fbpx

Novinka Opel Mokka ve znamení ekologie

U nové generace Opelu Mokka nezůstal kámen na kameni. Není se čemu divit. Minulá generace patřila ještě koncernu GM. Jaké novinky přinesla nová generace pod taktovkou skupiny PSA?

Novinky

Written by:


Automobilka pokračuje po nové generaci Corsy, dodávky Vivaro-e a osobní verzi Zafira-e v představování bezemisních modelů. Nová generace modelu Mokka se přeměnila také na plně elektrický crossover. Novinka ztratila z názvu „X“, které doposud propojovalo všechny SUV značky Opel. Hlavní změnou se stala použitá technika. Opel Mokka již nesdílí většinu prvků s Chevroletem Trax, ale právě od sourozenců ze skupiny PSA.

Exteriér

Velkou inspirací Mokky se stal koncept Opel GT X Experimental z roku 2018. Novým prvkem modelů značky bude maska Opel Vizor. Úzká maska spojuje světlomety IntelliLux LED matrix. Je to návrat do historie automobilky Opel, protože masku chladiče spojenou se světlomety měl například legendární Opel Manta. Mokka o sobě dává znát, že myslí na ekologii, hlavně přes nepřehlédnutelnou kombinaci zelené s leskle černou barvou. K dispozici budou 18“ kola. Mokka se zmenšila o 12,5 cm na celkových 4,15 metru. To značí zkrácení převisů – o 61 mm vepředu a 66 mm vzadu, ale rozvor se prodloužil o 2 mm. Zároveň se karosérie natáhla o 10 mm do šířky. Opticky tak vypadá vůz nižší a širší.

  PSA představilo trojici bezemisních dodávek

Interiér

Interiér působí na poměry B-segmentu velmi luxusně. Přispívá k tomu digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12“ a jemu sekundující dotykový až 10“ displej multimédií. Automobilka takto řešenou koncepci palubní desky označuje jako Pure Panel, kvůli kterému najdeme v interiéru minimum tlačítek. Konektivita městskému crossoveru není cizí. Propojit vůz s vaším chytrým telefonem přes AppleCar Play nebo Android Auto bude hračka. O mobilní telefon se postará středová konsole s gumovým povrchem, kde si ho můžete nechat indukčně nabíjet. Luxusní dojem budí pohodlná sedadla v kombinaci kůže a Alcantara. Kohokoliv potěší kufr o objemu 350 litrů, který je u městského SUV dostačující.

Opel Mokka-e interiér

Pohon a podvozek

Plně elektrická varianta disponuje výkonem rovných 100 kW. Točivý moment 260 Nm je dostupný ihned. Baterie o kapacitě 50 kWh zaručí dojezd 322 kilometrů v módu Normal (měření WLTP) . K dispozici jsou hned tři jízdní režimy Eco, Normal a Sport. Rychlonabíječka nabije elektromobil na 80 % už za 30 minut. Nová Mokka-e je připravena pro všechny možnosti nabíjení, od jednofázové po třífázovou při 11 kW. Elektronicky omezená rychlost je na elektromobil dostačujících 150 km/h. Platformu CMP (Common Modular Platform) použitou u nové generace Mokky, nalezneme například u DS 3 Crossback. Karosérie zhubla 120 kilogramů, zároveň je nyní tužší o 30 %. Spalovací motory se v nabídce ukážou brzy. Můžeme očekávat stejnou paletu motorizací, jakou nabízí Peugeot 2008.

  Dakarské speciály míří do Čech! K vidění budou v rámci Peugeot Emotion Days.
Opel Mokka-e

Bezpečnost

O bezpečí posádky se postarají již zmíněné LED matrix světlomety s funkcí neoslňování protijedoucích řidičů, zásoba jízdních asistentů nebo v případě nouze již povinný prvek pro nové automobily eCall, který zavolá sám záchranku v případě nehody. Dokáže nejen říct svou polohu nebo podle vystřelených airbagů deformovanou část vozidla, ale podle počtu zapnutých pásů dokáže říct, kolik pasažérů je v autě. Ve městě se bude hodit zadní 180stupňová kamera poskytující pohled z ptačí perspektivy.

Novinku si můžete prohlédnout též v pohybu. Poslední ze zajímavostí novinky je 8-letá záruka na baterie. Do prodeje půjde nový Opel Mokka již letošní léto, avšak k prvním zákazníkům dorazí až z počátku roku 2021. Kvůli elektrickému pohonu lze očekávat vyšší cenovku. Později Mokku-e doplní obyčejné verze s benzínovým potažmo dieselovým motorem.

Reklamy