fbpx

Nový Opel Astra GSe: trať, ekologie a praktičnost

Novinky

Written by:

Opel vrací na svět sportovní modely! Samozřejmě s jistou dávkou kompromisů. Prvním je kompaktní Opel Astra GSe a praktické kombi Astra ST GSe. Dle automobilky se jedná o nejlepší spojení dvou světů. Nezalekne se výjezdu na závodní trať, ve městě zas potěší úsporným provozem.

V květnu 2021 Opel naznačil znovuzrození „GSe“ projektem elektrické restomodifikace na bázi modelu Manta. Rychle před pár týdny značka Stellantis potvrdila, že se tři písmena vrátí pro sportovní vozy vybavené hybridním nebo čistě elektrickým pohonem. Namísto „Grand Sport Einspritzung“ (Grand Sport Injection) to nyní znamená „Grand Sport Electric“. V čele stojí Astra GSe z roku 2023 v karosářských verzích hatchback a kombi.

Opel vrátí do hry sportovní vozy v rámci podznačky GSe

Elektrika pomáhá na trati a šetří peníze ve městě

Novinka využívá plug-in hybridní uspořádání s kombinovaným výkonem 225 koní (165 kilowattů) a maximálním točivým momentem 360 newtonmetrů. Na své soupeře však ztrácí. Každý z koncernového tria modelů Škoda Octavia RS iV, VW Golf GTE a Cupra Leon eHybrid poskytuje výkon 245 koní (180 kW) a 400 Nm.

Co Opel prezentuje jako sportovní model, nabízí jeho francouzský sourozenec v normálním balení. Stejná čísla má i mechanicky příbuzný Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8. Osmistupňová automatická převodovka přenáší výkon elektromotoru a 1,6 litrového čtyřválce na přední kola. Baterie o kapacitě 12,6 kWh pomůže ke spotřebě blížící se k hranici 1 l/100 km (dle WLTP; přesně 1,2 l/100 km). Uvidíme co v praxi.

  Opel Astra oficiálně! Nezůstal kámen na kameni

TEST: Opel Astra 1.2 Turbo – Stylový pohodář

V porovnání s běžnou Astrou sedí GSe o 10 mm blíže k vozovce. O ryzí hothatch se nejedná, ale sportovní nastavení těží z přepracovaných tlumičů na přední i zadní nápravě. Inženýři z Rüsselsheimu také upravili řízení pro přímější odezvu.

Žádný úlet nečekejte

Kromě mechanických změn má pikantní duo hatchbacku a kombi o něco agresivnější exteriér s přepracovanými nárazníky. Část nárazníku je nyní lakována černě stejně jako zrcátka, střecha a loga automobilky. Nová jsou 18palcová kola z lehkých slitin odvozená od kol již zmíněného modelu Manta GSe.

Nový Opel Astra oficiálně! Nezůstal kámen na kameni

Novinka se pochlubí vylepšeným interiérem se sportovními sedadly s certifikací AGR, která jsou potažena Alcantarou a jsou určena výhradně pro tuto verzi. V infotainmentu nyní lze volit mezi třemi jízdními režimy: Sport, Hybrid a Elektrisch. Označení GSe uvnitř i zvenčí dává každému najevo, že se nejedná o běžnou Astru.

„Nová Astra GSe a nová Astra Sports Tourer GSe jsou ideálními vozy pro uvedení naší nové dynamické podznačky, která je plně v souladu s naší strategií stát se do roku 2028 plně elektrickou značkou,“

Florian Huettl, generální ředitel společnosti Opel

Sportovní plug-in hybridní derivát oblíbeného modelu stojí na vrcholu modelové řady Astra a představuje odrazový můstek k tomu, aby se Opel od roku 2028 stal v Evropě čistě elektrickou modelovou řadou. Všechny značky patřící do konglomerátu Stellantis se do konce desetiletí rozloučí se spalovacími motory ve svých osobních vozech, některé dříve než jiné.

  Smart #1 poprvé na denním světle! Nezůstal kámen na kameni

Opel Astra GSe

Obrázek 1 z 14

Suma sumárum

Novinka se snaží přesvědčit milovníky rychlého svezení, že spalovací motor s elektrickou výpomocí umí vykouzlit úsměv na tváři. Důležité je, aby nastavení podvozku a pohonné jednotky to dokázal v praxi. Slabší plug-in hybrid s 180 koňmi vychází na nějakých 859990 korun. Snad se Astra GSe udrží i v praktičtějším balení kombi pod milionovou hranicí.

Reklamy