fbpx

Nový Ford Escape: takhle bude vypadat naše Kuga

Novinky

Written by:

Model Escape se ve své čtvrté generaci začal prodávat na podzim 2019. Nyní se dočkal typické aktualizace v polovině cyklu. Proč se zabývat vozem z USA? Escape je známý na jiných trzích, včetně toho našeho, jako Kuga! Co tedy můžeme již brzy očekávat v nejprodávanějším plug-in hybridním SUV?

Facelift se výrazněji dotkl přední části vozu. Ostře řezané hlavní LED světlomety, které jsou standardem pro celou modelovou řadu, vzájemně propojuje LED lišta lemující horní hranu masky v rámci výbavy ST-Line Elite. Maska chladiče tvoří nově osmiuhelník. Vzadu takřka novinku nerozeznáte s předchozím modelem. Celkem s podivem nový difuzor verze ST-Line Elite v porovnání se starší ST-Line vypadá méně sportovně až skoro lacině. Dvě koncovky výfuku ale zůstaly přiznané. Nová je grafika světel s o něco tmavším krycím plastem.

Standardem pro verzi ST-Line Elite a volitelnou výbavou pro ST-Line Select jsou větší 19palcové slitiny, které kompaktnímu crossoveru dodávají větší přitažlivost na silnici.

Šéf designu Fordu Amko Leenarts říká, že „ne každý zákazník chce robustní, krabicovité SUV“, a právě proto zůstává Escape šmrncovnější a s o něco více hranami sportovnější.

Ford Escape ST-Line Elite 2023

Obrázek 1 z 21

Escape digitalizuje!

Výraznější změna je patrná po vstupu do kabiny, protože Ford Escape 2023 přechází na informační a zábavní systém SYNC 4. Od modrého oválu dstanete bezdrátové technologie Apple CarPlay a Android Auto a podporou aktualizací OTA. Stejně jako čerstvě modernizovaný Focus zaujme uvnitř především velkorysou úhlopříčkou 13,2 palce a plně digitálním 12,3palcovým přístrojovým štítem. O trochu jiné je ovládání topení a klimatizace, jemuž zůstaly klasiké otočné ovladače.

  Baby Jeep odhalen bez maskování! Od konceptu se neliší

V závislosti na úrovni výbavy a vaší konfiguraci může být vůz vybaven množstvím bezpečnostních technologií: asistentem vyhýbání se řízení, adaptivním tempomatem (s funkcí Stop & Go), prediktivním rychlostním asistentem, 360stupňovou kamerou, zadními parkovacími senzory a funkcí Cross Traffic Braking.

Systém Co-Pilot 360 je nyní součástí výbavy modelu Escape s asistentem pro křižovatky 2.0, který snižuje riziko střetu s chodci při odbočování. Už by vás tedy za volantem nemělo čekat nemilé překvapení schované za rohem. Asistent pro sledování mrtvého úhlu se dočkal rozšířené funkce. Nově kromě kontrolky zabudované v bočním zrcátku také vibruje volant, aby řidiče upozornil na možnou kolizi. Chválím!

Vylepšovalo se také pod kapotou

Co se týče motorů, Ford Escape ST-Line 2023 se dodává s 1,5litrovým motorem EcoBoost o výkonu 180 koní přenášeným na přední kola nebo dle preferencí na všechna kola. Alternativně si můžete crossover pořídit s plně hybridním pohonem s dojezdem odhadovaným podle EPA na více než 550 km. Verze ST-Line Select a ST-Line Elite dostanou větší 2,0litrový EcoBoost o výkonu 250 koní a standardní pohon AWD spolu s volitelným hybridním pohonem.

Nový Ford Transit Custom si lze objednat jako EV, PHEV nebo s nafťákem!

V nabídce je také Plug-In Hybrid, který kombinuje 2,5litrový benzinový motor pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem a s automatickou převodovkou. Jeho kombinovaný výkon dodávaný na přední nápravu činí 210 koní. Podle údajů EPA ujede Escape PHEV až 60 kilometrů čistě na elektřinu. Denní popojížďky městě tedy můžete v ideálním případě využívat pouze elektrického režimu. Plné dobití baterie zabere nějaký čas, přibližně 10 až 11 hodin při nabíjení 110 V úrovně 1 a tři a půl hodiny při nabíjení 240 V úrovně 2.

  Futuristické MPV Hyundai Staria. Má se konkurence bát?

Jak si stojí výbavy?

Model začíná na výbavové úrovni Base, pokračuje Active, Platinum, ST-Line, ST-Line Select, ST-Line Elite a Plug-In Hybrid.

První dvě úrovně výbavy mají standardně pohon předních kol a volitelně AWD. Výbava ST-Line za příplatek je s pohonem AWD. Standardně s pohonem všech kol můžete počítat až u výbav ST-Line Select a ST-Line Elite, přičemž první z nich se prodává s 2,0litrovým EcoBoostem, zatímco druhá s 2,5litrovým hybridem.

TEST: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost – ve městě potěší

Hierarchicky se mezi výbavy ST-Line Select a ST-Line Elite řadí luxusnější verze Platinum a hybridním pohonem. Nejdražší z této skupiny je Plug-In Hybrid. Konfigurátor bude brzy spuštěn na webových stránkách Fordu před začátkem roku 2023, kdy se osvěžený kompaktní crossover začne dodávat prodejcům. Jen pro představu základ vyjde na nějakých 677 tisíc korun a nejdražší plug-in hybrid v přepočtu na nějakých 985 000 Kč.

Suma sumárum

Zatímco si „amíci“ mohou svůj Ford Escape 2023 již objednat, my si musíme ještě nějakou dobu počkat. Do prodejen dorazí začátkem příštího roku, tudíž lze očekávat, že maximálně do té doby se představí také facelift naší Kugy.

Každopádně už jen z výčtu novinek bychom mohli dostat ještě konkurence schopnější SUV. Oblíbenost plug-in hybridní verze dokazuje fakt, že v tomhle soupeři zaostávají.

Reklamy