fbpx

O co jsme přišli v Ženevě 2020

Pojďme se podívat na výběr novinek letošního nekonaného autosalonu Ženeva.

Novinky

Written by:


Asi každý z nás zaregistroval rušení akcí v důsledku pandemie COVID – 19. První velká zrušená akce byla právě se blížící autosalon v Ženevě, konající se od 5. 3. do 15. 3.

Prezentace konceptů, či mnohdy světových premiér nových modelů každoročně přiláká na 600 000 návštěvníků. Akce byla zrušena zcela nečekaně, a tak spoustu fotografů fotilo jen smutný pohled na výstavní halu plnou již nachystaných stánků automobilek, které však neměly sebemenší šanci se zde prezentovat.

Nyní jsme však pro vás udělali souhrn novinek, které odprezentovaly automobilky online formou. I tak nabídl překvapení v podobě ultimativního sportovního náčiní.

Alfa Romeo Giulia GTA/GTAm

Skalní fanoušci vědí, po přečtení magické zkratky GTA ve spojení s Alfou Romeo znamená pořádně nadupanou bestii. Alfa oprášila název ze staré legendy Giulii GTA z roku 1967 v rámci oslav 110. výročí značky Alfy Romeo. Ta nová vychází ze sériového sedanu střední třídy Giulia Quadrifoglio, je odlehčená o nezanedbatelných 100 kilogramů a pod kapotou je burácející motor od Alfy 2,9 V6 Bi-Turbo s výkonem 540 koní. Pokud se nebudete chtít o tento stroj dělit a přidat na jedinečnosti i pro vás má Alfa variantu. Verze GTAm přidává ochranný vnitřní rám, závodní sedadlo pro vás a spolujezdce doplněné o šestibodové pásy. S hmotností 1520 kg Alfa Romeo Giulia GTAm vystřelí na stovku za 3,6 sekundy. Limitovaná nabídka po 500 kusech každé verze nebude pro všechny. Potencionální zájemci si budou muset z účtu vybrat částku 176 500 eur v případě „obyčejné“ verze GTA, u GTAm je cena 181 500 eur. V přepočtu skoro 4,8 milionu korun, popřípadě přes 4,9 milionu korun se nabízí otázka, jestli peníze investovat už do supersportu. Pro zájemce, jimiž budou hlavně skalní fanoušci značky, si myslím, bude tato cena za limitku vyhovovat.

Aston Martin V12 Speedster

Aston Martin uvolnil do světa po dlouhé době velmi zajímavou limitku. Jako základ automobilu posloužil Aston Martin Vantage. Design je však docela odlišný zcela jiná kapota a nárazníky zlepšují chlazení a celkovou aerodynamiku vozu. Kokpit je nekompromisně rozdělen a krom malého průzoru v interiéru jsou spolujezdec a řidič odděleni v separátních kokpitech. Zájemci se můžou těšit na dílo z dílny Q by Aston Martin, které disponuje nadmírou použitých lehkých materiálů, jakými jsou hliník a karbon. Karbon-keramické brzdy jsou připravené pro nejhrubší závodní podmínky. Pod kapotou na vás čeká přeplňovaná V12 o objemu 5,2 litru o výkonu rovných 700 koní, které jsou posílány jen na zadní nápravu přes osmistupňový automat ZF. Speedster se dostane z nuly na stovku za 3,5 sekundy a ručička tachometru bude pokračovat až do 300 km/h. Výroba je omezena na 88 kusů při počáteční ceně 765 000 liber. Přímým konkurentem by se tak eventuelně mohl stát McLaren Elva.

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback v nové generaci se zbavilo po vzoru sourozenců dnes již ne moc vyhledávané tří dveřové verze. Design pouze rozvíjí nastolené linie nových automobilů značky Audi, některé jeho prvky můžou tak evokovat jiný model. Ve výbavě 4,34 metru dlouhého hatchbacku je například podvozek s adaptivním řízením tlumičů. Motory budou zatím 1.5 TFSI o výkonu 110 kW a 2.0 TDI o výkonu 85/110 kW. V interiéru nalezneme šestistupňový manuál nebo sedmistupňový S tronic. Do budoucna se počítá se zástavbou elektrifikace nebo pohonu všech kol. Přístrojový štít může obsahovat až 12,3“ displej, nové je také hlasové ovládání nebo head-up displej. Hatchback by měl příští rok slavit 25 let své existence, tak se nechme překvapit co si na nás Audi přichystá.

Bugatti Chiron Pur Sport

V Molsheimu se zrodila nová, rychlejší a nižší verze Chironu. V překladu pur sport znamená čistý sport. Tužší pružiny, příď položená blíž vozovce nebo křídlo široké 1,9 metru poskytující větší přítlak spolu se sníženou hmotností o 50 kg vyloženě svádí Bugatti prohnat po klikaté silnici. Právě tam je Chiron Pur Sport jako doma. Obrovské pneumatiky o rozměrech 285/30 R 20 na přední nápravě a 355/25 R 21 vzadu mají za úkol také přenést výkon 1500 koní a 1600 newtonmetrů na silnici. Maximální rychlost je omezena na 350 km/h. Limitovaná verze Chironu vznikne v 60 kusech. Cena tohoto modelu je opravdu vysoká, činí 3 000 000 eur BEZ DANĚ!

