fbpx

Nová šance pojetí skomírajícího modelu Mégane?

Už to vypadalo, že Renault zařízne svůj hatchback v segmentu C. Nakonec Mégane najde místo alespoň jako elektrický crossover.

Novinky

Written by:


Posun v technologiích podněcuje nejen sama společnost a jejich požadavky zákazníka, ale také environmentální požadavky Evropské unie vytvářejí nemalé vrásky všem automobilkám na evropském trhu. Značka Renault se s touto výzvou popasovalo po svém. Přivítejme Renault Mégane eVision.

V březnu Renault dokázal, že nabídne svým zákazníkům notnou dávku komfortu a luxusu MORPHOZ. Také on představuje novou vizi sdílení automobilů a ukazuje možnost plně autonomního provozu. Morphoz a Mégane iVision mají společný prvek – emblém značky na boku vozu před předními dveřmi.

Renault popisuje nový koncept jako inovativní a průkopnický Mégane eVision. Je předobrazem nové generace elektromobilů založených na zcela nové modulární platformě CMF-EV a samotné budoucnosti modelu, o které se v nedávné minulosti hodně hovořilo. Pravděpodobně se tak setkáme s pátou generací hatchbacku jakožto zvýšeným elektromobilem. Podobný osud postihl novou generaci Citroënu C4.

Renault Mégane eVision

O stupeň výš?

Mégane eVision symbolizuje návrat značky Renault do samotného jádra trhu. Představuje budoucnost kategorie „kompaktů“, kam jednoznačně patří svou prostorností a svými vnitřními rozměry. Na první pohled je zřejmé, že pravděpodobně novinka naroste do rozměrů. Není tomu tak. Délka je menší o plných 14 centimetrů. Špatné odhadování rozměrů napomáhá horizontální linie předních i zadních světlometů, svalnaté blatníky nebo krátké převisy karosérie. Zajímavostí je také “ztráta” klik zadních párů dveří. Na první pohled se dál rozvíjí design denního svícení, které se nyní více kroutí a již nemá tvar písmene C. Mégane eVision pokračuje v historii vozidel Mégane trvající již 25 let. Kombinace vyšší karosérie a nejtenčí baterie na trhu přesto poskytnou větší komfort pro jeho posádku.

  Elektromobily (ne)představené v Ženevě 2020
Renault Mégane eVision

Mégane eVision s nejtenčí bateriemi na trhu

Mégane eVision maximálně využívá možností, které tato nová platforma aliance Renault-Nissan-Mitsubishi nabízí. Tento dynamický sedan disponuje například jednou z nejtenčích baterií na trhu a novou velmi malou pohonnou jednotkou, které zvyšují jeho prostornost. Vysoká technická úroveň jeho určitých stránek a světelný podpis podtrhují tuto modernost. Ruší zavedená pravidla týkající se využívání, proporcí, designu a také energetické účinnosti.

Renault Mégane eVision

Změna jízdních vlastností k lepšímu

Podle značky představuje tento koncept vůz, který dokáže zákazníky přimět ke koupi elektrického vozu. Mégane kompenzuje zvýšenou stavbu karosérie nízkým těžištěm díky zástavbě baterií v podlaze, proto by se neměli lišit dojmy za volantem. V tiskové zprávě zmínili přímo zábavu z řízení, komfort a pohodu.

Renault Mégane eVision

Luca De Meo o konceptu

„Díky naší nové platformě CMF-EV, vyvinuté aliancí, jsme zrušili omezení týkající se designu, tvaru, energetické účinnosti a využívání, abychom si mohli představit naše show-car vozidlo Mégane eVision. S nejtenčí baterií na trhu, velmi kompaktní 4,21 metru dlouhou karoserií a s prostorností vozidla segmentu C je Mégane eVision vrcholným dílem vynalézavosti! Vzali jsme jeden z našich nejikoničtějších modelů a spojili jsme ho s budoucností. Mégane eVision redefinuje Mégane a Renault redefinuje Renault. Je to pouhý začátek, který předznamenává příchod nové generace elektromobilů prošpikovaných inovacemi.“ Luca De Meo, generální ředitel skupiny Renault

  TOP 10: Design, který šokoval
Renault Mégane eVision

Jestli vás nový vzhled a celkové pojetí modelu mile zaujalo, potěší vás zpráva, že produkční model by se měl na trhu ukázat již příští rok. Vzhledem k popularitě elektromobilů lze předpokládat použití také konvenčních motorů jakou je například u Opelu Mokka.

Reklamy