundy. Prius je jen o půl sekundy pomalejší než GR 86 z roku 2023! Toyota také vylepšila běžnou hybridní verzi, ta se k nám nepodívá, zvýšením výkonu 2,0litrové verze na více než slušných 193 koní (144 kW). Solární panely na střeše by měly být schopny vyrobit energii až na 1250 km za rok. Spotřebu a celkové naladění modelu posunuli opět o levl výš, čímž by si měla novinka obstarat stále dostatek pozornosti a zájmu ze stran zákazníků.

Toyota Prius

Obrázek 1 z 8

Reklamy