fbpx

Nové Audi Q8 e-tron už všichni dobře známe! Nevěříte?

Novinky

Written by:

Automobilky elektrifikují. Audi elektrifikuje. Modely kategorie SUV táhnou prodeje, a nejen že schovají lépe rozměrné baterie snáze do podlahy, ale samotné náklady se ztratí v marži. Audi Q8 produkuje hodně emisí a možná právě proto se stalo terčem doby elektrické. Audi ukázalo první prototyp Q8 e-tron!

Začátkem března se Audi podělilo o „špionážní fotografie“ faceliftovaného modelu e-tron v provedení Sportback a nyní se nám možná dostává oficiální náhled konvenční karoserie v modernizované podobě. Přilehlá galerie byla poskytnuta s oznámením o vstupu e-tronu do E-Cannonballu v Hamburku, který se konal minulý týden. Lidé z Ingolstadtu se zdržují označení elektrického SUV jako faceliftovaného modelu, ale je možné, že to tak prostě bude.

Markus Duesmann o Audi: Konec spalovacích motorů?

Pro začátek z oficiální zprávy zaznívá, že se jedná o prototyp. což obvykle znamená, že má novou výbavu, kterou SUV e-tron, jež je na trhu od roku 2018, v současnosti nemá. Kamufláž, ačkoli jde v podstatě o jednoduchý polep karosérie, skrývá modernizovaný model. Červené akcenty na karosérii vedou k domněnce, že se díváme na žhavější variantu S s třímotorovou sestavou. To však není oficiální. Přepracované nárazníky a nový vzor mřížky chladiče Singleframe dále naznačují, že jde o faceliftovaný model.

Kde se vzalo, tu se vzalo Q8 e-tron!

Trocha té autíkářské filozofie… Nedává úplně smysl dávat jméno vozu e-tron. Proč? Nemáte do budoucna, jak od něj odlišit další modely. Podobného přešlapu se dopustil kromě Audi také Mercedes a také u svého prvního elektrického modelu řady EQ – EQC. V době, kdy existuje EQS a EQE s klasickou tříprostorovou karosérií, označení EQC v katalogu nahrává logické domněnce, že také tento model je sedan. A ejhle. Proto při faceliftu se dočká jako model EQS SUV právě přídomku SUV.

  Nové Audi RS 3 téměř bez maskování na prvních fotkách!

A teď to propojení s novinkou Audi. Jelikož e-tron je vskutku rozměrné SUV, s délkou 4901 mm ztrácí na Q8 pouze 8,5 centimetru, rozhodlo se Audi celkem pozoruhodného činu. Svou chybu s označením napraví už brzy s faceliftem e-tronu. Už v rámci modernizace změní označení na Q8 e-tron. Více se tedy na první pohled jasně umístní mezi ostatní modely ingolstadtské automobilky.

Aktuálně nelze objednat e-tron a mezi „skladovkami“ najdete jediný!

Audi již oznámilo, že nová generace modelu přijde na trh v roce 2026 a ponese přízvisko „Q8 e-tron“. Zdroje z řad německé luxusní značky sdělily Autocaru téměř před rokem, že modely e-tron a e-tron Sportback dostanou zásadní modernizaci baterií a účinnější elektromotory, které posunou dojezd nad 600 km, pravděpodobně v cyklu WLTP.

Audi Activesphere Concept: pokračovaní příběhu

Q8 e-tron bude umístěn nad připravovaným modelem Audi Q6 e-tron, který bude jezdit na speciální platformě pro elektromobily. Větší z obou elektrických SUV stojí na adaptaci architektury MLB Evo, kterou sdílí s benzinovým modelem Q8. Nejmenším elektromobilem je aktuálně Q4 e-tron, který v Číně doplňuje Q5 e-tron. Posledně jmenovaný je v podstatě luxusnější verze elektrického SUV Volkswagen ID.6.

  Starý známý opět na scéně. Hummer EV SUV podrobně.

Audi Q8 e-tron 2023

Obrázek 1 z 6

Paříž bude opět praskat ve švech

Audi neříká ani slovo o tom, kdy se facelift e-tronu ukáže, ale příští měsíc se koná pařížský autosalon. Na autosalonu v Paříži uvidí široká veřejnost koncepty od Renaultu, Volkswagen ukáže pravděpodobně koncept Gen.Travel, Škoda Auto by zas mohla prezentovat nové logo spolu s Vision 7S.

Pokud se nového e-tronu nedočkáme „ve městě módy“, možná elektrické SUV už ale určitě uvidíme na autosalon v Los Angeles v druhé polovině listopadu. Změna názvu je jistá, ale stále ještě není potvrzena už pro modernizaci modelu.

Suma sumárum

Změna názvu na Q8 e-tron je více než logická. Jestli bude přeměna jména čekat také sedan e-tron GT, netuším. Dávalo by to však smysl. V přímém srovnání skladovek vychází stejně výkonné (rozdíl jen 3 koně) SQ8 a e-tron S Sportback na stejné peníze! Budoucí zákazník dost možná tedy bude řešit jen preference pohonu než cenové rozdíly.

Reklamy