  Sportovní náčiní s názvem Acura TLX

Cupra Fermentor

První samostatně vyvíjený model značky Cupra je na světě. Jedná se o SUV veliké skoro 4,5 metru na délku, přes 1,8 metru na šířku, lehce nad 1,5 metru na výšku a rozvor dosahuje slušných 2,68 metru. Jak naznačil koncept z minulých let pod kapotou vedle 2.0 TSI o výkonu 228 kW a točivém momentu 400 N.m. je i plug-in hybridní soustava. Ta nabízí sice nižší výkon 180 kW ale stejný počet newtonmetrů. Výhodou plug-in hybridní soustavy je zástavba s Li-ion akumulátorem, který s 13kWh nabízí 50 km čistě na elektřinu. V interiéru stojí za povšimnutí 12“ displej infotainmentu nebo nový volant umožňující skrze tlačítko start motoru nebo volení jízdních režimů Cupra.

DS 9

DS 9

Nová vlajková loď značky DS již je dlouho očekávaný sedan. Luxusní, elegantní zkrátka takový sedan pro klientelu s vyššími nároky, jaký má být. Nabízí nespočet jízdních asistentů od sledování jízdního pruhu, přes sledování pozornosti řidiče po noční vidění. Motorová paleta je omezena na plug-in hybridní soustavu o výkonu soustavy 250 koní potažmo vrcholná verze o výkonu 350 koní s pohonem všech kol. Nabízí též jízdní režimy bezemisní, při jehož zapnutí se rozsvítí modré led světlo umístěné v horní části čelního skla., hybridní zde sám automobil přepíná druh pohonu v závislosti na stylu jízdy a sportovní.

Hyundai i20, Hyundai i30

Hyundai i20

Nová generace i20 byla představena těsně před ženevským autosalonem, avšak výstavní a světovou premiéru si měla po boku s faceliftem Hyundaie i30 odbýt právě tam. Hyundai i20 představil nový designerský směr pro vozy Hyundai, který je více zaměřen na sportovně elegantní vzhled. Jeho minulá generace prošla naším redakčním testem. Hyundai i20 se opět o fous zvětšil, proto může nabídnout slušivý objem zavazadelníku 351 litrů. Pod kapotou bude k dispozici nově 48 V mild hybridní soustava umožňující ekonomičtější provoz. Modernizace pro i30 přinesla předělanou přední část včetně jiného nárazníku a grafiky koncových svítilen, stejně jako u menší i20 48 V mild hybridní soustavu 48 V mild hybridní soustavu a nové jízdní asistenty.

Koenigsegg Gemera

koenigsegg gemera

Tříválec nemá v autě, co dělat ozývá se mnohdy právem na veřejnosti. Ale co když takový tříválec má výkon 600 koní a 600 N.m.? Pořád nic? Tak dodejte k tomu další 3 elektromotory, které ve spolupráci se tříválcem mají výkon 1700 koní a 3500 N.m. Když řekneme, že z nuly na sto za 1,9 sekundy a maximální rychlost je magických 400 km/h, už se není čemu divit. Zároveň se však do interiéru vejde čtyř členná posádka. Při dojezdu na 75litrovou nádrž až 1000 kilometrů se tak stává Gemera ideálním přepravníkem na dlouhé vzdálenosti. Co už tak ideální není je fakt, že vznikne tohoto 1850 kilogramů vážícího GT pouhých 300 kusů. Posledním obrovským číslem je cena exempláře v přepočtu 22.9 milionu korun.

McLaren 765 LT

McLaren šel u verze 765 LT nekompromisně po kilogramech navíc. Automobilka s kořeny v anglickém Wokingu vyměnila výfukovou soustavu z oceli za titanovu, která je o 40 procent lehčí, z interiéru vzala audiosystém a klimatizaci, oboje však dává bez příplatku na přání zpět, naopak do interiéru dala karbonová sedadla. Dosáhli celkové hmotnosti pouhých 1339 kilogramů. Z nuly na sto se dostane za 2,8 sekundy na dvojnásobné tempo za 7,2 a maximální rychlost atakuje 330 km/h. Není se čemu divit, když se o pohon stará 4litrový osmiválec s twinturbem.

Mercedes-Benz E-Class

Mercedes-Benz třídy E

Modernizace u třídy E je podstatně razantnější než třeba facelift u Mercedes-Benz třídy C. Facelift „éčka“ tak proměnil nejen kompletně přední část vozu, ale i tu zadní, zde se víc připodobnil k novému Mercedes-Benz CLS. Jak to bývá zvykem ani zde nechybí velké doplnění jízdních asistentů, včetně toho, který pozná při jízdě nedržení volantu. Když je řeč o volantu má zcela nový design. K stávajícím motorizacím se připojí nový benzínový dvoulitr s 48voltovou mild hybridní soustavou. Výkon celé soustavy pak dosahuje 215 kW. Paleta motorů tak má výkonové rozpětí od 115 do 270 kW u zážehových motorů a u vznětových 118 až 243 kW. Později bude doplnění o verze AMG.

