fbpx

Nové BMW iX1 začalo sjíždět z výrobní linky!

Novinky

Written by:

BMW v německém závodě v Regensburgu již zahájilo výrobu modelu iX1, čímž automobilka dosáhla různých milníků. Ve zmíněném závodě se vyrábí také vysokonapěťová baterie modelu iX1.

Výroba v závodě v Regensburgu znamená, že všechny technologie pohonu BMW se nyní vyrábějí na jedné lince v rámci flexibilního výrobního procesu závodu. Jak bylo řečeno, tak se také stalo. Jsou tomu dva roky, kdy tento plán zazněl poprvé. Všechny německé závody BMW nyní mohou vyrábět elektromobily, což zapříčiní přesun výroby spalovacích motorů do Velké Británie a Rakouska.

Do roku 2024 bude minimálně každý třetí Bimmer vyjíždějící z bavorských závodů elektrický.

Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG zodpovědného za výrobu

Což představuje další milník v oblasti elektromobilů, kterého chce automobilka dosáhnout. Aktuálně nabízí pouze BMW i4, BMW iX3, BMW i7 a BMW iX. Schválně již nezmiňuji BMW i3, přestože se stále objevuje na stránkách. Již v červenci letošního roku došlo k definitivnímu konci výroby modelu, který stál na počátku elektromobility BMW.

Stahují se mračna nad BMW X4? SUV kupé skončí!

Umělá inteligence pomalu ovládne celý proces výroby

Automobilka se také chlubí svým digitálním výrobním procesem nazvaným BMW iFactory. Kromě digitálního mapování, jehož výsledkem je efektivní plánování budoucí struktury závodu a výrobních zařízení, zahrnuje do svých výrobních procesů také umělou inteligenci. Mezi ty, kterým umělá inteligence pomáhá, patří i lakovna závodu, kde se lakované povrchy skenují, aby se zajistila bezchybná kvalita, a poté se dokončí pomocí plně automatizovaného programu.

  Starý známý opět na scéně. Hummer EV SUV podrobně.

Kromě toho systém Artificial Intelligence Quality Next (AIQX) využívá metody rozpoznávání obrazu s podporou umělé inteligence, které pomáhají zaměstnancům při kontrolách kvality, což představuje doplněk ke konvenčním kontrolám kvality prováděným pomocí kamer.

Brzy u nás

BMW iX1 je prvním elektromobilem značky s pohonem všech kol v segmentu kompaktních vozů. Jedinou zřetelnější odlišností iX1 od modelu se spalovacím motorem jsou modré akcenty a zaslepená maska chladiče. Dojezd čistě elektrického SUV by měl být až 440 km! Energii na 120 km byste na rychlonabíječce měli do baterií dostat už za 10 minut, přičemž do 80 % se dostanete za dalších 19 minut. Na domácím Wallboxu to při jeho výkonu 11 kW dělá něco přes 1:30 h pro dobití 1/4 kapacity baterie.

bmw-ix1-production-begins-at-regensburg-plant4

Obrázek 1 z 15

Nové BMW X1

Už od října si můžeme nakonfigurovat nové BMW X1. Na českém trhu startuje cena 899 600 korunách. Kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 7,2 – 0,7 litru/100 km v závislosti na tom, zda sáhnete po nejvýkonnějším zážehovém motoru, vznětovém motoru a plug-in hybridu. Generace interně označovaná jako U11 se navíc začala nabízet také v čistě elektrické variantě iX1. Základní sDrive18i disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 230 Nm. Nejmenší SUV v rodině s délkou 4,5 metru nabídne zavazadlový prostor 540/1600 litrů. Objednávat lze již od října letošního roku.

Reklamy