fbpx

Nové SUV Hyundai Santa Fe odhaleno

Hyundai modernizuje svou vlajkovou loď s názvem Santa Fe. Po dvou letech od uvedení čtvrté generace velkého SUV se ukazuje facelift. Co přinese nového pro globální trh?

Novinky

Written by:


Santa Fe letos slaví 20 let od uvedení první generace. Například minulá generace svou robustností dokázala jako první sériový vůz dobýt jižní pól. K tomuto kulatému výročí si automobilka Hyundai nadělila modernizaci svého největšího SUV v nabídce na evropském trhu. Stává se tak po pouhých 2 letech od chvíle, kdy byla na ženevském autosalonu uvedena 4. generace.

Hyundai Santa Fe 20 years

Design

Značka Hyundai uvolnila první snímek modernizovaného Hyundai Santa Fe. Jak je patrné z fotky, facelift modelu Santa Fe bude rozvíjet design značky.

V porovnání se stávajícím modelem je znatelný agresivnější design modernizace. Ten dá sbohem propojení denního svícení přes stříbrnou lištu. Sportovnosti též dodá nejen optické rozšíření masky o hlavní světlomety, ale i podobně jako u zámořského modelu Palisade, dojde k optickému propojení masky se světlomety. Zde bude světelný podpis ve tvaru T pokračující do hlavních světlometů, které budou rozděleny tímto LED páskem denního svícení. Automobilka tento nový design označuje jako „integrovanou architekturu. Sportovní nárazník je jen pomyslnou třešničkou na dortu. Maska dostane prostorový vzhled. Nové Santa Fe se tak zřetelně odliší od zbytku nabízených modelů. Není se čemu divit, jelikož model se základní cenovkou nad hranicí 1 miliónu korun, by měl zřetelně dát najevo odlišnosti od zbytku cenově dostupných modelů značky a luxus nabízený velkým SUV.

  TEST: Hyundai i20 1.0 - tříválec na korejský způsob

Motorizace

Zákazníci značky Hyundai poprvé budou moci vyzkoušet třetí generaci platformy Hyundai. Nejedná se však o celosvětově první model s touto novou platformou ale jen v Evropě. Premiéru totiž měla již minulý tok v zámořském novém modelu Hyundai Sonata. Vlajkový model, po vzoru své sestry Kia Sorento uvedené už ve 4. generaci, nabídne na zcela nové platformě i elektrifikovanou zástavbu. Nabídne pravděpodobně stejné motorizace, které se nesou v duchu snižování flotilových emisí downsizingem a hybridními pohony. Potvrzený je jak hybrid bez možnosti dobíjení, tak i plug-in hybridní soustava. Dle mého názoru vsadí na kombinaci přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.6 T-GDI se šestistupňovým automatem s elektromotorem o výkonu 44,2 kW. Energii bude elektromotor brát z lithium-iont-polymerových baterií o kapacitě 1,49 kWh, které budou umístěny pod podlahou, aby neomezovaly vnitřní prostor. Sorento Hybrid disponuje výkonem 169 kW a kroutícím momentem 350 N.m. Specifikace s plug-in hybridním pohonem však není známá.

V interiéru by se měly odehrát změny k dotažení do dokonalosti. To má jen umocnit pocit luxusu. Dbát se bude i na komfort a zlepšení aktivní bezpečnosti pomocí asistentů.

  Toyota Gazoo Racing představuje nový seciál pro 24 hodin Nürburgringu a není to Toyota

I přes značné množství úprav, a hlavně kvůli nové použité platformě je zajímavé, že automobilka Hyundai mluví o novém Santa Fe pouze jako o modernizaci.

K zákazníkům se faceliftovaný model Santa Fe dostane ve čtvrtém čtvrtletí 2020. Na podrobnější informace ohledně modernizace si budeme muset ještě chvilku počkat. Budou zveřejněny v nadcházejících týdnech.

Reklamy