fbpx

Nový Abarth 500e: kapesní raketa v elektrice!

Novinky

Written by:

Druhý zbrusu nový Abarth již čerpá energii z baterií. Zatímco crossover Abarth Pulse se spalovacím motorem znají pouze v Brazílii, nový Abarth 500e poznáme, co nevidět také u nás! Přijde škorpion o svůj charakter nebo dostane nový náboj!

Značka Fiat Abarth nedávno aktualizovala stárnoucí předchozí generaci modelu 500 s benzinovým motorem pro rok 2023, ale už příští rok jej doplní jeho bezemisní nástupce. Přední kola pohání elektromotor, který nabízí vyšší výkon než běžné elektromobily s logem mateřské společnosti.

Podle tiskové zprávy by se novinka měla být „Abarth více než kdykoli předtím“. Elektrická architektura funguje lépe než benzínová díky lepšímu rozložení hmotnosti, lepšímu točivému momentu a širšímu rozvoru. Jednoduché, že? Počítat ale musíte také s vyšší hmotností, která se v malém čiperovy úplně neschová. Abarth ale vyzdvihuje svou novinku dál. Abarth 500e má být nově více konkurenceschopný než kdykoliv předtím. Řidiči by po ostré pětistovce měli sáhnout kvůli jeho hravější povaze.

Další koně k dobru

Fiat 500e nabízí 117 koní a 220 Nm prakticky okamžitého točivého momentu. Abarth zvyšuje výkon na 155 koní a 235 Nm. Výkon 38 koní a 15 Nm navíc se nemusí zdát jako velký skok, ale elektrický hot hatch zrychlí z 0 na 100 km/h za sedm sekund, tedy o celé dvě sekundy rychleji než Fiat 500e. Volit si můžete celkem ze tří jízdních režimů: Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track.

Režim Turismo umožňuje plynulejší akceleraci a nižší výkon (maximální výkon 100 kW místo 113 kW, točivý moment 220 Nm místo 235 Nm). Režim Scorpion Street již dává řidiči pocit, že má, co dočinění a opepřenou 500e. Oba zmíněné režimy nabízí funkci jízdy jedním pedálem. Vůz zpomalí pokaždé, když zvednete nohu, a kinetickou energii promění do cenných Wh v baterii. Opomenout byste neměli na režim Scorpion Track určený pro ultimativní řidičský zážitek za volantem.

  Nové Lamborghini Urus oslavilo českou premiéru

Abarth provedl několik testů, aby zjistil, o kolik je elektrický hatchback rychlejší ve srovnání s modelem 695 a jeho přeplňovaným benzinovým motorem o objemu 1,4 litru. Tvrdí, že zrychluje z 20 na 40 km/h o sekundu rychleji. Jeho hlavním teritoriem bude město a jeho okolí. ALE! Srovnání na okruhu ukázalo, že elektromobil je na okruhu Misto Alfa Romeo o sekundu rychlejší než Abarth 695. V tomto případě je nutné uvažovat nad reálným dojezdem.

Pikantní 500e byl vybaven větší ze dvou dostupných baterií pro 500e. Jedná se o 42kWh baterii, kterou lze nabíjet výkonem až 85 kW. Po pětiminutovém ponechání vozu v zásuvce je k dispozici přibližně 40 kilometrů dojezdu, zatímco 35minutové nabíjení doplní baterii na 80 procent. Díky Bluetooth a aplikaci „MyEasyWallbox“ si můžete wallbox nastavit a hlídat si jeho provozní stav.

Limitka doslova!

Počet plně naložené startovní edice nazvané Scorpionissima bude omezen na 1949 kusů. Počet kusů je odkaz na rok založení značky Abarth. Lze ji mít s tímto poutavým lakem Acid Green nebo Poison Blue, které jsou kombinovány s polepy na boku. Abarth 500e jezdí na exkluzivních 18palcových kolech a dostane řadu vylepšení: pevnou skleněnou střechu, tónovaná zadní okna, sportovní kovové pedály a ocelové prahové lišty.

Přední sedadla přiléhající k tělu jsou vyhřívaná a jsou potažena Alcantarou v kombinaci s dvojitým prošíváním. Sedadla mají integrované opěrky hlavy s laserem vyrytým modernizovaným logem Abarth v zelené barvě Acid Green, které se nachází také na volantu. Vpravo od sedmipalcového digitálního displeje řidiče se nachází 10,25palcová dotyková obrazovka s bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto.

Tesla není první v prodeji elektromobilů v Evropě!

Přestože se jedná o malý vůz, Abarth 500e se může pyšnit vynikající výbavou. Za zmínku stojí bezklíčový přístup, bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, 360stupňová kamera, audiosystém JBL a automatická klimatizace. Součástí výbavy je i generátor falešného zvuku, který napodobuje benzinový motor a naštěstí jej lze vypnout. Přeci jen, kdo by chtěl slyšet zpoza zvuk výkonného čtyřválce, logicky sáhne po modernizovaném starém Abarthu 595 nebo 695.

  Hyundai Ioniq 6 First Edition: více stylu pro zákazníky

Nový Abarth 500e není pouze hatchback. Naštěstí stejně jako jeho předchůdce se spalovacím motorem nabídne také kabriolet s černou látkovou střechou a stejnými dvěma možnostmi laku karoserie. Narozdíl tedy od klasického Fiatu 500e, Abarth nepřijde v provedení 3+1.

Abarth 500e

Obrázek 1 z 14

Lépe to neřeknu

Olivier Francois, výkonný ředitel společnosti FIAT & Abarth a globální marketingový ředitel společnosti Stellantis, k tomu uvedl: „Dnes slavíme milník v historii značky Abarth: současně představujeme první elektrický Abarth v Evropě, jehož základem je nový model 500e, a zároveň uvádíme značku na trh v Brazílii představením nového modelu Abarth Pulse. Nový Abarth 500e je jedním z nejzajímavějších uvedení na trh v historii značky: je to skvělý přírůstek do nabídky Abarthu. Rád o něm přemýšlím jako o rodině, takže naše fanouškovská základna bude zapojena do každého kroku naší cesty k elektrifikaci.“

Francois pokračoval: „Možná se ptáte: „Proč elektrický pohon?“. No, v podstatě nás k tomu přiměl výkon: ve skutečnosti je každá změna provedená v modelu Abarth zaměřena na dosažení co nejlepších jízdních výkonů. Přesně tak na to vždy šel náš zakladatel Carlo Abarth. Takže z tohoto pohledu řekněme, že se nic nezměnilo: lepší zrychlení, lepší ovladatelnost, více zábavy. A pak je tu legendární podpis značky Abarth: její zvuk. To vše bude živit naše přeřazení na globálnější přítomnost: Nový Abarth Pulse v Brazílii je fáze 1, pak se dočkáme fáze 2, až se nový Abarth 500e dostane na trhy mimo Evropu, včetně Japonska a Brazílie. Když to všechno spojíme dohromady, dostaneme to, čemu říkáme více Abarth než kdykoli předtím!

Reklamy