  Mercedes-Benz chystá pro Ženevu příval novinek. Dočkáme se faceliftu třídy C i čtyřdveřového AMG GT

Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 Turbo S

Představuje novou vrcholnou specifikaci Porsche 911. Karosérie nabyla na „svalech“ vepředu i vzadu čímž se mohl rozšířit i rozchod kol. Na sportovnosti přidává vetší přítlačné křídlo. O pohon se stará nový 3,7litrový boxer se zvětšenými dvěma turbodmychadly. Obě nápravy přenáší 650 koní a 800 N.m. přes osmistupňové dvouspojkové ústrojí. Na stovku se Turbo S dostane za 2,7 sekundy, na dvě stě za 8,9 a ručička tachometru bude pokračovat až do 330 km/h. V Německu přijde kupé Turbo S s počáteční cenou 216396 eur a kabriolet s cenou 229 962 eur.

Seat Leon

Seat Leon hatchback

Nová generace Leonu je pro Seat velmi zásadním milníkem, protože doposud se jedná o jejich nejprodávanější model. Po stránce designu jde ve šlépějích modelu Tarraco. Zástavba motorů je stejná jako u koncernových sourozenců. Leon se představil jako poslední z nich. Stejně jako VW Golf a Audi A3 se zbavil již v minulém provedení třídveřové verze SC a v tomto trendu pokračuje i v této generaci. Na rozdíl však od nich bude v ostré verzi Cupra Leon.

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Modernizace roztomilého modelu značky Suzuki se nesla spíše v minimálních retuších a dolaďování. Ignis má teď větší množství individualizace přidáním nových odstínů barev. Pozměněna byla nepatrně maska chladiče a nárazníky vepředu i vzadu. Pod kapotu se nastěhuje vylepšená verze 1,2 Dualjet s mild hybridním ústrojím a větší 10 Ah lithium-iontovým akumulátorem. Spotřebu při rychlejší jízdě nebo svižnější akceleraci nabízí převodovka CVT.

Škoda Octavia RS/RS iV

Škoda Octavia RS iV

Na ženevském autosalonu si měla nová generace ostrého provedení Octavia RS odbýt svou premiéru. Hlavní novinkou je nabídka pohonného ústrojí. Octavia RS po vzoru Golfu tak přijíždí i s ostrou plug-in variantou. Ta podle automobilky bude hrát významnou roli v prodeji mladoboleslavského modelu. Octavia RS iV má pod kapotou 1,4 TSI a elektromotor o celkovém výkonu 180 kW a 400 N.m. stejně jako Golf GTE má 13 kWh Li-ion akumulátor, který umožní až 60kilometrovou bezemisní jízdu. Zavazadelník se smrskne na 450 litrů u liftbacku a kombi nabídne 490 litrů.

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Světu se představil zatím poslední přírůstek do rodiny Toyota Yaris, který se představil až více než měsíc po zrušeném autosalonu, kde měl mít svou premiéru. Yaris Cross tak doplní základní Yaris a nabroušenou verzi GR Yaris. Plnokrevné SUV se vsadilo na spojení s 1.5 Hybrid Dynamic Force, protože Toyota s hybridy slaví úspěch v prodejích. Je osazen na platformě TNGA tudíž jako GR Yaris může hrabat všemi koly. Ano, Kompaktní Yaris Cross se opravdu chlubí inteligentním pohonem všech kol AWD-i, což na velikost auta není tak obvyklá výbava. V tomto již nasyceném segmentu SUV/crossoverů bude velmi těžké najít si místo, ovšem myslím si, že má Yaris Cross má dobré ambice na úspěch. Pokud máte už chuť si tento vůz objednat, musím vás zklamat. Do prodeje se dostane až v první polovině roku 2021

Volkswagen Golf GTI, GTD, GTE

Volkswagen-Golf-8-GTI-GTE-GTD

Po představení 8. generace legendárního modelu Golf tu máme jeho připepřené modely. Po designové stránce je opět konzervativní jedinec. Verze poznáte na první pohled díky šachovnicovým led světlům denního svícení v nárazníku, barevné lince přecházející z masky plynule do světel, jiných litých disků a zadního difuzoru s decentním spoilerem. Verze GTI je nabízená s motorem 2.0 TSI o výkonu 180 kW a 370 N.m. Na výběr je jako u jediné verze mezi standartním šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou DSG skříní. GTD má 2.0 TDI o výkonu 147 kW a rovných 400 N.m. ve spojení s sedmistupňovým DSG a poslední představená verze GTE má systémový výkon 180 kW (110 kW + 85 kW elektromotor) a točivý moment shodný s verzí GTD přenášející výkon přes šestistupňový automat. Ta dokáže ujet čistě na elektřinu až 60 kilometrů. Na ostrou variantu R si však ještě musíme počkat.

Reklamy